Forum Formel 1 historie “RUSH” – The Movie!
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Ryhl
    303 Indlæg

Spændende om vi nu – 40 år efter, endelig får en racer-film der kommer på højde med “Grand Prix” og “Le Mans” …

Noget kunne tyde på det, – og den handler endda stadig om de gode gamle dage da alt var bedre ;-)

Hunt foran Watson, Zandwoort 1976:

Lauda på Nürburgring, 1976:

Nemlig om den legendariske tvekamp mellem Hunt og Lauda i sæson ’76, hvor Lauda efter ulykken på Nürburgring, med sine forbrændinger, heroisk kæmpede sig tilbage i føringen af mesterskabet, indtil afslutningen i Japan, hvor han pga. sindsygt regnvejr valgte at trække sig ud af løbet, – hvilket gav Hunt VM-titlen og Lauda en fyreseddel fra Ferrari.

En lille forfilm her:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=k0WwpJZKTLQ

Kai
    583 Indlæg

Jeg kan sjældent holde mig vågen gennem en hel, moderne (effekt-)spillefilm, men der her tror jeg faktisk at min kone godt kan lokke mig i biografen med.

Jacob B
    216 Indlæg

Lækkert… Jeg tror da, at jeg for første gang i 4 år, skal finde tid til at invitere konen i biografen, når den rammer lærredet! (Hvis den altså får lov til det i DK, og man ikke bliver tvunget til at vente på DVD’en)

Mads H
    73 Indlæg

Den bliver jeg da nødt til at se. Man skal måske forvente en del Hollywood (=lemfældig omgang med sandhed, naturlove, fakta og personkarakteristika) men det er jo en fantastisk historie der fortælles!

Erik Bossing
    37 Indlæg

@Mads H said:
    Den bliver jeg da nødt til at se. Man skal måske forvente en del Hollywood (=lemfældig omgang med sandhed, naturlove, fakta og personkarakteristika) men det er jo en fantastisk historie der fortælles!

@Mads H said:

Erik Bossing
    37 Indlæg

Ups – langsom tablet driller……… beklager spildpladsen.

Oktan
    644 Indlæg

En af mine venner har været med til at lave filmen.

Han stod for at montere kamera’ene på bilerne. Der var jævnligt 10-15 kamera’e i spil på een gang

under optagelserne af køre-scenerne.

Jeg kan garantere at der er gjordt et KÆMPE-arbejde for at gøre den så autentisk som

overhovedet muligt.

Der er brugt FORMUER ( og her taler vi amerikansk film-industri-formuer ) på at lave replika-biler til de ‘hurtige’ scener og formuer på at få de RIGTIGE autentiske biler med ud på optagelserne til

close-up scenerne, og der blev brugt et sindsygt antal mande-timer på at researche

alle detaljer omkring bilerne og bane-omgivelserne, så der blev helt rigtige.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.