• Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 496 “Karosseriet er jomfrueligt, da det aldrig har været […] Vis

    Spider speedometer med km visning er nok lige så svære at finde som at få 13 rigtige i lotto Du kan evt bruge en fra en 1750 bertone som er næsten magen til

  • Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 496 “Karosseriet er jomfrueligt, da det aldrig har været […] Vis

    Det med mange projekter til pensionsalderen kender jeg lidt til Er næsten færdig med min Alfa Romeo 75 3.0 efter 25 år og på 10 år igang med en 1963 Giulia ti som får en total renovering Yderlig står der en Bertone racer projekt som bare mangler at blive færdig samlet En Moretti 125 mk 2 som har været afmeldt siden 1993 står også i venteposit…[Læs mere]

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Hvilken Rekord har Opel egentlig? Man kan nemlig diskutere, hvornår Opel slog en Rekord. I hvert fald er det et […] Vis

    Som lærling i 1973 havde jeg en 4 dørs Opel Rekord A 2.6 En rimelig hurtig bil dengang Men nok en optimistisk speedometer som var af rulletypen som stoppede såvidt jeg husker ved 200 som den også fik lov til at vise adskillige gange Desværre så enten den med venstre dørstolpe mod et træ Måske det sted bilen var stærkest til den type kollision

  • Herluf commented on the post, Tak, CHGP! 9 måneder siden

    Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Tak, CHGP! Efter en skøn weekend i speakerboksen og med Klub ViaRETRO på CHGP kan man jo g […] Vis

    Var der fra fredag formiddag og Tcr så jeg kun sporadisk opholdt mig mest nede i pitområdet og på Ftz standen Lidt arbejde lørdag med en Tysker som havde kysset betonen tog nogle timer og gav så aftensmaden i teamet og et besøg hos Mho racing trak ud på de små timer Så som Alfa Romeo mand var det sydtyske biler som blev weekendens job og de havde…[Læs mere]

  • Herluf commented on the post, Weekend Matiné Nr. 450 1 år siden

    Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 450 Skal man spørge sin kone før man køber bil? Jeg er st […] Vis

    Det med at tage konen med på råd vedrørende bilkøb kan har jeg ikke og aldrig haft Har købt de biler jeg vil have og er hun utilfreds så tag cyklen Men kun 2 af mine køb har hun vist utilfredshed med Min Alfa Romeo Spider og Iveco autocamper som jeg har haft i 25 og 10 år Konen er skiftet med en som ikke har indflydelse på bil valg

  • Jeg er igang med at renovere en 1963 Alfa Romeo Giulia ti Den bliver ikke totalrenoveret Men alt er afmonteret på karrosseri som er sandblæse i bund motor rum bagagerum Både på over og underside Resten af karrosseri er slebet med til blank metal Bremser er renoveret Dunlop skivebremser Motor renoveret med nye stempler og forringer nye lejer Top…[Læs mere]

  • Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 445 Lavede König Kongebiler? Den tyske tuner Willy König v […] Vis

    Kønig havde en mani med at sætte gæller på siden af bilerne Min nabo har en 911 turbo som er monteret med Kønig Kit Køn er den ikke og kører næppe særlig godt Men det gør den jo heller ikke i Standard version Nok ikke uden grund den kaldes enkemageren

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Fiat X1/9 eller Porsche 914? Spørgmålet kommer sig af, at begge modellers klubber var repræsenteret på Ret […] Vis

    Ingen tvivl 1/9 er min favorit af de to Ingen Frisør bil til mig motor skal køles med vand luft er til at tørre med

  • Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 443 Kunstig patina og falsk fart.  Alt var forkert, men […] Vis

    Jeg har ikke monteret 123 fordelere Men nok skaffet og monteret 10 Petronic anlæg i de originale fordelere Har haft en som smeltede og det skyldes at bilen stod med tænding på uden at være igang Højst sandsynligt fordi den stod og trak strøm Vedrørende Moretti så har Claus Ebberfeld før haft en artikel om det Og jeg er efterfølgende blevet ej…[Læs mere]

  • Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 441 Hvis du nogensinde har overvejet at besøge Le Mans Classic, […] Vis

    En af mine kunder i slutfirserne kaldte sine 75 er for arkitekt biler Jeg så engang en reklame hvor streger var ført videre ud over selve silhuet PS han var arkitekt

  • Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 441 Hvis du nogensinde har overvejet at besøge Le Mans Classic, […] Vis

    Vedr Alfa Romeo 90 v6 så er der en daglig driver i Havneby på Rømø Jeg har importeret den i tidernes morgen og solgte den til en fra Vejle Den nuværende ejer er en 80 år gammel mand som selv vedligeholder bilen hjemme i garagen hvor han har en grav til undervognsrep Og han har nok reservedele til at holde den kørende i nogle år endnu for der…[Læs mere]

