-
ForfatterIndlæg
-
6. april 2013 kl. 10:10 #53952Herluf28 Indlæg
Det ene udelukker ikke det andet. Nikolaj, du ser ikke helt klart !! Hvis en historisk kørerforening skal have sin gang på jord, så skal man ikke starte med at grave grøfter, som du gør. Man starter med at inviterere alle de historiske kørere, som kunne have interesse i at være medlemmer, og så finde frem til et fælles fodslag.
Lige til en orientering hvis inviterer eks SDA så er i sikker på at i aldrig får en kørerforening op at stå For nogle år siden var vi et par stykker som ville lave en såkaldt hjælpeforening (Kørerforening) for de kører der havde lyst til at prøve det store udland HMS modsatte sig det fra begyndelsen af det måtte ikke publiceres på deres hjemmeside men fik en omtale på motorsporten.dk som resulterede i et mindre fremmøde bla af SDA som sagde at han ville til at køre race ude i Europa ( han har endnu ikke kørt siden og der er vel gået 5 år) han var der nok kun for at kunne refere til bestyrelsen af sin klub for at kunne stoppe dette initiativ for det kunne HMS jo ikke tjene penge på Og det i vil med en køreforening det er jo at få Prisen ned på løbsdeltagelse og det får i næppe HMS med på for de mangler vistnok penge i kassen som så mange andre For at få indflydelse på noget så er man nok nødt til at samle tropperne mindst 35-45 til start i alle heat hele sæsonen igennem så kan man måske forhandle prisen ned på startgebyr for 35 x 2200 kr er bedre for klubberne som 15 x2200 kr for de giver jo 44000 kr mere i arrangerende klubkasse Ps ved godt at det koster mere i startgebyr men det er moms som ikke kommer klubberne til gode men blot er til besvær for kasseren som skal lave et mere omfattende regnskab jeg kan ikke længere hjælpe med bedre priser da jeg har trukket mig fra bestyrelsen i MSS for jeg vil ikke arbejde under pres hvor en anden klub skal blande sig i hvad jeg har af ideer og gøre alt for at sabotere nye ideer som kunne tjene de historiske kører i Danmark6. april 2013 kl. 12:29 #53955Fritz Hansen14 Indlæg65 klassen dækker i Danmark perioderne D, E og F. Her har man valgt at lægge Førkrigsklassen ind. Førkrigsklassen er blevet ødelagt og kan nu kun rumme en lille håndfuld éns sportsvogne. Efter min tid i denne Førkrigsklasse er min erfaring at ingen har evnet at håndhæve reglementet for den periode. Jeg husker de bitre forsøg på at trænge min Citroën bort fra klassen udmøntede sig i protester og teknisk kontrol som naturligvis endte med at vise at mine ændringer udtrykkeligt er tilladt i Appendix K som også dengang var “ukendt land” for mine konkurrenter og officials.
Allerede dér var jeg klar over at noget var ragende galt. Citroën’en blev forsynet med et sekspunkts bur og forskellige småændringer som gav den adgang til Club Race-løbene. Jeg deltog ganske kort i den klasse, hvor jeg måtte erkende at jeg var en hund i et spil kegler. Den gamle Citroën med tre gear og 70 heste kunne ikke andet end ligge i vejen for de moderne Club Racere, eller Young Timere som man nu kalder dem.
Jeg ville køre race, og da min Citroën er produceret i Januar 1947 og er derved en Periode E bil som med den tilbagedatering, som reglementet tillader, også kunne deltage i Periode D, meldte jeg mig til løb i 1965 klassen.
I 65 klassen deltog jeg i nogle sæsoner og havde en rigtig god tid med masser af godt race i den bageste ende af feltet. Jeg er sikker på at Claus Ebberfeldt husker nogle af vores kampe som også kunne omfatte Johan “Flash” Fløe’s Sprite og Birgits Borch’s Falcon(!).
Min trang til at køre race drev mig til at bygge en Escort 1300 GT Broadspeed til 1971 klassen.
Det var slående for mig hvor forskellige 65-klassen og 71-klasserne er . I 71-klassen var der evindelige diskussioner om reglementet, dæk osv. Kørselen på banen var også anderledes.
