Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 64 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #53566
    Kai
    583 Indlæg

    @Claes said:
    Jeg slubrer i mig. Nøj, det er interessant læsning! Tak for det, Niels!

    Det samme her.

    #53567
    Dennis
    217 Indlæg

    Fantastisk læsning Niels, den er lækker den Hurlingham. Det er noget af en prisudvikling må man sige.

    #53569
    Dennis
    217 Indlæg

    Niels jeg faldt lige over et sjovt billede fra Ring Djursland.

    #53571
    Niels Abild
    218 Indlæg

    ja den røde er den bil jeg byggede for mange år siden,som blev kørt fra kbh til ring gjursland på prøveplader,og raced og kørt hjem igen,nedenunder lå der en hawk formel ford.og det er mig der kører,den kunne havde været hurtig,men jeg kørte på de gamle dunlobracing dæk som var mindst 10 år gamle og hårde som steen,karosseriet vejede kun 60 kg,og hvis man regner original karosseriet til ca 30 kg,var der ikke megen extra vægt,poul heicendorff havde tunet 1600 motoren som var en ford x flow,og med 2 dobelte 45 weber omkring 155 hk,jeg kørte også med den på hms åbningsløb på grønholdt flyveplads og i sverige på knutstorp,mod lotus 23,men på grund af de l dæk kunde jeg ikke hænge på,jo ned af langsiden var den ligeså hurtig som en 23,så opgav jeg den og solgte formelbilen til sverige,hvor den kører nu, for 10,000 kr,og karosseriet til en ww bugi specialist ved hareskoven.er der flere bileder

    kapelmesteren

    #53572
    Niels Abild
    218 Indlæg

    åbr-3.jpg

    #53573
    Niels Abild
    218 Indlæg

    biledet er mit fødehjem med vauxhallen på gårdspladsen

    kapelmesteren

    #53575
    Niels Abild
    218 Indlæg

    åbr-2.jpg

    #53577
    Niels Abild
    218 Indlæg

    ford-392.jpg

    #53578
    Niels Abild
    218 Indlæg

    dennis se lige hvad jeg fandt i et nyt blad, om den 392 motor,den er omtrendt mage til min tiger motor,denne er på 475 hk,med en kompresion på 10 til 1,min er det samme hele vejen,blot har jeg 12 til 1 i kompresion,så jeg ringede til poul heichendorf og spurgte hvor mange hk får man mere hvis man hæver kompresionen til 12-1,ca 14% svarede han så min motor vil ende på 541 hk

    kapelmesteren

    #53579
    Dennis
    217 Indlæg

    @Niels Abild said:
    dennis se lige hvad jeg fandt i et nyt blad, om den 392 motor,den er omtrendt mage til min tiger motor,denne er på 475 hk,med en kompresion på 10 til 1,min er det samme hele vejen,blot har jeg 12 til 1 i kompresion,så jeg ringede til poul heichendorf og spurgte hvor mange hk får man mere hvis man hæver kompresionen til 12-1,ca 14% svarede han så min motor vil ende på 541 hk

    kapelmesteren

    #53584
    Claes
    129 Indlæg

    Kan ikke umiddelbart finde motoren – men bladet kunne ligne noget herfra: http://www.fordracingparts.com/crateengine/main.asp

    #53593
    Niels Abild
    218 Indlæg

    flyvemaskinen.jpghek claes har prøvet at få den læsbare størelse ind,men det mislykkes hver gang,her starter jeg så fly historien,som lovet,dette er i begyndelsen sf 30 erne,obs motor reklamen er i et blad der heder europa spares.com,fra 2011 ,på side 96

    inden vi slutter vil jeg bare sige at i 30erne havde mine forældre flere biler,den mest spændende foruden hurlingtonen ,var min mord wanderer 25k,en åben sag med 2 liters 5 cyl motor med kompressor,handles i dag til amme pris som en åben jaguar ss 100,biledet er min far foran sin hornet moth

    kapelmesteren

    #53625
    Niels Abild
    218 Indlæg

    har ikke så megen tid i week enden,så forsætelsen følger når der bliver et hul

    dennis fandt du europa spares 2011 side 96

    kapelmesteren

    #53662
    Niels Abild
    218 Indlæg

    Scan.jpgforsættelse,i begyndelsen af 30 erne købte min far en miles hawk flyver,og oppe på skede bjerg,ca 2 km fra åbenrå i en lysning,havde han fået en mark,som landingsbane,der lå omgivet af træer,men kunne bruges,han tog til københavn for at mødes med piloten som skulle flyve maskinen til åbenrå,og under flyveturen skulle min far så blive dus med flyveren,piloten va militær flyver,og havde det som job i sin fritid at flyve med nye maskiner der skulle afleveres til kunder,på det tidspunkt var der kun 3 privat personer der havde eget fly i danmark,automobil forhandler bondsted petersen,og en af novos starter dr hagedorn,og så min far,nå de startede fra kbh,turen gik fint,indtil landingen,pludselig tabte maskinen 10 meter i højden,og slog halen i en trætop,og ramte jorde,totalt smadret,og de 2 piloter lå neden under vraget,min far kaldte på nogle drenge der stod på marken,og de løftede hallen vøk så man kunne komme ud,ingen havde fået skade,det værste var at maskinen var betalt,men man havde endnu ikke tegnet en forsikring,firmaets pilot havde forsikrings papirene med til underskrift,men for sent,så det var en dyr fornøjelse.

    forsættes næste gang med fly historien som endte med at blive cimber air

    kapelmesteren

    #53783
    Niels Abild
    218 Indlæg

    ja i må undskylde at der ikke er fulgt op,men igen jeg skrev 3 indlæg,med bileder mm,og trykker svar,og der står i et grønt feld at indlæget er save,og så er det pludseligt væk,og lige nu har jeg ikke tid til mere ,men kommer hårdt tilbage på søndag regner jeg med,prøver at sætte lidt live ind

    kapelmesteren

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 64 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.