Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    RuneP
    23 Indlæg

Hejsa

Da jeg er en ung studerende har jeg endnu ikke kunnet skaffe midlerne til et “Rigtigt” projekt endnu så jeg har istedet nedjusteret størrelsen til denne. Denne fine puch maxi k fra 1989 (to ejers ;) ) blev oprindeligt solgt, som den første hos den lokale forhandler, med stjernefælge. Da jeg er ved at komplet renovere dem kunne jeg jo godt tænke mig at få dem malet men det kræver en blæsning af en art før dette kan ske.

Så ville høre om nogle havde en sodablæser eller andet værktøj til at slibe et par aluminiumsfælge.

Mvh Rune

Attachments:
    Søren L Nielsen
    41 Indlæg

En geografisk placering vil hjælpe gevaldigt.
    Jeg har da både sandblæser og sodablæser, men det er i Viborg. Har også kontakt til en pulverlakerer..
    Men bor du i Storkøbenhavn er det jo nok lige meget. :)

RuneP
    23 Indlæg

Hejsa
    Kommer selv fra Odense :) hvad skulle det evt koste for sådan et par fælge og muligvis stellet :)

Søren L Nielsen
    41 Indlæg

Min kollega købte maling og sled i det, på knægtens scooter hjul. Og resultatet var sølle. Han snakkede så med pulverlakeren om det. Fik stellet og fælgene renset i bund og malet for omkring 350, mener jeg det var.
    Mon ikke der er nogen i Odense der kan gøre det, evt. nogle med en slunken kaffekasse. ;)

RuneP
    23 Indlæg

Hvad er egentlig den bedste måde at rense en benzin tank på som har stå udenfor ud låg :) ?

Søren L Nielsen
    41 Indlæg

Uha. Hvis tanken havde været løs havde jeg nok fyldt den med møtrikker og små skruer, og så lavet en himstregims så jeg kunne rotere den utallige gange, ganske langsomt. Sådan har jeg tidligere renset gasflasker for dykkere i en drejebænk. Men da tanken jo er indbygget på Maxi’en vil det jo nok være svært, medmindre du har et træ eller stativ og en gearmotor eller lignende? :-)
    Elektrolyse måske?
    Måske en gang myresyre eller lignende, efterfulgt af en passivisering af en slags?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.