Min konklusion er at der er en tydelig holdningsforskel fra periode-klasse til periode-klasse.
Efter nogle sæsoner i 71 klassen var jeg sikker på hvor jeg hørte hjemme. Allerede mens jeg kørte med Escorten havde jeg købt en Ford Falcon som skulle bygges op til race i 1965 klassen. Den lille 1971 Escort var der ikke særligt mange tilbud til internationalt, her var det altid 1965 klassen som var kærne-arrangementet med saloon og GT klasserne repræsenteret.
De fleste i dette forum ved at jeg valgte at køre Corvette i 1965 GTklassen. Den har givet mig adgang til alt det “sjove” som jeg har kunnet deltage i.
6. april 2013 kl. 15:27 #53958Ace-596 IndlægGodt skrevet Fritz…og jeg er fuldstændigt på linje med dig med hensyn til din konklusion.
6. april 2013 kl. 17:24 #53966Connoisseur243 IndlægHvis man ønsker en udskiftning af den siddende bestyrelse i HMS, så kan det ikke nytte noget at melde sig ud af foreningen. Så melder man sig ind, og bruger sin demokratiske rettigheder.
Som i enhver anden forening.
6. april 2013 kl. 17:31 #53967kosmopolitten14 Indlægmor Nille ka ikke flyve – en sten ka ikke flyve, med andre ord mor “Nille er en sten.”
6. april 2013 kl. 17:32 #53968kosmopolitten14 IndlægEnig Henrik
6. april 2013 kl. 17:42 #53971Niels Abild218 Indlægrigtigt henrik,men men,hvor mange gange er vi ikke gået fra generalfosamlingerne,med en lang næse,og det at de har åbnet for en masse ikke historiske biler,af nyere årgang,dvs efter 71,gør at vi har fået en masse medlemer,som er af anden obsevans som os der havde en ide tilbage fra begyndelsen,og disse ny tilkomne,er vand på bestyrelsens mølle,som kun tænker på at få klubben så stor som muligt,nej hvor vi gunger,og da disse ny tilkommende er i overtal ,kan vi ligeså gerne holde vores kæft,den eneste udvej er at starte en ny forening,inden vi kaster op af iritation,over at vores ord,og erfaring gang på gang bliver overhørdt,så gamle drenge skal vi starte en ny forening,hvor medlemernes biler ikke må være nyere end 1971
kapelmesteren
6. april 2013 kl. 18:27 #53973Ace-596 IndlægOgså enig Henrik – men man skal også kunne se et formål med at være medlem af en forening – og som HMS ser ud lige nu, ser jeg ikke det.
6. april 2013 kl. 19:01 #53974kosmopolitten14 Indlæghej Ole.
6. april 2013 kl. 19:36 #53975Ace-596 IndlægNu har jeg ikke engageret mig så meget i historierne om endurance, da jeg i min lille bil ikke umiddelbart så mig selv som hørende til der – at så jeg kunne se, at Johan klarede sig fremragende, er jo bare godt for ham, men ærgerligt for mig.
6. april 2013 kl. 20:11 #53977kosmopolitten14 IndlægSmiler.
6. april 2013 kl. 20:56 #53979Ace-596 IndlægJamen Frank – du går bare foran, og hvis du gør et godt stykke arbejde, så kommer vi andre jo nok med hen ad vejen.
Jeg tror så bare du skal opfinde et helt nyt forum, og det er helt sikkert et sejt stykke arbejde, for der skal bygges mange broer på kryds og tværs.
6. april 2013 kl. 23:30 #53983Fritz Hansen14 IndlægTil Connoisseur kan jeg blot sige , jo , men læser man nogle af kommentarerne i denne tråd, kan man se at medlemmerne i HMS har den bestyrelse de fortjener.
7. april 2013 kl. 17:27 #53995Herluf28 IndlægJeg synes at i stedet for at starte en kørerforening så skal man samle sammen til en vandrepokal som skal gives til den kører som har skiftet klub og standpunkt flest gange i de sidste 10 år
Man kan jo forsætte me at skrive hvor mange gange man har skiftet i næste indlæg
Jeg begynder har skiftet 1 gang7. april 2013 kl. 17:46 #53996Fritz Hansen14 Indlæg1
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.