-
ForfatterIndlæg
-
9. august 2013 kl. 22:11 #55835Peter Plys Karlsen586 Indlæg
God aften…
Holy Moses…den mand har overlevelses instinkt. Et gudsbenået rodeo-talent ;-)
Nu lover du at passe på dig selv Oktan…ikke alle får ekstra bonus efter crash.Har selv været langt ude et par gange i trafikken, derude hvor man måske kysser himlen farvel…
– og takker egentlig for livet.Noget ikke så langt ude jeg har prøvet i forbindelse med de fænomener du beskriver, Oktan:
Starten af halvfemserne havde jeg igen råd til en bil. En Fiat Uno – den blev brugt til alt. Familie, værktøj, byggematerialer, og for store overlæs på trailer…
En dag kørte jeg afsted med traileren… for tungt læsset.
Afsted det gik. Lige pludselig føltes det som om jeg fik et slag i siden og bang et i den anden side. Jeg kiggede i bakspejlet for at se hvem fan´, der kunne ramme mig så hurtigt, mens bilen forsatte deruda´. Så begyndte Fiaten sgu´ at hoppe fra side til side. Synderen var i bakspejlet, så det ene sidespejl, så det andet sidespejl…traileren. Det var lidt ubehageligt…jeg kunne ikke give den gas, den var for meget i svingninger…grøften hjalp.
Senere – en smule mindre læs på trailer og… lidt mere gas ved svingninger ;-)
Får mig til at tænke på…findes der saltslette race med trailer?Og hvor jeg dog smiler ved Ron´s forklaring om forskellen mellem første og anden ulykke…:
“On the second crash, said no matter what, I´m hang on, last time it didn´t work when I jumped off”…Joh, det var den “hæklede tank, jeg tænkte på, Oktan. Flot arbejde, stål,stof…
Lige et spørgsmål til…kåben på Nimbussen, hvor er den fra?
Så minder din Nimbus mig iøvrigt om en eller anden tegneserie-figur…jeg kan ikke huske hvad det er for en…
Men jeg synes sgu´at det er flot arbejde. Også rent æstetisk. Joh mere jeg ser på den jo mere pæn bliver´den.Nåh god aften
9. august 2013 kl. 23:02 #55837Oktan644 IndlægPlys:
“..God aften…”
God aften Plys.
“…Holy Moses…den mand har overlevelses instinkt. Et gudsbenået rodeo-talent ;-)..”
Barnemad! Se ham’her :
Man tror det er løgn. HAN har kugler……og et temmelig skas’børstigt overlevelses-instinkt….holy phuck !
“..Nu lover du at passe på dig selv Oktan..”
Det lover jeg dig.
“..Får mig til at tænke på…findes der saltslette race med trailer?..”
Nix
“..Lige et spørgsmål til…kåben på Nimbussen, hvor er den fra?..”
Her:
Oktan said
..kåbe : dansk-produceret glasfiberkåbe til tresser MZ motorcykel
“..Så minder din Nimbus mig iøvrigt om en eller anden tegneserie-figur…jeg kan ikke huske hvad det er for en…
Men jeg synes sgu´at det er flot arbejde. Også rent æstetisk. Joh mere jeg ser på den jo mere pæn bliver´den…”
Tak Plys…mmmm. tegneserie…det ve’ jeg sku’tte ?!
9. august 2013 kl. 23:09 #55838Oktan644 IndlægEndnu en formattéring fra helvede. jeg ved ikke hva’ phanden der sker. Håber det er forståeligt.
PS: din trailer historie:
scary !…har oplevet noget lignende med min Citroën CX med min goe’ gamle MKP campingvogn
på slæb, på vej til Saint Tropez hvor jeg forsøgte at undgå at smadre ind i en 389 tons (mindst)
lastbil med trailer der var gået i selvsving på das autobahn , hvorefter min equipage gik i selvsving.10. august 2013 kl. 18:36 #55842Oktan644 IndlægSpeedweek på Bonneville Salt Flats startede i dag for en times tid siden.
Har man lyst til at snuse til det, så er der her en foto-stream
og direkte radio fra banen:
http://www.scta-bni.org/Bonneville/SpeedWeek%202013/LiveStream.html
Jeg kommer vist sent i seng de næste dage.
Jeg må jo høre hvordan det går med vennerne derovre.
Dem jeg følger nærmest er min ven George der rider en lillebitte
90cc (!) to-takter med inter-cooler og kompressor
Det er George bag cyklen og det er mig i forgrunden i en lånt dragt. De er jo nogle bamser derovre
så der var plads til 2 x mig i den
Det her er min ven Bill’s top-fede højst originale cykel.
Teknisk set er det en motorcykel med sidevogn. Sådan en skal have 60 kg. ballast på ‘sidevognen’.
