-
ForfatterIndlæg
-
20. marts 2013 kl. 21:17 #53566Kai583 Indlæg
@Claes said:
Jeg slubrer i mig. Nøj, det er interessant læsning! Tak for det, Niels!Det samme her.
20. marts 2013 kl. 22:19 #53567Dennis217 IndlægFantastisk læsning Niels, den er lækker den Hurlingham. Det er noget af en prisudvikling må man sige.
20. marts 2013 kl. 22:57 #53569Dennis217 IndlægNiels jeg faldt lige over et sjovt billede fra Ring Djursland.
21. marts 2013 kl. 00:37 #53571Niels Abild218 Indlægja den røde er den bil jeg byggede for mange år siden,som blev kørt fra kbh til ring gjursland på prøveplader,og raced og kørt hjem igen,nedenunder lå der en hawk formel ford.og det er mig der kører,den kunne havde været hurtig,men jeg kørte på de gamle dunlobracing dæk som var mindst 10 år gamle og hårde som steen,karosseriet vejede kun 60 kg,og hvis man regner original karosseriet til ca 30 kg,var der ikke megen extra vægt,poul heicendorff havde tunet 1600 motoren som var en ford x flow,og med 2 dobelte 45 weber omkring 155 hk,jeg kørte også med den på hms åbningsløb på grønholdt flyveplads og i sverige på knutstorp,mod lotus 23,men på grund af de l dæk kunde jeg ikke hænge på,jo ned af langsiden var den ligeså hurtig som en 23,så opgav jeg den og solgte formelbilen til sverige,hvor den kører nu, for 10,000 kr,og karosseriet til en ww bugi specialist ved hareskoven.er der flere bileder
kapelmesteren
21. marts 2013 kl. 01:04 #53572Niels Abild218 Indlæg21. marts 2013 kl. 01:05 #53573Niels Abild218 Indlægbiledet er mit fødehjem med vauxhallen på gårdspladsen
kapelmesteren
21. marts 2013 kl. 12:46 #53575Niels Abild218 Indlæg21. marts 2013 kl. 15:54 #53577Niels Abild218 Indlæg21. marts 2013 kl. 16:13 #53578Niels Abild218 Indlægdennis se lige hvad jeg fandt i et nyt blad, om den 392 motor,den er omtrendt mage til min tiger motor,denne er på 475 hk,med en kompresion på 10 til 1,min er det samme hele vejen,blot har jeg 12 til 1 i kompresion,så jeg ringede til poul heichendorf og spurgte hvor mange hk får man mere hvis man hæver kompresionen til 12-1,ca 14% svarede han så min motor vil ende på 541 hk
kapelmesteren
21. marts 2013 kl. 18:13 #53579Dennis217 Indlæg@Niels Abild said:
dennis se lige hvad jeg fandt i et nyt blad, om den 392 motor,den er omtrendt mage til min tiger motor,denne er på 475 hk,med en kompresion på 10 til 1,min er det samme hele vejen,blot har jeg 12 til 1 i kompresion,så jeg ringede til poul heichendorf og spurgte hvor mange hk får man mere hvis man hæver kompresionen til 12-1,ca 14% svarede han så min motor vil ende på 541 hkkapelmesteren
21. marts 2013 kl. 20:13 #53584Claes129 IndlægKan ikke umiddelbart finde motoren – men bladet kunne ligne noget herfra: http://www.fordracingparts.com/crateengine/main.asp
22. marts 2013 kl. 00:20 #53593Niels Abild218 Indlæghek claes har prøvet at få den læsbare størelse ind,men det mislykkes hver gang,her starter jeg så fly historien,som lovet,dette er i begyndelsen sf 30 erne,obs motor reklamen er i et blad der heder europa spares.com,fra 2011 ,på side 96
inden vi slutter vil jeg bare sige at i 30erne havde mine forældre flere biler,den mest spændende foruden hurlingtonen ,var min mord wanderer 25k,en åben sag med 2 liters 5 cyl motor med kompressor,handles i dag til amme pris som en åben jaguar ss 100,biledet er min far foran sin hornet moth
kapelmesteren
23. marts 2013 kl. 00:33 #53625Niels Abild218 Indlæghar ikke så megen tid i week enden,så forsætelsen følger når der bliver et hul
dennis fandt du europa spares 2011 side 96
kapelmesteren
24. marts 2013 kl. 00:30 #53662Niels Abild218 Indlægforsættelse,i begyndelsen af 30 erne købte min far en miles hawk flyver,og oppe på skede bjerg,ca 2 km fra åbenrå i en lysning,havde han fået en mark,som landingsbane,der lå omgivet af træer,men kunne bruges,han tog til københavn for at mødes med piloten som skulle flyve maskinen til åbenrå,og under flyveturen skulle min far så blive dus med flyveren,piloten va militær flyver,og havde det som job i sin fritid at flyve med nye maskiner der skulle afleveres til kunder,på det tidspunkt var der kun 3 privat personer der havde eget fly i danmark,automobil forhandler bondsted petersen,og en af novos starter dr hagedorn,og så min far,nå de startede fra kbh,turen gik fint,indtil landingen,pludselig tabte maskinen 10 meter i højden,og slog halen i en trætop,og ramte jorde,totalt smadret,og de 2 piloter lå neden under vraget,min far kaldte på nogle drenge der stod på marken,og de løftede hallen vøk så man kunne komme ud,ingen havde fået skade,det værste var at maskinen var betalt,men man havde endnu ikke tegnet en forsikring,firmaets pilot havde forsikrings papirene med til underskrift,men for sent,så det var en dyr fornøjelse.
forsættes næste gang med fly historien som endte med at blive cimber air
kapelmesteren
29. marts 2013 kl. 00:46 #53783Niels Abild218 Indlægja i må undskylde at der ikke er fulgt op,men igen jeg skrev 3 indlæg,med bileder mm,og trykker svar,og der står i et grønt feld at indlæget er save,og så er det pludseligt væk,og lige nu har jeg ikke tid til mere ,men kommer hårdt tilbage på søndag regner jeg med,prøver at sætte lidt live ind
kapelmesteren
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.