Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    kenny
    7 Indlæg

Jeg skal have udskiftet mine seler i min `71 Rekord C 2 Dørs, og eftermonteret 3 seler i bag, de skal alle være 3 punkts da jeg ikke har lyst til og køre galt med en Hoftesele.
    Men hvor køber man seler, jeg synes jeg har søgt rundt uden held?
    Så vil jeg gerne flytte det øverste punkt til For selerne op på B-Stolpen(der sidder de på en 4 dørs).
    Punktet sidder org. lige under siderude bag, men det er under skulderhøjde så det ville være mere sikkerhedsmæssigt korrekt og sætte punktet på B-Stolpen, men tør man bore et hul og ligge en forstærkning bag og stole på det?.

Smeden
    110 Indlæg

http://www.carbuildersolutions.com/uk/single-button-release-retractable-seatbelt-short-stalk-buckle

De har en del at vælge imellem her! Også beslag til at montere/svejse fast i vognen.

jakob356
    170 Indlæg

Almindelige (sorte) 3-punktsseler er jo ret ens fra bil til bil, så jeg ville lede efter nogle nyere lidt brugte hos en autoophugger el.lign,
    Så er du også sikker på E-mærkning er i orden, når det nu er nogle der har kørt lovligt i Danmark allerede.
    Held og lykke med projektet.

Peter Vang
    45 Indlæg

Hej Kenny

Hvor bor du henne ?
    Jeg er smed og fra Sjælland og kan got lave noget godkendt arbejde, men det kræver du har et svejseværk og et sted vi kan være, men har en idé om hvad holder og hvad ikke gør (fik ros af en autolakerer da jeg selv lavede skærmkanter til en Ford Fiesta bare for sjov, at købe dem er for nemt ;-) og synsmanden roste det pæne rustarbejde….

Men du kan jo skrive, men jeg har stedet bare uden svejseværk……

kenny
    7 Indlæg

Super on-line shop, de har hvad der skal bruges, der er så mange og vælge imellem så det bliver uoverskuligt, jeg skal have dem gransket nærmere.
    Med det jeg ellers har lavet kan jeg sagtens udføre operationen med flytning af hul selv, det mere om der er andre der har gjort det, erfaringer. Opel må jo have haft en ide med 2 så forskellige placeringer på 2 så ens biler.

Smeden
    110 Indlæg

Jeg ville købe nye seler! Til de priser er det ikke besværet eller usikkerheden værd at vælge brugte. Jeg tror jeg ville gå efter 2 3 punks bag og en hofte i midten. Jeg ville finde noget 7-8 mm plade og lave nogle brikker på minds 5 x 5 cm med gevind skåret i eller en på svejst møtrik til at fæste selen i. Dem ville jeg svejse fast under bilen og under hatte-hylden hvis der ikke er monterings huller til selen bag i bilen i forvejen. Med hensyn til at hæve monteringspunktet for forsæderne så er jeg lidt i tvivl. Jeg har ikke studeret det nærmere på sådan en fin vogn. Når man montere 4 punkt seler så er det meget vigtigt at skulder delen er monteret i en 90 graders vinkel ud fra sæde ryggen. På den måde undgår man at rygsøjlen bliver komprimeret under et sammenstød. Jeg går ud fra den samme regel gælder med 3 punkt seler. Er det er derfor du ønsker at hæve monterings punktet.?. Er den del af b stolpen ens på en 2 og 4 dørs? Har Opel valgt at rykke monterings punktet ned fordi der er mere styrke det sted på en 4 dørs? o.s.v Måske et par billeder af projektet kan hjælpe :-) God fornøjelse!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.