• Forside
  • Forum
  • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
  • Kontakt
  • Ny Bruger
  • Overblik
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Arkiver
    • Artikel
    • Design og koncept
    • Historisk Motorsport
    • Matiné
    • Motorsport
    • Rejser
    • Reportage
    • Set til salg
    • Tanker og Trivialiteter
    • Vores biler
  • Klassiske biler på Kulturhavnen
Log In

fifteen − 13 =

Lost your password?
Register
Lost your password?
Register

nine + 11 =

A password will be e-mailed to you.
Søg
  • ViaRETRO in English
  • Overblik
  • Ny Bruger
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Brugere
ViaRETRO logo
  • Forside
  • Artikler

    Nyeste

    • I beg your pardon! Aston Martin Bondage?!?

      Claus Ebberfeld
      13. februar 2015
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      8
    • Første tur i nyrenoveret Lamborghini 400 GT2+2: Torino!

      Claus Ebberfeld
      12. september 2014
      Artikel, Workshop
      13
    • Anders' eventyr: 2000 kilometer i en ukendt bil

      Claus Ebberfeld
      31. maj 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      14
    • Genial aerodynamik: Ground Effect

      Claus Ebberfeld
      21. marts 2013
      Artikel, Design og koncept, Motorsport
      29
    • Umådeligt charmerende flyvepap: Lancia Abarth A112

      Claus Ebberfeld
      12. februar 2013
      Artikel, Kørt
      60
    • Sømkassen og tante Lis' bil

      Søren Navntoft
      31. januar 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      48
    • Reportage
    • Rejser
    • Historisk Motorsport
    • Motorsport
    • Set til salg
    • Design
    • Tanker og Trivialiteter
    • Workshop
    • Vores biler
    • Tips og guides
  • Sektioner
    • Klassiske biler på Kulturhavnen
    • Forum
    • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
    • Matiné
    • MotorTV
  • Kontakt
  • Menu logo

Medlem Jens Langdahl

Profilbilled af Jens Langdahl

Jens Langdahl

@jens-langdahl

Active 5 år siden
  • Aktivitet
  • Profil
  • Friends 4
  • Groups 0
  • Fora
  • Personal
  • Omtaler
  • Favoritter
  • Venner
  • Grupper
  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 608 1 måned, 2 uger siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 608 Turbo eller uden? Jeg var SÅ spændt på at se Gr […] Vis

    Jeg har lige opdaget, at Goodwood kanalen på youtube livetransmiterer fra Monaco Historic GP. Ikke som at være der selv, men et okay alternativ….. :-)

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 602 3 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 602 Er du klar til sæsonen 2026? Man kan diskutere hvor […] Vis

    Eller Tatra?

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Hvordan man læser et racereglement 3 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Hvordan man læser et racereglement Mercedes-Benz vandt det første Formel 1-Grand […] Vis

    Når der snakkes om tolkning af reglementer/smuthuller og decideret snyd, så må man ikke glemme Smokey Yunick. Han var aktiv kører/konstruktør i 50ernes og 60ernes USA, mest indenfor Indycar, Nascar og Trans Am. Hans mange tricks og tolkninger er efterhånden blevet legendariske. Det er for voldsomt at nævne bare en del af dem her, søg ham selv på…[Læs mere]

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 585 6 måneder, 3 uger siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 585 Når man møder een af sine helt store helte fra fortiden. Faktisk har jeg i å […] Vis

    De sort/gule Renault racere fra 70’erne og 80’erne er fantastiske! Og selvfølgelig også en vigtig del af den oprydning fabrikken nu laver i dens “arkiver”. Auktionshuset Artcuriel udbyder den 7. december 180 lots direkte fra fabrikken. Min favoriter er en Renault-Alpine A 442 med Le Mans historie 1977, samt de ni (!) Renault F1 biler fra 1981 t…[Læs mere]

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Ferie for (MR)2: Bakkerne kalder 9 måneder, 3 uger siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ferie for (MR)2: Bakkerne kalder Uge 34 har længe været udpeget som vores fælles fe […] Vis

    Diagonaldæk
    Fodbetjent sprinkler
    Fodbetjent op- og nedblænding
    Tændingslås i vognbund mellem sæder
    Totaktsmotor
    Luftaffjedring med niveauregulering

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 507 2 år siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 507 Skulle jeg virkelig have beholdt min gamle […] Vis

    Når vi snakker kendte ejere af BMW 507 kunne også nævnes John Surtees, verdensmester adskillige gange på motorcykel og en enkelt gang i Formel 1. Efter at have sikret MV Agusta deres første 500 cc VM titel i 1956 forærede fabrikken ham en ny 507 som tak for indsatsen. Han må have været glad for den, for han beholdt den frem til sin død i 2017. År…[Læs mere]

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Totonede karosserier: Fungerer det stadig? 2 år, 1 måned siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Totonede karosserier: Fungerer det stadig? Engang var det helt almindeligt med biler i to farver. Men jeg synes det fungerer […] Vis

    Lotus Talbot Sunbeam, eller hvad den nu hedder, er da også OK?!

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Manuelle amerikanere i 1968 og deres euro-modstykker 2 år, 1 måned siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Manuelle amerikanere i 1968 og deres euro-modstykker Det kom jeg til at tænke på efter weekendens kommentarer ovenpå Matiné Nr. 505 […] Vis

    Rapier

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Manuelle amerikanere i 1968 og deres euro-modstykker 2 år, 1 måned siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Manuelle amerikanere i 1968 og deres euro-modstykker Det kom jeg til at tænke på efter weekendens kommentarer ovenpå Matiné Nr. 505 […] Vis

    Pony cars er vel navngivet efter Ford Mustang. På trods af, at Plymouth Barracuda havde premiere først. Den havde i øvrigt en europæisl look-alike i Hilmann Rapier .

