Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Lau Mortensen
    25 Indlæg

Jeg mener selv, at jeg er en rimelig trofast læser, men det kan selvfølgelig være smuttet… Jeg mener dog ikke, at jeg har set en dato for en løvfaldstur i år. Bliver der en, og er datoen fastsat?

Det sidste jeg hørte var, at der var planer om en tur i det midtjyske. Såfremt arrangørerne mangler input til ruten mv., så skal jeg gerne prøve at hjælpe, hvis jeg altså kan.

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Hej Lau

Ja det gør der…den 25. September. Jeg ved godt at svaret på dit spørgsmål er givet i Matine også, men for dem som søger svaret i denne tråd, skriver jeg også her.

Turen vil forgå på Djursland og deltagerinfo følger senere.
    Turen er allerede planlagt så hjælp bliver ikke nødvendig i denne omgang. Tak for tilbuddet.

Lau Mortensen
    25 Indlæg

Hej Søren

Jeg ved også godt at det var sent at tilbyde hjælp. Og jeg er som sagt ikke særligt stedkendt på Djursland – kun indenfor et meget lille område – så jeg havde nok været en sølle hjælp.
    Så skulle jeg i hvert fald have været på en rekognosceringstur først. ;-)

Peter
    31 Indlæg

Vi er nu klar med planen for Løvfaldsturen 2021, som løber af stablen lørdag den 25. september. Mødestedet er i det centrale Aarhus klokken 10:00. I den nærliggende cafe vil der være mulighed for at købe en kop kaffe samt en sandwich, hvis man skulle have glemt sin madpakke til frokosten.

Deltagere fra Sjælland kan evt. tage færgen fra Odden klokken 8:45. Den ankommer i Aarhus 10:00, hvorefter der er ca. 15 minutters køretid til mødestedet.

Når alle er samlet kørere vi ud af Aarhus ad Grenåvej. Vi fortsætter på landevejen og drejer mod kysten hvor vi følger vejen langs vandet indtil vi kommer til Rønde. Vi passerer så Kalø og fortsætter til Vrinners, hvor der vil være et ”kulturelt” indslag.

Herefter køretur i Mols Bjerge: Agri Bavnehøj med udsigt over området. Forbi mindestenen for nedkastning af våben til modstandsbevægelsen i 2. verdenskrig og så til Øvre Strandkær, hvor der er mulighed for at spise frokost indendørs i tilfælde af regnvejr. Her er der også en lille udstilling om Naturparken. Videre til Tinghulen, som er et såkaldt ”dødishul” fra istiden. Endnu et kulturelt indslag, hvor der er ti minutters gang frem og ti minutters gang tilbage fra parkeringspladsen til Tinghulen. Frokosten indtages ved Trehøje med mindre det regner. Husk madpakke, tæpper til at sidde på eller jeres retro-camping sæt.

Nu kører vi til Helgenæs og ender ved Sletterhage Fyr hvor vi drikker kaffe og spiser is. Returkørsel til Fuglsø og en tur rundt om Sletterhage. Vi ender igen i Fuglsø og kører vi forbi Molskroen og til Ebeltoft, hvor der vil være tid til at man kan gå en tur i byen, besøge Fregatten Jylland eller Glasmuseet.

Den fælles middag foregår på Maltfabrikkens restaurant, som hedder Lundbergs Spisehus, og skal nok lykkes at få en hyggelig aften.

For de som ønsker overnatning har vi lavet en aftale med Ebeltoft Parkhotel, der ligger 15 minutters gang fra Maltfabrikken. Der er allerede mange hoteller i området, der er optaget, da der jo er ophobet et behov for bryllups- og andre fester. Jeg vil anbefale at man allerede nu booker overnatning. Ebeltoft Parkhotel har stadig en række ledige værelser og hvis I ringer på 86343222 og siger til Kirsten, at I deltager i Løvfaldsturen 2021 vil I få værelset med rabat.

Turen er for medlemmer af Klub ViaRETRO, og alle medlemmer vil få tilsendt en invitation direkte pr. mail.

Jeg håber at vi kan få en lige så velbesøgt og festlig tur som vi havde på Møn sidste år!

Mange hilsner
    Peter

Lau Mortensen
    25 Indlæg

Hej Peter,

Er invitationerne sendt ud? Jeg synes der stod i forrige matiné, at de ville blive udsendt sidste mandag.
    Jeg tror ikke at jeg har modtaget nogen mail, og så vidt jeg kan se, så er mit medlemskab stadig gyldigt.
    Jeg vil nødigt gå glip af turen pga. en bortkommet mail. ;-)

Med venlig hilsen
    Lau

Peter
    31 Indlæg

Hej Lau. Invitationen bliver sendt ud i eftermiddag.

Hilsen
    Peter

Lau Mortensen
    25 Indlæg

Hej Peter

Super… Tak for svar, og tak for at I vil arrangere det. Det var på ingen måde for at jage med jer!
    Jeg ville bare lige være sikker på, at den ikke var gået tabt i posten, nu hvor den egentligt var blevet varslet tidligere.

mvh
    Lau

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.