Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 64 i alt)
  • Forfatter
    Kai
    583 Indlæg

@Niels Abild said:
    er der andre der bor i nærheden af holbæk der kan komme og vise mig hvad jeg gør galt med indsætning af billeder,det nytte ikke at skive en instruktion,for den kunne ligesågerne være på rusiskt

kapelmesteren

Det er muligt at fjernstyre en computer via noget der hedder teamviewer.com

Vi skal bare lige have forfattet en instruktion, og finde en der har den fornødne tid (en uden småbørn), så kan der fjernundervises og hjælpes.

Soren W
    390 Indlæg

Hej Niels,

Tak for snakken idag, det var hyggeligt…

Jeg havde også problemer med billederne i går. De må ikke være ret store i opløsning, så vil systemet ikke uploade dem.

Jeg kender ikke limit, men jeg fik det til at du, da jeg gemte billederne i under 100 K format…

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Niels din gamle hænger**  Vognporten du ved…

Niels Abild
    218 Indlæg

hej peter tak for det smukke vers,det rammer mig presist på mange områder,det erselføgelig rigtigt at man er afhængig af sin opvækst,men i både mine søskens og min opvækst,var der overhoved ikke nogen , undtaget vores barnepiger,der interserede sig for en,det var bare et forykt hjem med 2 kæmpe egoer der styrede det,og det er nok også grunden til at jeg blev nødt til ,for at overleve,dyrke mit eget ego,og ikke stole på nogen,i så fall udsatte man sig selv for kolesale skuffelser,og at overleve kunne man kun ,ved at få ros fra andre,fordi det fik man ikke i opvæksten hjemmefra,ligegyldigt hvor meget man anstrengt sig,og det er nok også derfor at jeg har den trang til at prale af de ting som jeg har bedrevet,og været indblandet i,jeg har med ville søgt dem,og har haft tilrækkeligt med mod til at opsøge begivenhederne,for derigennem få den ros som jeg aldrig fik i min opvækst,men det mærkelige som du talte om i dit indlæg, er at det er muligvis lige dette,der har drevet og givet mig styrke til at geneføre alle de fantastiske ting,jeg har været en del af

niels

Niels Abild
    218 Indlæg

igen blev jeg stoppet med biledinsætning

shit

Runesten
    222 Indlæg

Jeg kan varmt anbefale at bruge imgur.com 

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Aften Niels

Niels Abild
    218 Indlæg

forsætelse fra inlæg 24 , i slutningen af 20 erne blev min far skildt fra sin belgiske kone,som var mor til mine 2 halvsøskende,min mor som på det tidspunkt har været 19 var fra sønderborg og kom som patient hos min far,som på det tidspukt var næsten 39,de giftede sig så i 1931 og byggede en stor mordene funkis ville med 22 rum midt i centrum af åbenrå,den er i dag overtaget af jyske bank,og da min mor var 20 år yngre end min far,skulle der ske noget hver dag,selskab med op til 40 gæster,rejser,sommerhus,bekendte fra dk top,og fra holywood,hvor min far efterhånden var blevet berømt,the doktor that can fiks your face,og dette tiltrak jo hele overklassen i dk,tænk at være til selskab med en berømt hollywood skuespiller,så omgangs kredsen blev større og større,og de brugte penge,i en årrække var min far byens største skattebetaler,

et exempel i 1932 købte min far en meget sjælden bil kun fremstillet i få x,det var drømmebilen på forum udstilningen,en vauxhall hurlington,den lignede en racerbil med en boat tail,bilen eksistere endnu wirklit gråå i hillerød har den,og jeg kan huske den ligeså tydeligt,kommer tilbage med detaljer senere,når jeg kan få biledet ind,nå men mine forældre skulle på en sto læge kongress i madrid,oh javde besluttet at tage en måneds ferie og køre igennem holland-belgien og frankrig for bla a se de steder hvor min far havde været under 1 verdens krig,og videre til madrid og et lille smut til maroko også,de skulle bo på de bedste hoteller og køre hjem genem freiburg-baden baden osv,nu var det sådan at vauxhallen ikke havde en kalesje,og de havde ikke lyst til at side og køre i bilen i regnvejr,hvad gør man så ,jo de havde også enstor usa bil jeg tror det var en oldsmobil,luksus vogn,jo chauføren skulle køre hele vejen med dem rundt i oldsen,bo på samme hoteller i de 30 dage de skulle være væk,så hvis det regnede byttede de bare plads,så de kunne sitte i tørvejr,men chauføren måtte køre den åbne i regnen

