Forum Biler set til salg rundt om på nettet: Europas bedste køb Køb af bil i England – og kørsel hjem
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Peter Cocopelli
    79 Indlæg

Hvad er det smarteste pt. hvis man køber en bil af en privat i England og vil køre den hjem? Jeg tænker her mht. nummerplader ? Ser umiddelbart selv lige flg. muligheder:

1. Aftale at beholde de engelske plader på til den danske grænse, hvor der sættes prøvemærker på og herefter sende pladerne tilbage til sælger.
    2. Låne et par faste danske prøveskilte hos en forhandler
    3. Købe en midlertidig EU-prøveplade i England

Og er der nogen mulighed for at være dækket af SOS undervejs ? Tænker hvis den nu går i stå i Euro Tunellen
    PS. Bare rolig det er IKKE en Lotus.

Nogen her som har gjort det for nyligt?

mvh Peter

Ole JAGmann
    814 Indlæg

Det mest oplagte må være at køre på de engelske plader. De skal nemlig ikke sendes tilbage, da de følger bilen. Det er “tax disc” der viser om bilen er indregistreret, pladerne har den altid.
    Spørgsmålet er så om sælgers ansvarsforsikring dækker?

Moesgaard
    65 Indlæg

Hvis man genser Birkemoses Highway to Hell tour…. https://vimeo.com/89606970
    -så nævner Birkemose, at han havde bestilt tyske prøve plader da de gælder i hele Europa. ( ca 20 min. inde i linket)
    For øvrigt dejligt lige at gense den vilde tur de var på… :P
    Men hvis man kan og må kører på engelske plader til DK grænsen er det jo nemmest.

jakob356
    170 Indlæg

Jeg kørte min Figaro hjem for et par måneder siden på de engelske plader, som jeg gerne måtte beholde til garagevægspynt bagefter.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.