Forum Introducér dig selv og din bil Semianilin – læder til varmekasserne; – osv. Vinteråret 2016/17
Viser 11 indlæg - 31 til 41 (af 41 i alt)
  • Forfatter
    Njal
    313 Indlæg

Flere foto af spændet bliver til..

Njal
    313 Indlæg

Forsat… Og så til sidst, der jeg er nået til med spændet og lidt af den næsten færdige læderremmen..

Njal
    313 Indlæg

Her lidt foto af den bløde håndsyet Angus læderrem isat (pyntekrystaller) i blomsterne, og det færdige stålspænde med kryds dekoreret messing dorn og Revue Thommen Revue – sport 30´s uret.

Njal
    313 Indlæg

Minder mig om de gode aftner i dr´s sendetid tilbage i 1980érne, jeg glædede mig til hvert afsnit af Miami Vice.
    Soundtracket fra jan Hammer er bare så dragende, følsomt og genialt. At man kommer til at elske det med en dejlig følelse der spreder sig i kroppen. Super Light.
    Jeg savner de dage hvor jeg så op til nogen og havde idoler!
    Altid venner uanset hvad.

Njal
    313 Indlæg

Mit håndvrist mål er: 21,0 cm. Det er taget med løst bånd rundt og altså en omkreds hvor der ikke strammes til ved opmålingen omkring armen lige før håndleddet.
    De urremme jeg laver til mig selv har derfor et mål passende til mit håndvrist mål, og kan virke store.
    Jeg ville nok miste lidt i omkreds hvis jeg tabte mig 20 – 30 kg i kropsvægt.

Njal
    313 Indlæg

De her små strandblomster et sted på Djursland langs stranden. Det minder mig om foråret med varmen er på vej og igen om at kunne komme ud i naturen. Jeg har besvære glemt deres navn. Men er de ikke smukke. Med vandre støvler på og en tur langs vandet det er livskraft der spirer frem og livsbekræftende smukt på sådan en kold solskins aprildag.
    Hvis du kan strandblomstens navne ville jeg blive glad, om du fortalte mig dens navne..

Njal
    313 Indlæg

De her små strandblomster et sted på Djursland langs stranden. Det minder mig om foråret med varmen er på vej og igen om at kunne komme ud i naturen. Jeg har besvære glemt deres navn. Men er de ikke smukke. Med vandre støvler på og en tur langs vandet det er livskraft der spirer frem og livsbekræftende smukt på sådan en kold solskins aprildag.
    Hvis du kan strandblomstens navne ville jeg blive glad, om du fortalte mig dens navne..

Njal
    313 Indlæg
    Njal
    313 Indlæg

Her det sidste stykke tid har jeg bland andet fået målt op til den indvendige side af hjulkasserne i kabinen og lavet nogle papir skabeloner, som jeg har brugt til opmærkning for at skære og kunne sy stykkerne i pasform. Jeg valgte at læderet skulle forsætte i lige forlængelse fra vangerne, fordi jeg syntes det er flot og så fordi jeg er vant til at arbejde i materialet efterhånden.
    Jeg overvejede faktisk om gulvtæppe var en bedre ide, nu ens venstre sko kommer i kontakt med overfladen ved siden af koblingpedalen. Men jeg mener man vil kunne holde læderet rent, med en god sæbe og fedt til læderet regelmæssig. Jeg var osse omkring at sy et stykke gummi ind som slidtageflade men jeg syntes det var for ordinær, og gav nogle konstruktions udfordringer så det brugte jeg ikke flere kræfter på. Gulvtæppet til formålet er det samme som jeg brugte i bunden af bilen. Det er en kvalitets dørmåtte jeg skar til.
    Dørmåtten havde en gummi bagside og gulvmanden jeg købte hos lovede mig en lim jeg kunne bruge til limningen, efter måtten var skåret ud efter sammen papirskabelon.
    Skabelonerne kan stort set bruges ens, dog når de syes i læder skal der være ombuk og materiale til rådighed til sammenføjningerne. Hvis de syes med deller.
    En anden metode er at strække læderet over en form der er nøjagtig magen til hjulkassen. Det gøres med læderet i våd tilstand og holdes i den form indtil læderet er helt tørt og overskydende materiale klippes fra og syes efterfølgende. Det er pænt hvis overfladen skal være glat og ligne skindsiden uden syninger mm. Dog kan strækninger ses tydelige hvis man strækker læderet uens under processen på formen. Nogle bruger damp under denne proces, og igen er der forskel i tykkelserne på det læder man ønsker at bruge. Det var lidt eksempler på metoder du selv kan arbejde med dit læder arbejde hvis du har lyst til at eksperimentere dig frem uden at sy det i form.

Njal
    313 Indlæg

Læder remme med ur.
    2 semi anilin remme i blå royal, dekoration med sort blomst.

Njal
    313 Indlæg

Model Monumental: Front i Blå Royal dekoreret gul blomst med lys natur indvendig.

Viser 11 indlæg - 31 til 41 (af 41 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.