Han ligger ned og læner sig op af ‘motor-rummet’.
Styret har han under benene.
En ret genial måde at få mindst mulig luftmodstand på, og det går fint:
med hans gamle en-cylinder Weslake motor kører han omkring 210 km/t.
Denne fantastiske maskine er bygget af, og rides af, Tyler, som har været så storsindet at
indlemme mig som en ud af 6 medlemmer i Redliners Racing International : http://www.redlinersracing.com/
og via sit firma Lowbrow Customs der laver og sælger motorcykel-dele m.v.
producerer han div. grej under Redliner navnet.
Al profit fra salget deler han mellem os.
2 x gamle Triumph motorer … oooh yeah !
Jeg er fuldstændig pjattet med dobbelt-motor cykler.
Her er han og mine Redliner venner i action sidste år:
Det er Tyler med den lille lyse strå-hat.
.
10. august 2013 kl. 21:45 #55843Peter Plys Karlsen586 IndlægGod aften
Ikke et ord om fælgene og originalitet vs. uoriginalitet, nej, nej, faneme nej det skal jeg ikke spilde tid på her. Der er vigtigere ting i livet…f.eks. kreativitet og fantasi.
Respekt for disse mænd af rette støbning, der selv kan flette fælge. Det gir´mig et helt nyt perspektiv, hvis jeg en dag skulle sidde på “hjemmet” til pileflet… Op i røven med pileflet…flet næb…originaler fletter stål — se her “fletfælgning”. “Nu skal i faneme se fars rollator med tun på…”
Hvorfor gør du det, Oktan? (Du behøver ikke komme med en prioriteringsrækkefølge)
Jeg er selv personen, der til samme spørgsmål (nogen gange stillet fordømmende) kort svarer: “Fordi jeg kan…og ikke kan la´ vær…”
Jeg er altså mere og mere vild ved synet af de her cykler, der forsvinder i horisonten…jeg tænker…ørken, jagten efter rekorder, samarbejde, ensomhed, kreativitet. Der er sgu´noget befriende for mig i det at nedbryde grænser… og så på denne “legende” måde. Et er at være tilskuer, noget andet deltager…hvordan føles det?
Igår noget tegneserie…når jeg ser Nimbussen er der et eller andet her, der dæmrer hos mig. Jeg har bare ikke endnu ikke helt fundet den figur, det er Nimbussen minder mig om – men et eller andet kaninagtigt tror jeg det er… det er ikke Roger Rabbit. Det er heller ikke dem her , men noget er der…
10. august 2013 kl. 22:23 #55844jewer894 IndlægAf hjertet tak, Plys. Det var simpelthen for længe siden jeg havde set én af de tegnefilm:>)
11. august 2013 kl. 10:41 #55847Oktan644 IndlægYes, yes, yes !!!
Jeg er så glad i låget.
Har tosset lidt rundt på div. forum ( fora ) og Facebook og konstaterer med jublende glæde at
George er i ‘impound’ med den lille 90cc:
…som er et område cyklen låses ind i når man har slået en rekord.
Her står den til næste morgen hvor man så skal køre en ‘return-run’ for at fastslå rekorden.
Farten beregnes som et gennemsnit af de to ‘runs’.
I ‘impound’ må der ikke pilles ved cyklen ud over olie- og tændrørs-skift og
påfyldning af luft i dækkene….og et par få andre ting.
Bemærk den sindsyg flotte kåbe han har fået på. Den har han selv banket op i aluminium (!).
Han er vanvittig fiks på fingrene, og får mig til at ligne en bevægelses-hæmmet klovn
med en skæv skruetrækker.
Han er også en utrolig grundig mand. Har sårn’ bare lige bygget en transportabel dyno-bænk
så han kan fin-tune banditten på Bonneville:
Ligeledes har Tyler slået en rekord og er i impound: ( han har åbenbart fået lov at skifte bag-dæk )
AAAurghhfuckingÆv…hvorfor er jeg ikke der ?!!!
11. august 2013 kl. 10:50 #55848Oktan644 IndlægPlys , jeg vender tilbage til dit indlæg senere.
11. august 2013 kl. 11:16 #55849jensen46 Indlægsikke et indlæg og sikke cykler fra din hånd Oktan ! – DET er sgu kunst !
Når du orker skriv endelig stolpe op og ned om detaljer, tal, spec osv. på motor
15. august 2013 kl. 18:13 #55933Oktan644 IndlægTak, Jensen !
Jeg ska’ nok lave en ordentlig opdatering af tråden, men vil bare nævne
at hvis man har lyst til at køre rigtig hurtigt, så er det på Bonneville det foregår.
