Forum Introducér dig selv og din bil Lars D ingen klassiker, kun SAAB og Alfa
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Lars D
    127 Indlæg

Hej alle

Lars D bor i Risskov ved Århus og er arkitekt/designer. Arbejder i øjeblikket for LEGO. Har haft “klassiske” Alfaer siden 1980 hvor jeg som ung knægt købte en Alfasud 1.5 Ti og fortsatte med 1750 bertone og en 2000 Spider, men på grund af vedvarende lommesmerter efter iværksættereventyr eller nedture i byggebranchen har jeg de seneste år ikke følt lommerne store nok til den slags investeringer. Så jeg nøjes med at kigge og lytte, snuse og drømme.

Jeg har som de fleste af jer levet med biler på hjernen og i hjertet siden min pure ungdom og er egentlig vild med en meget bred vifte af klassiske biler. Derimod siger moderne biler mig ikke helt så meget mere, undtagen dem jeg selv har i øjeblikket som er udvalgt meget nøje og bruges i det daglige af familien.

Jeg har en SAAB 95 2.3 turbo fordi jeg er opflasket med SAAB fra min far siden tredserne og selv har været igennem det meste af modelrækken fra 96 over 900,9000 til min 95. SAAB er bare en skøn og velkørende bil der passer utrolig godt til mit lyse skandinaviske sind.

Så har jeg en Alfa Romeo Giulietta 1.4 twinair som daglig pendlerbil da jeg jo også har et sydlandsk temperament og elsker Italien og især deres biler, vine og kulturelle bagkatalog. Alfaen gør mine 2 timers daglige pendling til en leg.

Jeg skal om kort tid købe en klassisk sportsvogn, nu går den ikke længere, har sparet op og vismændende siger jeg skal forbruge i stedet for at spare. De seneste to år har jeg været rundt og kigge efter den rigtige bil men har svært ved at beslutte mig. Mest hot i øjeblikket er en Fulvia Coupe/Sport, en tidlig knækfront Giulia eller en Lotus Elan. Jeg har set og prøvet flere af disse og ville allerhelst at de tre mærker kunne kombineres sammen i en model. Lanciaernes elegante designløsninger og sjæl, Alfaens følelse af historisk vingesus, italiensk stolthed og rigtig bil fornemmelse og Lotussens lethed og køreegenskaber. Har løbende prøvet de tre biltyper så jeg kender efterhånden deres plusser og minusser,

Så jeg tænker stadig………………………

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Lars, jeg er utrolig spændt på hvad dine tanker ender med. Alle tre biler hører til mine egne favoritter, jeg faktisk er jeg stolt ejer af både en Fulvia og Alfa GTV. Også jeg har forelsket mig i den fine Elan.

Hvad har du prøvet, set på. Og havd har været dine reaktioner på det du har set på .

Søren Navntoft

Lars D
    127 Indlæg

Hej Søren
    Jeg er også selv ret interesseret i hvem der vinder, min hjerne eller mit hjerte. Jeg har prøvet Fulvia Sport og coupe, kører jo jævnligt sammen med Arne orienteringsløb i hans S1 de er desværre en smule brystsvage men ellers lige i hjertekulen. Giuliaerne kender jeg rimeligt godt og prøvede fornyeligt en 1750 duetto og en 1300 junior de skuffede lidt med deres tunge styring men ellers dejlige biler. Så har jeg lige set og kørt i Stelvios røde Elan +2 og den kører fantastisk. Let og hurtig og så sjov på de små veje. Eneste minus er egentligt et lidt træt interiør og at det på sigt måske kan give problemer at det er en konverteret højrestyret bil og har fået isat Big Valve ventiler, men den kører godt og virker som et godt køb. Jeg har også været i Holland og prøve et par Giulietta både sprint og spider men der var for dyre for mig da de nu er krøbet op på mellem 200 – 250.000 kr så jeg leder stadig og skal til Holland igen sidst på måneden så vil jeg lige tjekke et par emner.

Lars D
    127 Indlæg

Den overskrift er misvisende men desværre er dette forum vist ikke særligt intelligent så man selv kan rette indlæg. Jeg har jo fået Emma den røde Lotus så der er nu tre klassikere i familien Lotus, SAAB og Alfa – de er bare ikke lige gamle.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.