-
ForfatterIndlæg
-
9. april 2016 kl. 23:57 #118132RuneP23 Indlæg
Ja jeg spørger viaretro for jeg er blevet mødt med både smil og forundrede miner. Sagen er at jeg har købt en puch maxi k ( ved godt det ikke er en bil men “alle klassikere er bedre en ingen klassiker” så håber det går ;). Grunden til dette er at jeg som studerende skal ud og give lidt tilbage til samfundet ved at trække min del af læsset på arbejdsmarkedet hvilket jeg så plejer at gøre i min 8-9 ugers sommerferie ;)
Sidste år var intet problem da jeg som hjemmeboende jo havde et meget priviligeret liv med egen vogn, dette er dog lidt sværere at opretholde som voksen og ansvarlig udeboende ;) så hvad gør man så når arbejdet ligger 25 km væk og man ikke har råd til en bil, så starter man lige med at udelukke alt der hedder offentlig transport fordi mit liv simpelthen er for kort til det og cykling…. Ja det….arbejdsdagen er 10 timer på en golfbane så…
Når men så står man efter meget sjæle søgen tilbage med en mulighed og det er selvfølgelig en puch maxi k. Det er jo samtidig heldigt at min kære kærestes lillebror har en billigt til salg, ja den skal jo lige samles og sådan lidt men der klare jeg Jeg snildt inden uge 25 ikke ? ;)Så her er hun i al sin skønhed en to ejers maxi ;) fra 1989 som var den første hos den lokale cykelhandler der blev solgt med alufælge :).
Er allerede tyvstartet med en kammerat som tilfældigvis er motorcykelmekaniker og som kunne undervise sådan en førstegangsprojekter som jeg :)
Må indrømme at der nok allerede er gået altertavle i den og den bliver komplet renoveret med nyt stempel, cylinder, topstykke, tænding osv :)Mangler egentlig bare at bestille dele og vælge mig en farve, nogle forslag ?.
Har overvejet en lys grøn, babyblå, eller en rigtigt case ih rød med sølvgrå fælge (ja far har givet kærligheden for de røde videre) og whitewall dæk :)Attachments:
10. april 2016 kl. 00:02 #118134RuneP23 IndlægSådan så den ud efter en times adskillelse og fire timers rengøring :)
10. april 2016 kl. 14:04 #118142Claus Ebberfeld604 IndlægDet korte svar: Nej, det er ikke helt tosset. Tværtimod er du totalt hip og med på en stærk trend.
Jeg vil bestemt mene, at du skal holde dig til originalfarverne, i øvrigt. Whitewalls på en 1989’er? Er vi ude i noget “backdating”, ligesom det er populært på Porsche 911?
10. april 2016 kl. 22:31 #118146RuneP23 IndlægJa det kan man vel kalde det :) det er forhåbenligt en keeper så tænker at jeg bevidst vil have et forholdsvist originalt udtryk med et lille twist så som farven og dækkene (elsker farver så en kedelig grøn eller rød er ikke farverig nok:) måske en dyb vinrød :)
12. maj 2016 kl. 21:36 #119258RuneP23 IndlægProjektet skrider frem og ryger til gladblæsning samt pulverlakering næste uge. Har nu skilt den firkantede bing kaburator ad og tænkte om sådan noget kunne ultralyd renses ? :) nogle der kender et sted i Odense ? :)
19. maj 2016 kl. 21:01 #119455RuneP23 IndlægFarven er valgt :) ved godt den er en lille smule uoriginal men sådan bliver det ;)
Attachments:
21. september 2016 kl. 12:55 #123867RuneP23 IndlægLige en lille status :)
Puchen var godt undervejs inden min planlagte ferie til frankrig kom i vejen for færdiggørelsen. Dette var et problem da min plan var at kunne tage den på arbejde så snart jeg kom hjem.