Denneher lille satan har for et øjeblik siden splintret ned af banen med
720 km/t ( syvhundredeogtyve ! )
20. august 2013 kl. 23:56 #56014Oktan644 IndlægPeter Plys Karlsen said
Hvorfor gør du det, Oktan?
Hej Plys; jeg har tænkt en del over hvordan phanden jeg skal svare på det,
på en nogenlunde overbevisende intellegent facon.
Det ka’ jeg ikke.
Det bedste jeg kan komme op med er:
Ideen og målet er romantisk
Vejen dertil er rationel
Det er en smuk kombination.
21. august 2013 kl. 14:35 #56016Oktan644 IndlægHej Plys !… nu ved jeg hvordan jeg måske kan forklare dig at
Bonneville Salt Flats , og hvad der sker der, er det mest romantiske sted på kloden:
det skal jo bare forklares til dig på fransk….det er jo det sprog du rigtigt forstå…ik ?!
Så læn dig tilbage med din Pastis , og klik her:
( bemærk omkring tids-line 0:50 ka’ du se min ven ‘Bill Tough as a Nail Anderson’ med den røde ligge-ned cykel )
http://videos.tf1.fr/auto-moto/plein-phare-sur-la-speed-week-de-bonneville-2013-8248733.html
….og bagefter fundér over om det ikke er forståeligt at når lille Lars Tykfinger ( det er mig )
står derovre og pakke sin cykel ud , efter en tur over atlanten :
( Tyler, Bill, mig )
…så kan det ikke blive bedre….paradis !
21. august 2013 kl. 21:26 #56022Peter Plys Karlsen586 Indlæg“Det bedste jeg kan komme op med er:
Ideen og målet er romantisk
Vejen dertil er rationel
Det er en smuk kombination.”
Citat Oktan – Lars Tykfinger
Det er da godt. Romantik versus det rationelle…
Folk med økonomistudier kan dog finde på at dissikere din anvendelse af ordet “mål” og begynde at opstille krav til mål, der på ingen måde er romantiske… De idioter om det…;-)
Jeg kan nu også godt li´ tegningen af motorcyklisten og skyggen, der følger…
Det er smukt at bearbejde sine drømme i virkeligheden… Livet og dets skyggesider…
Takker for videoen – jeg har det lidt underligt når jeg hører flere sprog samtidigt … jeg kan ikke holde ud at komme ind i byggemarkeder og høre disse forskellige reklamer summende fra et hav af tv apparater…jeg flår stikkene ud af apparaterne – jeg kan ikke klare det!
Egentlig sjove ord Bonne og Ville og så øde og forladt?
Nåh, hvorfor du gør det? Jeg forstår dig… tror jeg – der er så meget ved livet jeg ikke forstår…og så får du lige den her med på vejen:
Det var faktisk tegningen af motorcyklisten, der smiler til sin skygge…der ledte denne vej…Livet og dets skyggesider…
“Madness is a special form of the spirit and clings to all teachings and philosophies, but even more to daily life, since life itself is full of craziness and at bottom utterly illogical. Man strives toward reason only so that he can make rules for himself. Life itself has no rules. That is its mystery and its unknown law. What you call knowledge is an attempt to impose something comprehensible on life.”
Hvem fan´ skrev det volapyk?
Der var også en franskmand…Camus…og det var så dit brug af ordet paradis…iøvrigt dejligt billede af dit paradis, der ledte denne vej…
“Og dog kan al verdens kundskab ikke skænke mig sikkerhed for, at denne verden tilhører mig. Man beskriver den for mig og lærer mig at klassificere den. Man opregner dens love for mig, og i min kundskabstørst accepterer jeg deres gyldighed. Man afdækker dens mekanisme for mig, og mit håb vokser. Til sidst lærer man mig, at dette vidunderlige og mangfoldige univers kan føres tilbage til atomet, og at atomet igen består af elektroner”….” Så fortæller man mig om et usynligt planetsystem, hvor elektroner roterer rundt om en kerne. Man forklarer mig verden ved hjælp at et billede, og jeg indser, at man har taget tilflugt til poesien. Jeg skal aldrig vinde sand indsigt.”
Romantik versus det rationelle…
Jeg forstår lidt mere… eller… gør jeg?
Nåh, men Bonneville virker stort – det vil jeg opleve.
God aften
21. august 2013 kl. 23:37 #56024jewer894 IndlægLidt billeder fra Bonneville hér: http://www.autoweek.com/article/20130821/CARNEWS01/130829987
Fabuløst!
23. august 2013 kl. 14:41 #56044Oktan644 IndlægPlys: lad mig citere en anden Bonneville rææser:
“Few understand what I’m trying to do ,
but they vastly outnumber those who understand why.”
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.