ikke mere i dag forsættes

kapelmesteren

Niels Abild
    218 Indlæg

runesten hvor bor du,hvad er imgur com,hvordan uploder man,be code,???????????????????????,du kan se jeg behøver levende hjælp,men ellers tak for din tanke.jeg er dig yderst forbunden,se det var et gammelt udtryk for tak

kapelmesteren

Runesten
    222 Indlæg

Hej Niels

Niels Abild
    218 Indlæg

wauxhall.jpg

Connoisseur
    243 Indlæg

Lækker Vauxhall Hurlingham, har Viklit den endnu ??

Hvordan kørte den ?

Niels Abild
    218 Indlæg

jeg syntes at jeg vil gøre wauxhal historien færdig selv om jeg tager et gevaldigt skridt,se biledet ovenover,bilen blev fligtigt brugt igennem tredverne,men blev opstallet i min fars fly hangar i rødekro under krigen,da tyskerne midt i krigen konfiskerede han flyvemaskine,lod de den stå,flyvemaskinen fik han en lap papir på det var alt,efter krigen i 1945 skulle bilen ud og rulle igen,jo man fik den startet op,og turen skulle gå til næstvedegnen for at besøge nogle venner i en forlænget week end,min far min søster og jeg var med,der var et en mands sæde nede i halefinnen,en lile klap,og når man trykkede den ned og vippede blev den til et ryglæn,og så havde man et lille vindspejl,sæderne var af læder,med en form af luftpude inden i,og så havde man en hånd pumpe så man kunne justere hårdheden af sæderne,på rat stammen sad et lille håndtag,og når man slog det ned var der total fri udstødning,og det morede vi os meget med,motoren var en 6 cyl og ganske stille,så man kunne liste ind på gående,give gas og åbne for udstødningen,at der ikke er nogen der døde af et hjerteslag,undre mig,vjene var fulde af engelsk militær lastbiler i begge retninger og når vi kom kørende vinkede alle til os.dette var lige efter krigen i 1945

min mor kørte bag os i vores opel kapitaejn,i tilfælde af stop,det gik fint indtil storbælt,vi ventede på færgen,bilen ville ikke starte igen,blev skuppet ombord,i korsør bilen vil ikke starte skubbet fra borde,trukket op til en mekaniker,gang i bilen igen kørte til næstved et gods uden for byen rådegård,venner skulle have en tur i den særprægede bil næste dag,bud efter en mekaniker,jeg tro det var deres karl der tog sig af traktorene,på godset,gang i bilen igen,hjem til åbenrå med starthjælp af traktor mannen,stop igen både ved ventetid storebælt på og af færgen,kørte til odense,for at møde med nogle venner på grand hotel,skal køre igen stop endnu engang,på hotel trappen ,tibage for at ringe til en mekaniker,står en mand og beundre bilen,han stopper min far,og siger at han kone er meget syg,og kan ikke tåle lukkede rum,og derfor søgte han en åben bil.og det kunne absolut ikke skaffes i danmark på det tidspunkt,min far de efterhånden var blevet træt efter alt det halløj med bilen de sidste 4 dage,sagde ja til at sælge bilen,for 5000 kr,de lavede en handel på stedet,og vi foratte alle i opel kaptajnen til åbenrå,dumt-dumt og endnu engang dumt

den siste pris jeg kunne finde på en hurlingham er fra 1987,og der var vuderingen ca 200.000 kr hvad var pundet i 87,er der nogen der kender prisen på en sådan i dag,DENNIS du med tabeler or recursher

kapelmesteren

Connoisseur
    243 Indlæg

image-21.jpg

En Vauxhall Hurlingham koster omkring 1 mill.danske kroner.

Denne her er til salg i øjeblikket til £ 110.000,- og det er ca.kr. 960.000,-

Claes
    129 Indlæg

Jeg slubrer i mig. Nøj, det er interessant læsning! Tak for det, Niels!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 64 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.