-
ForfatterIndlæg
-
8. februar 2015 kl. 21:23 #91911Per Einarsson120 Indlæg
Hans von Hirsch og jeg talte (ved det udmærkede suppemøde i Bagsværd for nylig) om at samle et Racing Team, som kommer kørende på nummerplader til ræs og (helst) kører hjem ad landevejen igen efter at have deltaget i løb.
Det kunne være fedt at ankomme samlet og etablere en simpel, effektiv og afslappet lejr i paddock og køre “den gode stil”.
Hvem kunne være interesseret?
Det behøver ikke at være samme klasse; alt fra vintage til DTC er vel egentlig tilladt. Men man skal komme kørende på egne hjul med nummerplader monteret ;)Attachments:
9. februar 2015 kl. 07:35 #92000stefan147 IndlægFed ide! Tror desværre ikke min bil passer ind i nogen som helst reglementer. Desuden tror jeg min kone mener, at min tid (og økonomi) kun er til lidt track days
9. februar 2015 kl. 09:57 #92002jewer894 IndlægNu skal jeg heller ikke selv ud at køre race – men jeg synes også at det er en rigtig fed ide. Det vil vække opsigt i pitten.
9. februar 2015 kl. 11:11 #92006stefan147 IndlægFindes der noget man må køre i en beskedent modificeret gadebil? Jeg er jo ikke interesseret i at blive uvenner med originalitetspolitiet hos skat. Derfor er bur og lignende ikke en mulighed
9. februar 2015 kl. 12:56 #92008Ole JAGmann814 IndlægStefan, hvis bilen er fra 1986 eller ældre kan du køre hillclimb/sprint.
Per, jeg er med på idéen til Munkebjerg Hillclimb og måske sprint på Jyllands-Ringen 2.-3- maj…
9. februar 2015 kl. 17:59 #92011Soren W390 IndlægPer, m.fl. jeg har netop bestilt vognbog til den INDREGISTREREDE E-type, så planen er at køre Munkebjerg. Hvis de vil lade os holde ved siden af hinanden, lyder det mægtigt!
9. februar 2015 kl. 18:38 #92012holmen456 IndlægJeg er helt med på ideen – dog med den lille tilføjelse at min Toyota nok ikke kvalificere sig til deltagelse i ræs. Mere løbsledelsen. Men derfor lægger jeg gerne køretøj til som kan bruges til at fragte fruer, drinks, officials og andet gejl der ikke kan være i racerne. Den har dertil også træk hvilket vil være en oplag mulighed til at hægte det rullende barlokale til.
Hvis det utænkelige skulle ske at jeg får solgt min Crown så vil mit valg af ny klassiker være af den slags hvor der er go-faster klistermærker på og den vil være et emne til GSRT – God Stil Racing Team.9. februar 2015 kl. 20:07 #92014Per Einarsson120 IndlægTænk: en række racerbiler i kortege ind gennem tunnelen til Knutstorp.
Så må man gerne dytte kækt ad en kongelig transporter-bus eller et svensk Camaro/Mustang Kenwood-mega-stativ :)9. februar 2015 kl. 20:28 #92015holmen456 IndlægSå kan det være at klistermærketuning ikke rækker – men har hørt at en rækkesekser skulle lyde ganske udemærket med den rette sammensætning af karburator og udblæsning.
Sorry Per – kunne ikke lade være med at hi-jacke en smule. Nok fordi jeg endnu ikke har fået levet mit boy-racer gen helt ud i livet.Attachments:
9. februar 2015 kl. 20:31 #92017Per Einarsson120 IndlægDet er da ikke hijack :)
Det er lige det, det handler om!9. februar 2015 kl. 21:16 #92019Hans von Hirsch1 IndlægI hillclimb er der jo allerede endel der praktiserer den ædle kunst at køre til og fra race. Men der kræves jo så kun en hjelm, en brandslukker, et lille kursus og en bil fra 86 eller tidligere. En banebil er lidt mere krævende men det var ikke noget problem i 60erne. Måske var det den gang drevet af manglende økonomiske midler men det kan sagtens være et glimrende argument i dag også for os der er medlemmer i det uofficielle Poor Boys Racing Team. Jeg kan imidlertid love at det er en fantastisk følelse at køre sin racerbil hjemad på motorvejen i friskt tempo og vinke til alle trailerqueens der troner højt oppe bagved trækvognen i 90 kmt. Så overhaler man dem alligevel til sidst. :-)
Vi er allerede nogle der mener dette er det eneste rigtige og jeg håber vi bliver flere i 2015. Det ville være rigtigt sjovt at finde en fælles paraply man kan samles under. Både til Hillclimb og baneløb.
Hans9. februar 2015 kl. 22:05 #92020Claus Ebberfeld604 IndlægEnkeltstarten på tid på Jyllandsringen i maj er nok det, der kommer tættest på: Det er ikke dør-til-dør, men til gengæld kan man køre med alt muligt.
En modificeret bil skal i hillclimb have fuldt sikkerhedudstyr, så vidt jeg husker?
Men jajajaja, det er sådan det skal gøres!
10. februar 2015 kl. 11:20 #92042stefan147 IndlægHvornår er en bil “modificeret” ? Er der nogen regler eller er det på metermål og op til “officials” den pågældende dag?
10. februar 2015 kl. 12:56 #92046Bo44 IndlægJeg er så klar når min Mini fra 67 er færdig restaureret. Anvender med succes det samme princip til trackdays med min Peugeot 106 GTI
Hilsen Bo
10. februar 2015 kl. 14:48 #92048H.P Thygesen34 IndlægEn veteran med bur og H seler, slukkere mm kan da sagtens synes !!! dog skal – hvis ikke gammel nok – original seler bibeholdes og så skal lyd og HK mængder osse passe så nogenlunde !! men det kan gøres (HAR gjort)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.