-
ForfatterIndlæg
-
24. februar 2015 kl. 17:16 #92768Christian N42 Indlæg
Nu nærmer tiden sig, sæsonstart står for døren. Derfor melder det presserende spørgsmål sig, hvad kører du til?
Da det ikke er os alle der kan nyde lyden af 6-8 eller 12 syngende cylindre. må man nogle gange have lidt musikalsk hjælp.
Dette er playlisten til min favorit køre cd. Musikken er ældre end bilen og tidsmæssigt ukorrekt, men det bliver det ikke dårligere af.
Så kom frisk, hvad hører i, når i kører? giv inspiration til god køre musik videre.
24. februar 2015 kl. 19:34 #92769Klaus R143 IndlægJeg kører til lyden af et par dobbelte karburatorer.
Der er ingen radio i nogen mine klassiske biler – bare et gear ned og så lidt gas ;o)24. februar 2015 kl. 20:20 #92770jakob356170 Indlæg10 GB blandet på iPhone via bluetooth. Men det er ligesom om min blå CX GTi kører bedst, når der er Gorgio Moroder på.
I Porschen bruger jeg aldrig den originale Blaupunkt, men i den er Dellortoerne også i stereo.
25. februar 2015 kl. 00:32 #92789jewer894 IndlægHeller ingen radio el. lign. i bilen hér, så der køres til akkompagnement af 2 dobbelte 40 mm Dell’ Orto’er med trompeter.
Bortset fra det, så er det en ret fed playliste du har fået banket ned:>)
Arh, dagligdagsvolvoen er jo 30 år gammel, så den kan jeg vel godt tage med. Ingen specielle playlister – men diverse CD’er fra hylden – der skiftes ud med jævne mellemrum. I øjeblikket ligger der Clutch, My Dying Bride, Saturnus, Cannibal Corpse, Pennywise, Entombed…og et par stykker mere jeg ikke liiige kan huske.25. februar 2015 kl. 08:48 #92801Jacob B216 Indlæg@jewer Volvo’en har jo også stort anlæg med subwoofer og jeg-skal-gi-dig i bagagerummet ;-)
25. februar 2015 kl. 11:15 #92808jewer894 IndlægHahah, Jacob, det er også rigtigt – utroligt den ikke er rystet fra hinanden endnu:>)
25. februar 2015 kl. 22:22 #92988Polski Fiat1 IndlægJeg hører mest 50er og 60er rock n roll, ikke fordi det passer til mine biler men fordi det er noget fantastisk musik man bliver glad af
25. februar 2015 kl. 22:37 #93000Kim Jensen30 IndlægDer findes vel kun én slags musik? Rockabilly.. :-D
25. februar 2015 kl. 22:47 #93012Christian N42 Indlæg@jacob356 jeg troede ikke at jeg kendte Gorgio Moroder, men det gør jeg faktisk :) og det passer helt sikkert til en CX.
@KlausR, hvem der bare havde et par dobbelte karburatorer at lytte til, jeg nøjes indsprøjtning og standart udstødning. Men så er det godt at man kan lytte til noget gammelt tråd, som Polski Fiat siger, man bliver glad og man kan skråle med.
@jewer, det kræver vist lidt youtube research at finde genren på dine cd’er :)25. februar 2015 kl. 23:33 #93059jewer894 Indlæg@Christian N: Ingen speciel genre – blandet musiksmag. Gå du blot på research på Tuben:>)
25. februar 2015 kl. 23:55 #93060Gert3 Indlæg1,6 kompressor Fedt, kører til alt der røre sig S
26. februar 2015 kl. 10:58 #93272Søren Navntoft326 IndlægHej Christian
Her har du en af mine mere succesfulde playlister til brug ved kørsel i ældre vogn:
Music for driving af Jetset Car Vol 1
- Andy Williams: Music To Watch Girls By
- Perez Prado Orchestra
- Rosemary Clooney: Sway
- Petula Clark: Downtown
- Dusty Springfield: Wishing And Hoping
- Perry Como: Magic Moments
- The Fifth Dimension: Up Up Away
- Percy Faith: Theme From A Summer Place
- Floyd Cramer: On The Rebound
- Petula Clark: Don’t Sleep In The Subway
- Johnny Mathis: Wonderful Wonderful
- Tony Bennett: The Good Life
- Buddy Greco: The Lady Is A Tramp
- Rosemary Clooney: Mambo Italiano
- Dusty Springfield: The Look Of Love
- Bobby Darin: Beyond The Sea – La Mer
- Petula Clark: I Couldn’t Live Without Your Love
- Perez Prado: Guaglione
- Doris Day: Whatever Will Be Will Be Que Sera Sera
- Dionne Warwick: Anyone Who Had A Heart
- Scott Walker: Joanna
- Mel Torm: Blue Moon
- B.J. Thomas: Raindrops Keep Falling On My Head
- Johnny Mathis: A Certain Smile
- Doris Day: Move Over Darling
- Tony Bennett: I Left My Heart In San Francisco
- John Barry: The Girl With The Sun In Her Hair
- Vic Damone: When Your Hearts On Fire Smoke Gets In Your Eyes
- Ray Conniff: Wonderful
28. februar 2015 kl. 10:16 #95473Jørn Jarnved52 IndlægHej
Der lå et casettebånd i min bil da jeg købte den i december sidste år så jeg starter ud med det! Ved ikke hvad der er på det men det er nok noget italiensk da bilen sidst har kørt der. Hvis ikke det er noget så må weberne sørge for lidt musik:-)28. februar 2015 kl. 12:24 #95477Christian N42 Indlæg@søren – alene navnet på din playliste er konge!!
Men derudover er det fedt, måske bedst akkompagneret af stærk kaffe og tobak, nu hvor man ikke må indtage alkohol i bilen.@jørn i min lå en Celine Dion cd, ikke dårligt men alligevel. så tag chancen, måske har den tidligere ejer haft god musik smag. (ikke at noget sådan findes)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.