Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Peter
    31 Indlæg

Jeg har flere gange fået mit speedometer (Alfa Romeo – midt tresser) repareret. Problemet er at triptælleren efter nogle hundrede kilometer sætter sig fast, og nægter at tælle mere. Det er naturligvis et ret inferiørt problem i en 50 år gammel italiensk bil, men det irriterer mig alligevel.

Nu vil jeg bruge vinteren på et finde en rigtig ekspert, som kan lave det en gang for alle, og på en måde så reparationen holder.

Er der nogle af jer derude, der har kontakter til en instrument-reparatør? Gode råd modtages gerne.

Mange hilsner
    Peter

Jørn Jarnved
    52 Indlæg

Hej Peter
    Har fået rep.mange instrumenter af Thom Bang fra Veteranbilklubben med gode resultater. Han holder til på Amager.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Hej Peter

Du kan også prøve at skrive en direkte besked til Jesper, hans handle er 1750giallo. Jeg ved, at han sidste vinter fik renoveret alfainstrumenter i Aarhus, og han har været meget tilfreds med både arbejdet og prisen.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Er du nu sikker på det, Peter?

Til gløggaftenen (i ViaRETRO Djursland) talte vi jo om den teori, at summen af fejl er konstant og at en udryddet fejl derfor vil medføre en ny. Hvorfor man bør stoppe, når fejlene har en karakter, som man dybest set kan leve med.

Jeg syntes det lød plausibelt efter et par glas gløgg.

Peter
    31 Indlæg

Tak for input, Jens og Jørn. Disse råd vil jeg afprøve.

@Claus
    Ebberfeld: jo, du har nok ret i at man burde kunne leve med en defekt triptæller. Det er i hvert fald bedre en revnet motorblok, eller hvad man kan komme ud for. Men det er ikke første gang at jeg begår denne fejl. For et par år siden besluttede jeg til at den gamle Alfa ikke længere måtte dryppe olie. Det var en større omgang, inkl O-ring i styrtøjet. Og det lykkedes ikke engang 100%. Men så gik den vinter…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.