• In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ny VW-skandale: Stjal slogan! Det handler om “Das Auto”. Som oprindeligt ikke var en […] Vis

    Og en til

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ny VW-skandale: Stjal slogan! Det handler om “Das Auto”. Som oprindeligt ikke var en […] Vis

    Das Auto…… Buick brugte allerede i 1959 samme slogan, man naturligvis på Engelsk :-)

  • Den Daimler må nu godt holde i min garage. Også med de serie 3 kofangere… Det kan jeg godt leve med. Men det underlige er at den også har serie 3 baglygter. Det kunne lugte lidt af at den har haft en skade på et tidspunkt?

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Lørdag var redaktøren på Bella Italia-træffet og søndagen besøgte han Danmarks måske største Porschearrangement. Hvad kan man lære af det? Begge arrangementerne blev besøgt i […] Vis

    Claus, du var bestemt ikke den eneste som undrede sig lidt over hvad den store tank skulle inde mellem alle de fine små biler. Og tror også at ham i sin flotte Alfa bag ved den, var lidt ked af at at blive skubbet til, da føreren skulle parkere det store italienske køleskab. :-(
    Men italiensk er den dog, og smag kan man jo ikke diskutere. Men…[Læs mere]

  • In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Dagens indlæg er muligvis i den kortere ende, men uden tvivl godt for diskussionslysten, for det vil ægge både dem som lever for originalitet, men ikke mindst dem som gerne vil gå […] Vis

    De fleste biler ser i mine øjne lidt bedre ud hvis de bliver sænket… Bare en smule.
    Jeg har selv sænket de fleste af de biler jeg har ejet, og med stor succes, syntes jeg selv.
    Senest har jeg lagt min 308GTB lidt nærmere jorden (25mm), da de fra fabrikken har et KÆMPE mellemrum med dæk og skærme, hvilket jeg ikke bryder mig om. Samtid…[Læs mere]

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post For mig har det intet med Miami Vice at gøre – men alt med Pininfarina, aerodynamik, teknik og acceptabel komfort: Testarossa er den anvendelige superbil, og den er blevet […] Vis

    Så’en Testarossa er virkelig fed og priserne på dem er som i nævner jo også efterhånden opnåelige for almindelige lønslaver. Men så er det jo at som andre også skriver at SKAT kommer og ødelægger festen. Og det gør den første værkstedsregning nok også når der skal skiftes remme etc på dyret.

    Den fine hvide Testarossa i Miami Vice er i øvrigt…[Læs mere]

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Til hjertet af Danmark med madpakke i køletasken ViaRETRO’s køretur, som skal markerer afslutningen på dette års køresæson, er en realitet. Den 12. oktober finder nogle af os […] Vis

    @soeren-navntoft Det er en 1968 model. Det kan ses på sidemarkeringslygterne som blev obligatorisk på biler netop dette år i USA.

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Weekenden startede ellers så godt. Men i baghovedet lurede et spørgsmål.  Jotak: XJ12’eren startede første gang og jeg nød turene. Morgenmaden var the Full Monty. SLC’eren var o […] Vis

    @claus-ebberfeld – Det er ikke bare Stratos fælge, men Group 4 fælge. Brugt både af Ferrari og Lancia

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Weekenden startede ellers så godt. Men i baghovedet lurede et spørgsmål.  Jotak: XJ12’eren startede første gang og jeg nød turene. Morgenmaden var the Full Monty. SLC’eren var o […] Vis

    @benjamin-n YES !! En 308 er nemlig helt fantastisk i sort. Det klæder den vanvittig godt. Har selv været på udkig efter en sort 308. Gerne en GTS og med rød læderkabine. Men der er langt imellem dem. Så jeg endte op med en trøstepræmie, en rød GTB i stedet.

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvem drømmer ikke om komfort og langtur? Så skete det; den officielle start på køresæsonen 2019 blev skudt i gang i går – endelig! vil dem med forsikringsbegrænsning sige. Andre med me […] Vis

    Edit: Jaguar XK-E i USA….

