Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    ou
    22 Indlæg

Athen, nu er det vel ikke en af dem , hvor sælgeren lige er blevet skilt, og konen rykker for børnepengene.
    Jeg var i kontakt med en græker for et par år siden, om en serie 4 Alfa. Han var lige blevet skilt.
    Der er mange “gode” tilbud på arv, min onkel har brug for sproglig hjælp-

PAS PÅ

ou
    22 Indlæg

Athen, nu er det vel ikke en af dem , hvor sælgeren lige er blevet skilt, og konen rykker for børnepengene.
    Jeg var i kontakt med en græker for et par år siden, om en serie 4 Alfa. Han var lige blevet skilt.
    Der er mange “gode” tilbud på arv, min onkel har brug for sproglig hjælp-

PAS PÅ

Lars D
    127 Indlæg

Jo tak jeg kender mange gode forklaringer også når det viser sig at de billeder de sender har man i forvejen på harddisken fra et andet sted.

At handle kræver jo tillid og jeg ved hvem sælger er, da vi skriver på en anden blog og han der er meget respekteret især for sin samling af italienske klassikere og folk ved hvem han er og står inde for.

Jeg skal jo have handlet her i foråret, det har jeg lovet flere af viaRETRO vennerne så det er bare op på hesten. Stelvio´s Lotus Elan trækker stadig i mig da den kørte bedre end mange italienere jeg har prøvet, men der er jo også andre elementer i et bilkøb såsom stil, smag, design, originalitet, specialitet, passion, duft af amarone, slidt læder,osv.

Vincenzo
    38 Indlæg

I mit tilflæde endte “gør det, gør det ikke” med at jeg IKKE gjorde det.
    Jeg turde simplthen ikke. OG der var jo en chance for, at den ikke blev solgt på Toffen auktionen, hvor den var tilmeldt.
    Det var en 1966 Flavia 1800i. Lancia blå medt rødt læder, og top stand (måske)
    Den havde været til salg et pænt stykke tid på Autoscout, og var ikke billig. Pludseligt blev prisen sat ned til 18000 CHF.
    Så gik jeg i gang, men for sent. De 18000 var mindste prisen på auktionen ugen efter, hvor den var tilmeldt.
    Der kunne ikke arrangeres noget fornuftigt på så kort tid. Så jeg skulle købe blindt, eller vente og håbe.
    Jeg valgte det sidste, og tabte (måske)
    Nogle måneder senere købte jeg så en 1970 Flavia 2000 i Holland. Noget billigere, men også i mere rustik stand(måske)
    Jeg elsker den bil, og kan ikke forestille mig IKKE at eje den.
    Men jeg kan ikke HELT få den blå S1 ud af hovedet. “Gør det, eller gør det ikke”
    Jeg håber du træffer den rigtige beslutning Lars.

Peter Cocopelli
    79 Indlæg

Altså ! – hvis vi lige skal ophøje de her lidt filosofiske og følelses fokuserede betragtninger til et lidt mere lavpraktisk plan – så ville jeg nok starte med at finde “mærke klubben” i Athen området og tage fat på formanden. Han kender sikkert allerede vognen. Og hvis ikke – kender han med sikkerhed en lokal “ekspert” som gerne vil tjene 200Euro på at kigge lidt på vognen for dig. Og hvem ved !! Måske ender det med at du køber en endnu bedre vogn hos en helt anden græker, som har brug for lidt hård valuta fra det rige Nord. God fornøjelse :0))

ou
    22 Indlæg

hvordan gik weekend touren ti Holland. Noget held

Lars D
    127 Indlæg

Der vil forhåbentligt snart være spændende nyt på min bilfront, men det har der været så ofte at I ikke skal tillægge det større betydning. Medens andre er bilswingere med mange biler på samvittigheden er jeg en bilvoyeur, med få biler på CVét, men mange på tapetet. Jeg har nu to ens biler på radaren, tapetet eller på hånden om man vil. De to muligheder er meget ens (samme model, koster det samme og i samme stand) men også meget forskellige, da farve, indtræk, ekstraudstyr, opholdssted, mulighed for syn og test m.m. giver forskellige udfordringer og muligheder.

Sidder lige nu og fundere over hvordan jeg skal forfatte et købstilbud, der ikke er så lavt, at det virker useriøst og ikke så højt at jeg giver mere end markedsprisen på en af bilerne og så fortæller min gode ven Arne mig at han ikke mener det er den rigtige bil til mig – det kalder jeg venskab !

Til gengæld kan jeg snart berette en historie om en bilhandler i Holland med en hel speciel historie og flair for at finde rigtig gode velholdte klassikere. Jeg brugte mange timer i selskab med ham og hans biler samt god italiensk kaffe i en lille flække i Holland.

Jeg var også forbi Bremen messen og det skal man ikke hvis man er i løbetid undskyld købetid. Pludselig ser alle biler ud som om de vil med en hjem, lidt som når man ser film fra et børnehjem hvor børnene står på række og håber at finde et fremtidigt hjem.

En mosegrøn 911 targa med lysebrunt læder kan desværre stadig gøre mine hoser våde, men prisen, hvor herre bevars, fra 60.000€ ligger mange af de tidlige 911ere i nu, jeg siger tak for kaffe.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

“Bilvoyeur” er perfekt udtrykt, Lars! Men jeg håber altså, at du kommer med i bussen i år – sådan rigtigt. I Bremen stod der jo også en Fulvia Coupé S1 i samme farve som Arnes – det ville være fint, hva’? 14.000 Euro var mange penge, og jeg skulle ikke have en, så jeg skyndte mig videre.

Men der er noget der tyder på, at en 911 til 60.000 Euro stadig ikke er en dårlig værdianbringelse. Det er en uhyggeligt effektiv bil – selv økonomisk! Men hvis det er DEM du drømmer om, så skal du altså ud af busken NU. Ellers vil jeg kalde dig bilflagellant frem for bilvoyeur.

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.