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 503 2 år, 1 måned siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 503 1955 er længe siden – men der blev virkelig bygget lækre b […] Vis

    Jeg fik lige den skøre tanke at søge nummerpladen på nettet. Og sørme om ikke bilen stadig er rullende i DK med sit gamle nummer K5! Bilen blev indregistreret den 1. oktober 1956 og blev sidst synet i 2017 med 265.000 km på tælleren.

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 503 2 år, 1 måned siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 503 1955 er længe siden – men der blev virkelig bygget lækre b […] Vis

    Der har været mindst en BMW 503 Coupe i Danmark. Som jeg husker historien var den udstillet på biludstillingen i Forum, hvor den blev købt af direktør Illum, der fik sit gamle registreringsnummer overført til bilen. Om den fine bil stadig findes i Danmark ved jeg ikke.

    Her et link til et fotografi fra 1960:

    https://arkiv.dk/vis/1221990

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 502 2 år, 2 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 502 Alt var bedre i gamle dage. I hvert fald navkapsler. Den gamle […] Vis

    Og så noget helt andet: Goodwood 81st Members Meeting sendes live på Youtube denne weekend! Undskylder for at skrive uden for kontekst, men tænker det er her, at de fleste, med taknemmelighed, vil opdage dette tip.

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Gul bil! 2 år, 2 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Gul bil! Der er mange biler, der ser godt ud i gul. Og det er påskens farve, […] Vis

    Og så denne Giallo Ocra. Alle har en mening om den :-)

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Mandagsmegalomani: Verdens største coupé 2 år, 2 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mandagsmegalomani: Verdens største coupé Rolls-Royce har altid været noget […] Vis

    Sjovt at det med udseendet nu bliver nævnt. Jeg har faktisk gået og tænkt på, om det er den grimmeste bil Pininfarina nogenside har designet? Nå, smag er jo forskellig….

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Han kører Simca! 2 år, 9 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Han kører Simca! Og det foregår i nutid ligesom vi vel at mærke har at gøre med en […] Vis

    Netop @ce! Det var der jeg fandt ud af, at det måtte være en anden :-)

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Han kører Simca! 2 år, 9 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Han kører Simca! Og det foregår i nutid ligesom vi vel at mærke har at gøre med en […] Vis

    Uhhh, en gyser! Var helt bange for at vores boganmelder Martin var blevet fyret, han er både historiker og Simcamand :-)

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Orange onsdag: Halvfjerdsernes farve 2 år, 10 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Orange onsdag: Halvfjerdsernes farve Den bedste bil nogensinde i orange? Det er […] Vis

    Den bedste tråd længe! Tog gerne en Plymouth Cuda 340 med 4-trins fra 1970, men ville, alt andet lige, hellere have denne Lamborghini Jarama GTS:

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Weekend Matiné Nr. 465 2 år, 10 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 465 Austin Allegro fylder også 50. Hvilket jeg kom til at […] Vis

    Kadett C bliver lovprist for lidt. Jeg husker dem som godt byggede, gedigne køretøjer med OK materialekvalitet. Har kørt mange tusinde kilometer i en “madam” blå 1,2S – med kort gearstang og krydsfælge! Den gad jeg godt have igen.

    Firkantede rat er kendt længe før Allegroen. Chrysler havde dem monteret 1960-1964 på udvalgte modeller. Prøv at…[Læs mere]

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, 10% af verdensproduktionen af Alpina C1/2.3 samlet i Holland 2 år, 11 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post 10% af verdensproduktionen af Alpina C1/2.3 samlet i Holland På vej mod Le Mans får jeg kigget en del biler – og nogle får kigget på min […] Vis

    Claus, du kan jo også lave en poll her på siden. I øvrigt, jeg så ved selvsyn din Alpina på Gavnø. Den har absolut ikke brug for ændringer i udseendet!

  • Profilbilled af Jens Langdahl

    Jens Langdahl commented on the post, Sidste uges fund: 5000 GT – Verdens fineste Maserati 3 år, 3 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Sidste uges fund: 5000 GT – Verdens fineste Maserati Der er lavet 34 Maserati 5000 […] Vis

    Sådan en Allemano 5000GT er et fuldstændig fantastisk køretøj! Peter Larsen var så flink at vise sit eksemplar frem i Fælledparken på en smuk sommerdag ifm Copenhagen Classic Grand Prix i 2009 (?). Jeg brugte lang tid på at kigge og tage billeder (ligger på en anden pc desværre) og var fuldstændigt blæst bagover, af designet, detaljerne…[Læs mere]

  • Hent mere

Seneste kommentarer

  • John Skov Larsen Jeg burde have en turbo – eller ej?
  • Jens G. Jeg burde have en turbo – eller ej?
  • Bisgaard Jeg burde have en turbo – eller ej?
  • Bisgaard Jeg burde have en turbo – eller ej?
  • Kai Bach Andersen Jeg burde have en turbo – eller ej?
  • Carsten W Jeg burde have en turbo – eller ej?
  • Peter Jeg burde have en turbo – eller ej?
  • Claus Ebberfeld Weekend Matiné Nr. 614
  • Tony Wawryk Weekend Matiné Nr. 614
  • Kai Bach Andersen Weekend Matiné Nr. 614
© Copyright 2012 - 2025 | ViaRETRO
  • Kontakt
  • Guide til ViaRETRO