-
Kurt commented on the post, Chok: FIAT er ikke længere italiensk! 7 år, 9 måneder siden
Claus.
“Om det har været prototyper, sportscoupéer, cabrioleter eller bare familieslæder, så har FIAT ofte formået at give dem dét twist, der gjorde dem til det livsglade alternativ som mange bilen […]
-
Kurt commented on the post, Ugens fund er fra verdens lækreste bilmærke: Lancia til 25.000 7 år, 10 måneder siden
H:P:
Ahrr.
Den bedste løsning må da være 4 hjul på hver kreds. Næstbedste løsning er så 2 forhjul og 1 baghjul. Det giver næsten fuld bremskraft (90%), da baghjulene ved hård opbremsning kun bidrager med 20% […] -
Kurt commented on the post, Ugens fund er fra verdens lækreste bilmærke: Lancia til 25.000 7 år, 10 måneder siden
Jeg tænker for øvrigt:
Gad vide, om det er én af de 2 Beta,er der stod hos Jens Sørensen i Kolding? Det kan jo godt passe med, at den har stået stille i mange år. Så vidt jeg husker, kørte Jens Sørensen selv en […] -
Kurt commented on the post, Ugens fund er fra verdens lækreste bilmærke: Lancia til 25.000 7 år, 10 måneder siden
Lancia Beta Berlina modellen har altid stået højt hos mig. Jeg var med, da vi solgte dem som nye. Det var jo FIAT der forhandlede Beta modellen fra start. De fik en rigtig god undervognsbehandling på FIAT,s kl […]
-
Kurt commented on the post, Langtidsholdbar klassiker: Porsche 356 runder en million miles 8 år siden
God aften.
Jooh, jeg kan sige 800.000 km i FIAT 124 Special på 64 år…….
Det kræver måske forklaring.
Jeg kørte 550.000 km i den grønne Special T 1600 på 37 år, og min kone kørte 250.000 km i den blå Spec […] -
Kurt commented on the post, Lørdags Matiné Nr. 141 9 år, 2 måneder siden
Niels.
jeg kan lide dine “MotorTV” indslag. Bliv endelig ved med dette. Især kan jeg lide, når der noget teknisk indhold.
Meen, var det Morris Mascot, der blev lanceret, der 6 år forinden?
Hed det ikke Mo […] -
Kurt commented on the post, Dorthe og hendes Fiat 1500 – en skive af det søde liv 9 år, 3 måneder siden
Dorthe.
Hvis du har et emailadresse, kan jeg skrive til dig. Eller du kan se på side 2 i Veteran Tidende.God aften.
-
Kurt commented on the post, Dorthe og hendes Fiat 1500 – en skive af det søde liv 9 år, 3 måneder siden
Søren
Hvis kun det er clipsene Dorthe mangler, kan jeg hjælpe. Hun skal være velkommen.
FIAT 1100 og 1200 Trasformabile (1955 – 1958) findes i 3 udgaver, og det er kun den sidste udgave (1957-58) som har […] -
Kurt commented on the post, Dorthe og hendes Fiat 1500 – en skive af det søde liv 9 år, 3 måneder siden
Holmen.
Den grønne FIAT 1200 Cabriolet, som tilhørte Heidi Roth. Var det den du solgte til Mogens Berg?
-
Kurt commented on the post, Dorthe og hendes Fiat 1500 – en skive af det søde liv 9 år, 3 måneder siden
Her er jeg jo på hjemmebane.
De røde reflekser på bagpladen er simpelthen monteret for at dække monteringshullerne til de originale kofangerhorn.Jeg må indrømme, at bilen ser fræk ud uden kofangere kun med […]
-
Kurt svarede til emnet Rengoering & lakering af bundkar?? i forummet Generel teknik: som ikke er mærke specifik 9 år, 4 måneder siden
Hvorfor ikke bruge det bedste og billigste fra http://www.esbjergpaints.dk/da/forside.
Jeg har malet mange motor- og undervognsdele med maling derfra og det virker bare. Deres produkter er jo netop udviklet til “industribrug”
Kan f.eks købes hos FTZ (dog ikke som privat)
Fortsat god dag.
-
Kurt commented on the post, Lørdags Matiné Nr. 133 9 år, 4 måneder siden
Skuffet
I Lørdags Matiné nr. 130 var der lidt om FIAT 130, i nr. 131 om FIAT 131 og i nr. 132 om FIAT 132. Derfor havde jeg da forventet lidt om FIAT 133 i Matiné nr. 133. Måske en forglemmelse?
FIAT 133 er […]
-
Kurt svarede til emnet Mit projekt og mig. :-) i forummet Introducér dig selv og din bil 9 år, 5 måneder siden
Hej Søren.
Dejligt at se, at dit projekt skrider frem. Som nogle måske ved, kørte jeg jo i løbet af 37 år kørt 550.000 km i en Special T 1600. Og jeg har i alle årene repareret mange af dem, og ligeledes hugget mange op. Jeg solgte min for et par år siden til en mand i Fredericia. Jeg har ikke hørt til ham siden. Jeg kan supplere med at Special…[Læs mere] -
Kurt commented on the post, Bilens 100 års rejse 9 år, 8 måneder siden
Peter.
2 overliggende tandremstrukne knastaksler.
Det må Italiensk innovation.
1966God aften
-
Kurt commented on the post, To motorer er ikke bedre end en 9 år, 8 måneder siden
Nej, der er godt nok ikke mange boxer motorer hvor 2 (eller flere) cylindre har fælles krumtapsøle. Dem jeg sådan lige tænker på er nogle mange-cylindrede racermotor og
disse er jo i virkeligeheden 180° […] -
Kurt commented on the post, To motorer er ikke bedre end en 9 år, 8 måneder siden
Det kommer fuldstændig an på, hvordan man definerer det.
I en rækkemotor har hver cylinder sin søle. Hvis man lægger cylindrene ud til siden i X-antal grader (max. 180) er det stadig en (forstillet) rækkemotor. […] -
Kurt commented on the post, To motorer er ikke bedre end en 9 år, 8 måneder siden
Arrgh.
Er det ikke noget sludder, meget af det. En boxermotor eller en V-motor er jo en motor hvor 2 eller flere cylindre/stempler har fælles krumtapsøle. Hvis hver cylinder har sin egen søle er det i […] -
Kurt commented on the post, Centermotor: Alle tiders eksotikere 9 år, 9 måneder siden
Netop Kim. Lige akkurat min pointe. Ergo er der rigtig mange biler med centermotor. Både nyere og ældre/gamle. Selvfølgelig afhængig af hvordan man definerer “centermotor”. Men måske findes der slet ikke en […]
-
Kurt commented on the post, Centermotor: Alle tiders eksotikere 9 år, 9 måneder siden
Ja vist Kim, det er ikke ny viden. Men hvor mange af dem har motoren placeret mellem for- og bagaksel? Udover Previa?
-
Kurt commented on the post, Centermotor: Alle tiders eksotikere 9 år, 9 måneder siden
God aften.
Definitionen på en bil med centermotor er vel, at motoren er placeret mellem foraksel og bagaksel. Og således kommer der lige pludselig mange biler med i kategorien. F.eks Renault 16
- Hent mere