-
ForfatterIndlæg
-
18. september 2014 kl. 15:00 #83138jewer894 Indlæg
Jeg må give dig ret 02Anders. Selvfølgelig finder man nemmere en parkeringsplads i byen hvis man bevæger sig rundt i en lille bil. På den anden side er det da meget federe at opholde sig i et ordentligt stykke automobil i den længere tid det tager, at finde en parkeringsplads i en fornuftig størrelse.
18. september 2014 kl. 15:01 #83139jewer894 Indlæg…..Med automatgear, naturligvis:>)
18. september 2014 kl. 21:52 #83147Per Einarsson120 IndlægEn klassiker i byen skal runge mellem husene. Derved oplever flest muligt den italienske motor. Men det skal være en tenor; ikke en sopran. Sopraner vræler for meget og er irriterende for familier der gerne vil have børnene til at sove. Derfor kan det ikke være 1300cc eller mindre. Der findes ingen italienske biler som brummer; altså basser. Men en god tenor må være en 2-liters Alfa-Bertone. Her vil børnene blot blive nysgerrige og forældrene kan fortælle børnene at de har overværet en kulturel begivenhed. Det er simpelthen god opdragelse!
Intet af dette ken ske med en DAF (som jo slet ikke er italiensk, heller)
Jeg har en 2-liters Bertone Coupé til salg
19. september 2014 kl. 09:50 #83155Christian N42 Indlæg@Anders og Jewer, principielt er jeg helt enig, men premissen var kombinationen af SU, budget bil og god benzin økonomi. Selvfølgelig vil jeg hellere køre Jaguar end Daf, men jeg tror ikke SU’en rækker til mange ture frem og tilbage i en Jaguar. Selv 480’eren med dens “kun” 1.7 liters motor klarer kun en benzin økonomi på ca. 6-7 km/literen i myldretiden, i pressede situationer har den været helt nede på 4 km/l.
@ Per Einarsson – Kunne du ikke være rar at ringe til Christine Antorini? og lave en aftale om forhøjelse af SU’en? ellers har udsigten til at blive den glade ejer af din flotte Bertone Coupé meget lange udsigter.19. september 2014 kl. 21:30 #83170Per Einarsson120 IndlægJa, ångskøld … jeg har en helt forkert approach :)
20. september 2014 kl. 19:05 #83247jakob356170 IndlægHvad med en Citroën 2CV?
Paraplygearet skifter let mellem 2. og 3. (ind og ud) og de få kg den skal slæbe på, gør den ret ligeglad med hvilket gear den står i. Hvis du glemmer at træde koblingen ned accepterer den også det, men den kan endda fås med en art “city” slyngkobling, så man kan undlade pedalen!
Grundet luftkøling varmer den hurtigt op til drifttemperatur, og spildvarmen fra luftkølingen giver ret god kabinevarme, hvis thermorørene og spjældene er i ordentlig stand.
Ja og så kalechen…
Og benzinøkonomien…
Og der er stadig mange i DK, så priserne ikke er helt så hypede endnu:
Den perfekte bybil til den studerende!mvh
JAKOB
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.