Jeg gik og grublede i Frankrig over hvad jeg dog skulle stille op. Heldigvis tog min bror og en kammerat initiativ i al hemmelighed og brugte mange timer i smug mens jeg var væk på ferie. Det hele skulle kulminere i at når jeg vendte hjem efter 1200 km i bil skulle de komme kørene mig i møde på det ny renoverede vidunder :) skæbnen ville dog at synet jeg mødte var min bror siddende på asfalten med en væltet puch ved sin side ;) Det viste sig at bagskærmen ikke havde været spændt fuldstændig i toppen og derved havde løsnet sig og grebet fat i bagdækket. Min brors stoltehed samt en bagskærm var heldigvis det eneste der var blevet påvirket trods det hele skete ved topfart ;) det beviste dog at disse gamle plastløse maskiner kan holde til det meste :)
Herefter gik det godt og den blev taget i brug på arbejde. Jeg kørte herefter hver dag i to uger 1 time hver vej på arbejde, nogle vil måske mene det var åndsvagt og undrende blikke har man da modtaget mange af men sikke mange smil man møder også møder. Det er ligesom om at man vækker minder hos folk der har haft en når man kommer tøffene :)
Desuden har mange cyklister nyt godt af den vindskærmene effekt og sagde som regel tak for turen ;)Desværre er status i øjeblikket at den komplet nye BOSCH tænding har lidt et knæk efter de to uger og valgte at stå af 3 km fra arbejdet ;) dog er denne pt. under renovering så vi kan komme afsted igen ;)
Attachments:
21. september 2016 kl. 17:10 #123873Claus Ebberfeld604 IndlægDet er IKKE helt tosset, Rune!
23. september 2016 kl. 14:51 #123953RuneP23 IndlægEr også selv ganske tilfreds selvom mange har rystet på hoved når de har hørt hvad sådan et projekt koster ;)
24. september 2016 kl. 11:12 #123968tfaerch9 IndlægJo, g** fanden er det tosset!
Og tak for det.
Livet er kedeligt uden tosser!26. september 2016 kl. 09:06 #124055RuneP23 IndlægDet har du jo nok ret i :) har i hvert fald ikke fortrudt et sekund :) mangler bare en matchende “polle” hjelm til og evt en rævehale ;)
30. juli 2019 kl. 12:19 #158668RuneP23 IndlægSå er det da vidst på tide med en lille update ;)
Har nu været lykkelig maxi ejer i nogle år og utroligt nok er den stadig ikke helt færdig. Den bliver brugt og er løbene blevet opdateret med elektronisk tændspole osv. Hvilket nu har givet mig en maxi der starter og køre hvert gang, senest fra Thyregod til træf med ca 1300 andre ligesindede i fole hvor den lille knallert klarede de 170 km frem og tilbage uden at kny (kun en øm bag var eneste udfordring) og ovenikøbet gik den 47 km/l hvilket må siges at være godkendt.
Mit seneste problem er dog at jeg er flyttet til jydelandet hvor maxien nu befinder sig som rekreativt køretøj, men heri opstår problemet for hvad så når jeg er hjemme på Fyn i weekenderne?. At køre maxien hjem hver weekend ville være omstændigt så derfor har jeg nu investeret i en ny klassiker, dog er jeg stadig ikke et sted i livet hvor der er plads og tid til en klassiker på fire hjul så derfor er mit samlede cylindertal nu 2 ;)Lad mig derfor præsentere min nye (for mig) velo solex 3800 fra 1971 som de sidste 30 år har stået i en lade for at den rigtige patina kunne modnes frem ;)
30. juli 2019 kl. 12:21 #158669RuneP23 IndlægDen seneste tilføjelse på en startende samling :)
Attachments:
30. juli 2019 kl. 12:23 #158671RuneP23 IndlægOg lige et billede af maxien efter 85 km i et ryk :)
Attachments:
30. juli 2019 kl. 19:31 #158673Njal313 IndlægSuper historie, og tillykke med den gamle dame..
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.