-
Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 608 1 måned, 2 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 608 Turbo eller uden? Jeg var SÅ spændt på at se Gr […] VisJeg har lige opdaget, at Goodwood kanalen på youtube livetransmiterer fra Monaco Historic GP. Ikke som at være der selv, men et okay alternativ….. :-)
-
Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 602 3 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 602 Er du klar til sæsonen 2026? Man kan diskutere hvor […] VisEller Tatra?
-
Jens Langdahl commented on the post, Hvordan man læser et racereglement 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Hvordan man læser et racereglement Mercedes-Benz vandt det første Formel 1-Grand […] VisNår der snakkes om tolkning af reglementer/smuthuller og decideret snyd, så må man ikke glemme Smokey Yunick. Han var aktiv kører/konstruktør i 50ernes og 60ernes USA, mest indenfor Indycar, Nascar og Trans Am. Hans mange tricks og tolkninger er efterhånden blevet legendariske. Det er for voldsomt at nævne bare en del af dem her, søg ham selv på…[Læs mere]
-
Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 585 6 måneder, 3 uger siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 585 Når man møder een af sine helt store helte fra fortiden. Faktisk har jeg i å […] VisDe sort/gule Renault racere fra 70’erne og 80’erne er fantastiske! Og selvfølgelig også en vigtig del af den oprydning fabrikken nu laver i dens “arkiver”. Auktionshuset Artcuriel udbyder den 7. december 180 lots direkte fra fabrikken. Min favoriter er en Renault-Alpine A 442 med Le Mans historie 1977, samt de ni (!) Renault F1 biler fra 1981 t…[Læs mere]
-
Jens Langdahl commented on the post, Ferie for (MR)2: Bakkerne kalder 9 måneder, 3 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ferie for (MR)2: Bakkerne kalder Uge 34 har længe været udpeget som vores fælles fe […] VisDiagonaldæk
Fodbetjent sprinkler
Fodbetjent op- og nedblænding
Tændingslås i vognbund mellem sæder
Totaktsmotor
Luftaffjedring med niveauregulering -
Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 507 2 år siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 507 Skulle jeg virkelig have beholdt min gamle […] VisNår vi snakker kendte ejere af BMW 507 kunne også nævnes John Surtees, verdensmester adskillige gange på motorcykel og en enkelt gang i Formel 1. Efter at have sikret MV Agusta deres første 500 cc VM titel i 1956 forærede fabrikken ham en ny 507 som tak for indsatsen. Han må have været glad for den, for han beholdt den frem til sin død i 2017. År…[Læs mere]
-
Jens Langdahl commented on the post, Totonede karosserier: Fungerer det stadig? 2 år, 1 måned siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Totonede karosserier: Fungerer det stadig? Engang var det helt almindeligt med biler i to farver. Men jeg synes det fungerer […] VisLotus Talbot Sunbeam, eller hvad den nu hedder, er da også OK?!
-
Jens Langdahl commented on the post, Manuelle amerikanere i 1968 og deres euro-modstykker 2 år, 1 måned siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Manuelle amerikanere i 1968 og deres euro-modstykker Det kom jeg til at tænke på efter weekendens kommentarer ovenpå Matiné Nr. 505 […] VisRapier
-
Jens Langdahl commented on the post, Manuelle amerikanere i 1968 og deres euro-modstykker 2 år, 1 måned siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Manuelle amerikanere i 1968 og deres euro-modstykker Det kom jeg til at tænke på efter weekendens kommentarer ovenpå Matiné Nr. 505 […] VisPony cars er vel navngivet efter Ford Mustang. På trods af, at Plymouth Barracuda havde premiere først. Den havde i øvrigt en europæisl look-alike i Hilmann Rapier .
-
Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 503 2 år, 1 måned siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 503 1955 er længe siden – men der blev virkelig bygget lækre b […] VisJeg fik lige den skøre tanke at søge nummerpladen på nettet. Og sørme om ikke bilen stadig er rullende i DK med sit gamle nummer K5! Bilen blev indregistreret den 1. oktober 1956 og blev sidst synet i 2017 med 265.000 km på tælleren.