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvem drømmer ikke om komfort og langtur? Så skete det; den officielle start på køresæsonen 2019 blev skudt i gang i går – endelig! vil dem med forsikringsbegrænsning sige. Andre med me […] Vis

    Grunden til de højere biler i USA er ikke kun grundet kofangerhøjden, men også lygtehøjden. Jaguar løste problemet ved at droppe de fine plexiglas covers over lygterne på deres E-type (XKS i USA) og derved var det muligt at hæve lygterne. Samtidig blev der også knaldet et par 7″ “Sealed Beam” lygter i. Præcis som den også monterede i 911 model…[Læs mere]

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvem drømmer ikke om komfort og langtur? Så skete det; den officielle start på køresæsonen 2019 blev skudt i gang i går – endelig! vil dem med forsikringsbegrænsning sige. Andre med me […] Vis

    Angående den “høje” Porsche 911. Det er en USA model som man bl.a. kan se på markeringslygterne som går rundt om hjørnet foran, samt de store “Bumper Overriders” bag. US modellerne står jo en en del højere end ROW (Rest Of The World) modellerne. Typisk er der 26 3/8″ tomme til skærmkanten på en US og 25,5″ på en ROW. Så derfor ser den for os høj ud….

  • In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Livet med en veteranbil kræver én stor ting: maksimal rummelighed over for fejl og mangler. De gamle biler var ikke perfekte dengang, de var nye, og det er de selvsagt så lan […] Vis

    En aften med lovprisning af amerikansk teknik og opfindelser….. Pokkers – Jeg fornemmer at jeg er gået glip af noget ! Det havde lige været en aften for mig, hvis man ser bort fra suppen. Men man kunne vel have smuglet en “American Club Sandwich” med i lommen.

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post En tilståelse om Le Mans og andet moderne. Undskyld for min bommert i går. Jeg fatter nærmest ikke at det kunne ske, men det gjorde det altså: Jeg skrev simpelthen en historie med nog […] Vis

    @claus-ebberfeld – De 3 egerede ATS fælge i str. 7×13″ var en meget brugt fælg til Ford Capri i den periode. Havde flere “Capri venner” og de fleste havde disse fælge monteret. Prøv at søg “Ford Capri ATS wheel” på google med billeder, så skal du se… ;-)

    Den på Tor’s fine Mk. II er originale Caprifælge fra 2,8i modellen.

    Nå, nu vil jeg r…[Læs mere]

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post En tilståelse om Le Mans og andet moderne. Undskyld for min bommert i går. Jeg fatter nærmest ikke at det kunne ske, men det gjorde det altså: Jeg skrev simpelthen en historie med nog […] Vis

    @tor-soerdal-brink Flot Capri – Men du må huske forkert angående årgang. I 1978 kom mk. III som fik de dobbelte forlygter samt større baglygter. Den grønne mk. II er fra 1974-77. Samme model som min den røde, jeg har postet et billede af.
    Her et billede af min 1979 Mk. III 2,3S ved siden af min 1972 Buick Skylark. ´Ligner en Matchboxbil i forhol…[Læs mere]

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post En tilståelse om Le Mans og andet moderne. Undskyld for min bommert i går. Jeg fatter nærmest ikke at det kunne ske, men det gjorde det altså: Jeg skrev simpelthen en historie med nog […] Vis

    Dejlig læsning om Ford Capri. Fik mig straks tilbage til 1989 hvor jeg købte min første af flere Capri’er. Det var en flot istandsat 1977 2,3S model. Altså Mk. II modellen med de firkantede lygter og de små smalle baglygter. Købte den af en autoforhandler i Nordsjælland, som havde bygget den til sin søn, men han nåede aldrig ud at køre i den, da f…[Læs mere]

  • Det ser FANTASTISK ud. Men nu har jeg også altid holdt af køretøjer som falder en smule ud for normalen. Så i min bog er den 100% godkendt. Dejligt med folk som tør !

  • Dejlig historie. Vi er lige startet ferie, og jeg havde egentlig håbet på at vores 944 skulle en tur sydover. Men vores mindste stikling som også skal med har fået vokseværk de sidste halve år. Så nu har han li […]

  • Uh….. Sådan en skrig-gul RUF er da bare det fedeste. Sådan en måtte godt finde vej til min garage. Så kan i andre beholde Lambo, Ferrari og Aston. Den her kan jeg jo race med i weekenden, og hente ungerne i sko […]

  • Det kan siges meget enkelt……:

    THERE IS NO SUBSTITURE FOR CUBIC INCHES !!!

  • Hent mere