Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    Christian N
    42 Indlæg

Den sidste tid har jeg benyttet min 480’er til at køre frem og tilbage til praktikpladsen (offentlig transport kan ikke komme på tale) folk der bor i en større by ved hvor langsomt det går i morgen trafikken og hvor mange gange man skal koble ud og ned i første gear. Et tanke eksperiment kunne være, hvad vil være den perfekte by klassiker, med automat gear ? og fornuftig benzin økonomi, selvfølgelig til budget penge.

Indtil videre er det kun et tanke eksperiment, Su’en er ikke hævet siden jeg sidst tjekkede, men hvis sol og måne står rigtigt ved man aldrig hvad der sker.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

En DAF 55 Coupé, vil jeg mene – musegrå som Kapelmesterens gamle. Økonomisk, frisk, enkel bil, over 35 år og dermed billig – og det hele i fine Michelottilinier. Eller en 66 Coupé, for den sags skyld – som denne https://www.viaretro.dk/2011/10/den-mest-automatiske-daf-coupe/

Automatgear er skønt.

Christian N
    42 Indlæg

Daf Coupe, ikke noget dårligt forslag. Desværre ser det ikke ud til at de hænger på træerne. Det skal selvfølgelig være en Coupe, i orange og med alufælge :)

Jensby
    39 Indlæg

Fiat 850 Idroconvert kan nok også klare jobbet

jensen
    46 Indlæg

en youngtimer i dansk design som denne må da være den perfekte:

http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/kewet/el-jet/annonce/24196831-flot-roed-kewet

Attachments:
    holmen
    456 Indlæg
    Christian N
    42 Indlæg

Fiat 850 Idroconvert, heller ikke dårligt, bortset fra at jeg aldrig har hørt om den før, hvilket må betyde at den kan være vanskelig at opdrive. Jensen – god humor, meeen jeg foretrækker fossile brændstoffer. Gad vide om man kunne grov tune en Daf 66 og få den perfekte hill climp bil? det må da være optimalt med den transmission. Selv tænkte jeg volvo 340 variomatic (tror jeg den hedder) men de hænger heller ikke på træerne.

Christian N
    42 Indlæg

Og Holmen, der er noget fedt over designet på en Daf, den ligner lidt en Simca 1200 S der er krympet i vask. gode links men måske lidt for langt væk.

Ryhl
    303 Indlæg

ellert

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Godnok er en Ellert noget ynkeligt noget, men at man ligefrem lader sin hund skide i den… ???

:-D

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Det er en spændende opgave, der dér, Christian: Det pudsige er så i øvrigt, at hvis man gør liiiiige lidt længere op i moderne tid, så vil man kunne findere “youngtimere” med automatgear, der på grund af en tidligere liv som handicapbiler har kørt ret lidt og formentligt ikke ret hårdt. Og ingen andre vil have en gammel-men-ikke-klassiker-bil med automatgear.

Jeg holder nu stadig på DAF’en, og som Holmen viser, så findes de derude.

Christian N
    42 Indlæg

@claus, det kan blive nødvendigt at gå lidt længere op i tiden. Daf’en er derude men budgettet ryger nok inden den er hjemme og på plader osv. Tænkte om der ikke var noget Austin/Morris der kunne opfylde kravene.
    P.s Daf’en ER altså super som Coupe.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Jeg mener der var to forskellige DAF Coupe til salg på veteranposten sidste år, den billigste var vist omkring 20K.
    Honda Civic 1 kunne fås med et automatgear…

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

To-trins, var de første Civic. Det var stik modsat DAF noget meget sløvt noget.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hmmmm… hvorfor skal en byklassiker absolut vaere lille??
    Skal jeg kunne nyde at koere rundt i taet bytraffik hele dagen, og kunne moenstre overskud til at sidde i koe, og ikke mindst finde mig i ignorante cyklister, saa har jeg brug for en serioes maengde “feel-good” atmosfaere.
    Mit valg gik nok naermere paa noget i stil med en Jaguar XJ6 serie 1 eller en BMW 3,0S. Skal den virkelig vaere “by-venlig”, saa kunne man jo altid gaa efter en med automatgear og originalt monteret aircon.
    Naa. Det er jo nok bare mig som er maerkelig og eksentrisk…. :-)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.