-
Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 503 2 år, 1 måned siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 503 1955 er længe siden – men der blev virkelig bygget lækre b […] VisDer har været mindst en BMW 503 Coupe i Danmark. Som jeg husker historien var den udstillet på biludstillingen i Forum, hvor den blev købt af direktør Illum, der fik sit gamle registreringsnummer overført til bilen. Om den fine bil stadig findes i Danmark ved jeg ikke.
Her et link til et fotografi fra 1960:
-
Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 502 2 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 502 Alt var bedre i gamle dage. I hvert fald navkapsler. Den gamle […] VisOg så noget helt andet: Goodwood 81st Members Meeting sendes live på Youtube denne weekend! Undskylder for at skrive uden for kontekst, men tænker det er her, at de fleste, med taknemmelighed, vil opdage dette tip.
-
Jens Langdahl commented on the post, Gul bil! 2 år, 2 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Gul bil! Der er mange biler, der ser godt ud i gul. Og det er påskens farve, […] VisOg så denne Giallo Ocra. Alle har en mening om den :-)
-
Jens Langdahl commented on the post, Mandagsmegalomani: Verdens største coupé 2 år, 2 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mandagsmegalomani: Verdens største coupé Rolls-Royce har altid været noget […] VisSjovt at det med udseendet nu bliver nævnt. Jeg har faktisk gået og tænkt på, om det er den grimmeste bil Pininfarina nogenside har designet? Nå, smag er jo forskellig….
-
Jens Langdahl commented on the post, Han kører Simca! 2 år, 9 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Han kører Simca! Og det foregår i nutid ligesom vi vel at mærke har at gøre med en […] VisNetop @ce! Det var der jeg fandt ud af, at det måtte være en anden :-)
-
Jens Langdahl commented on the post, Han kører Simca! 2 år, 9 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Han kører Simca! Og det foregår i nutid ligesom vi vel at mærke har at gøre med en […] VisUhhh, en gyser! Var helt bange for at vores boganmelder Martin var blevet fyret, han er både historiker og Simcamand :-)
-
Jens Langdahl commented on the post, Orange onsdag: Halvfjerdsernes farve 2 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Orange onsdag: Halvfjerdsernes farve Den bedste bil nogensinde i orange? Det er […] VisDen bedste tråd længe! Tog gerne en Plymouth Cuda 340 med 4-trins fra 1970, men ville, alt andet lige, hellere have denne Lamborghini Jarama GTS:
-
Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 465 2 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 465 Austin Allegro fylder også 50. Hvilket jeg kom til at […] VisKadett C bliver lovprist for lidt. Jeg husker dem som godt byggede, gedigne køretøjer med OK materialekvalitet. Har kørt mange tusinde kilometer i en “madam” blå 1,2S – med kort gearstang og krydsfælge! Den gad jeg godt have igen.
Firkantede rat er kendt længe før Allegroen. Chrysler havde dem monteret 1960-1964 på udvalgte modeller. Prøv at…[Læs mere]
-
Jens Langdahl commented on the post, 10% af verdensproduktionen af Alpina C1/2.3 samlet i Holland 2 år, 11 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post 10% af verdensproduktionen af Alpina C1/2.3 samlet i Holland På vej mod Le Mans får jeg kigget en del biler – og nogle får kigget på min […] VisClaus, du kan jo også lave en poll her på siden. I øvrigt, jeg så ved selvsyn din Alpina på Gavnø. Den har absolut ikke brug for ændringer i udseendet!
-
Jens Langdahl commented on the post, Sidste uges fund: 5000 GT – Verdens fineste Maserati 3 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Sidste uges fund: 5000 GT – Verdens fineste Maserati Der er lavet 34 Maserati 5000 […] VisSådan en Allemano 5000GT er et fuldstændig fantastisk køretøj! Peter Larsen var så flink at vise sit eksemplar frem i Fælledparken på en smuk sommerdag ifm Copenhagen Classic Grand Prix i 2009 (?). Jeg brugte lang tid på at kigge og tage billeder (ligger på en anden pc desværre) og var fuldstændigt blæst bagover, af designet, detaljerne…[Læs mere]
- Hent mere