Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #51720
    Christian N
    42 Indlæg

    Jeg har lagt mærke til at prisen på div. MG modeller gennem det sidste år er faldet ret meget, både herhjemme og i England. Spørgsmålet er om nogen af jer derude ved hvad det koster at konvertere en højrestyret MG Bgt eller en midget til venstre styring ??

    Føler mig fristet af en sommertur til England :) men for total økonomien er det ikke helt ligegyldigt om konverteringen koster 10-15-20 K

    #54917
    Soren W
    390 Indlæg

    Det må være passende at Niels Birkemose svarer på det. Han har lavet en hel TV udsendelse omkring konvertering af en MGB GT til LHD.

    #54922
    Niels Birkemose
    21 Indlæg

    Yes, så er jeg kommet på linien:)

    RHD til LHD konvertering af en Bér er en smal sag. Du skal bruge et instrumentbord, en tandstang, et gaskabel og et nyt ledningsnet. Den kostbareste del er ledningsnettet, så hvis du vil spare lidt mønt, kan du forlænge det gamle, men jeg anbefaler at du køber et nyt. Jeg vil tro at der er stumper for under kr. 6000 (incl ledningsnet). Læg dertil at der altid er noget andet der skal skiftes. Det er f.eks nærliggende at renovere, bremser, hjulophæng og affjedring, når nu man alligevel er derinde. 

    Jeg har en detaljerer pdf på engelsk af hvordan man gør. Send mig en mail og du vil modtage den helt og aldeles gratis:)

    #54923
    Niels Birkemose
    21 Indlæg

    (eller se det tv-program Søren omtaler som jeg har lavet om hjembringelse og konvertering af MGB-GT. Mon ikke det ligger derude på indernettet et sted)

    #54983
    Christian N
    42 Indlæg

    Hej Niels

    Tak for dit svar, din tema aften er aldeles seværdig også flere gange :)

    Dog tror jeg en konvertering overstiger mine evner, men det lyder som en prismæssig overkommelig opgave. Efter at have undersøgt afgifterne på B’er undrer det mig dog at GT’er er væsentligt dyere i afgift end cabrioleten.

    #54984
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

    Hej Christian N

    Veteranafgiften beregnes af nyvogsnprisen dengang, og tilbage i 1960’erne og 1970’erne var en B GT’er ca. 20 % dyrere end en roadster. Det slår selvfølgelig igennem på afgiften i dag.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.