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Det giver jo faktisk god mening, når man lige tænker over nostalgien i det. Jeg har selv gjort det: Været i Sverige i Volvo, i Tyskland med Mercedes, i Frankrig med Alpine og i En […] Vis

    Nogle gange overvejer jeg at køre til Italien i min Iveco fra 1992 Tage min Engelske PRG trailer på krogen Og jeg er lidt i tvivl om hvilken bil jeg skal have i den Forhåbentlig er min Alfa Romeo 75 3.0 køreklar eller En nyrenovet Alfa Romeo Giulia ti i mørkegrøn farve som raceren Eller min Spider s3 Men det kunne være sjovt. at tage racere…[Læs mere]

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Man skal huske at få sine kulturelle input, når man er ude at rejse – og en god dose skønhed skader heller ikke. Begge dele får man på Alfa Romeos officielle museum. I rigt mål, […] Vis

    Museet mangler en gren af deres produktion ? Lastbilerne og de lette varebiler som sluttede med en Alfa Romeo kopi af Iveco Daily Lastbilerne kan for en dels vedkommende ses på Facebook hvor der er en gruppe med navn ITALIAN TRUCKS Den dækker lidt forskelligt hvad der er produceret dernede og kører der Mener at ejer af Scan el i Thy har en Al…[Læs mere]

  • Som svar til: Peter Sejersen wrote a new post På en sommerferie tur til Sydeuropa tilbringer man en del timer bag rattet i sin klassiske bil, og timer bag rattet betyder timer til at tænke efter. Det gjorde en ViaRETRO-læser og […] Vis

    Morten det er ikke en Bertone coupé Rattet er for fladt Instrumentbord ligner de første årgange Men sæder er ikke de rigtige så De ligner 1750 bertone men de mangler det rette prægning i midternappaen Det er nok en Italiener men nok en noget dyrere bil

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Deres udsendte er på Italiens største bilmesse, Auto e Moto d’Epoca i Padova Fiera, og der er meget at tænke over. I virkeligheden lægger dagens morale sig tæt op af mand […] Vis

    Ingen tvivl Vælg den hvor stel nummer begynder med Zar 116 36 Øh du har jo haft en halvpart i en for længe siden bare ikke med kunstig åndedræt igennem 2 dobbelte åndedrætshuse Den vil vække opsigt modsat pølsevognen som findes ved hvert træf Mig bekendt er der ikke en Giulietta turbo på Danske nummerplade

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post På en måde, i hvert fald. Romantikken i det elsker jeg jo. Det er bare alt det praktiske i det. Tiden, for lige at nævne en ting. Evnerne, for at nævne en anden – inden nogle kom […] Vis

    Projekter er man da nødt til at have helst nogle stykker så man kan skifte mellem dem Mange går død i projekter Mig selv incl Men jeg er så heldig at have plads til nogle stykker modsat nogle som kun har en lille garage som også skal rumme cykler og have møbler i vinterperioden hvor man typisk tilbringer tiden på den årstid

  • Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Min Mercedes har gjort mig konservativ. Vi kommer tilbage til mærket i denne Matiné, når Michael Lunds artikel hylder årets store fødselar, den første S-klasse W116 fra 1972. Imens […] Vis

    Jeg vælger klart en Alfa Romeo 75 i 3.0 version frem for taxi en Har haft næsten alle modeller af 75 indregistret som privat bil På nuværende ejer af både en 3.0v6 og en 2.0 ts som er til salg

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Om et par uger finder et af sæsonens højdepunkter indenfor historisk motorsport sted i Belgien: Spa Six Hours. Overvej lige en smuttur – måske i klassikeren? Det gjorde jeg selv […] Vis

    Ford gt 40 var rigt præsenteret på tilskuer siden for et par år siden Desværre kan jeg ikke lægge videoen op da Ca 50 kører ud af den gamle put mod Euage Rouge Blandet ny og gamle også nogle af de ægte og nye kopier

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Blandt alt det udstyr en klassisk bil kan komme med eller få på senere er anhængertrækket noget af det mere kontroversielle. Måske er det derfor, at verden endnu ikke har set en r […] Vis

    Min Spider har haft anhængertræk i Ca 15 år Aftagelig ikke brugt meget 2-3 gange i den tid sidst til stumpemarked i Fredericia i foråret Overvejer om den skal monteres på den Giulia jeg er ved at samle efter 5 års restauration Bagagebund er ens så den passer

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Nürburgring er legendarisk og tre dage med historiske racerbiler er fuldt ud inden for rækkevidde for os danskere. For fuld glædeseffekt også i en klassiker. Frisk fra kom […] Vis

    Jeg springer OGP over i år Men har efterhånden også været der mange gange vistnok 15 både som tilskuer og aktiv deltager Absolut en bane man skal prøve Og en fin bane at starte ud på i Europa Som jeg gjorde 1 2005 Man behøver ikke hotel der er udmærkede campingpladser helt op af banen Og skulle man få et par weisbeier for meget kan man jo gå hjem

  • Hent mere