Forum Hvad sker der i garagerne og værkstederne? Tips , fiduser og godt grej til værkstedet
Viser 2 indlæg - 46 til 47 (af 47 i alt)
  • Forfatter
    ruldal
    148 Indlæg

For 2 år siden valgte jeg at bygge mit eget sandblæsekabinet. Iøvrigt et rigtig godt værkstedsprojekt til gør-det-selv manden :)

I mellemtiden har jeg selvfølgelig både sand og glasblæst en stor del stumper, både mine egne men også for andre.

Min erfaring med helt rå jern emner er at hvis temperaturen og luftfugtigheden er rimelig ok, så varer det nemt nogle dage før delene begynder at løbe an igen. Er der til gengæld fugtigt i luften (regnvejr) så løber det an på en enkelt dag eller to.

Har man den korrekte luftfugtighed dvs meget tør luft, og en god varme på så tror jeg ikke det løber an sådan lige med det samme.

Sæbe indeholder iøvrigt store mængder fedt, så vasker man en del i sæbevand vil man efterlade et fedtlag på delene, og det kan være det lige præcis er nok til at det ikke løber an ?

Lidt det samme som med nye bremseskiver, de leveres jo også smurt ind i noget fedtstof for at forhindre anløbninger.

Når det er sagt så står sådan en her meget høj på ønskelisten hjemme hos mig :)

Kai
    583 Indlæg

Håndrens! I Lidl af alle steder har de jævnligt en W5 heavy duty hand cleaner stående til ca. en flad tyver. Det er den bedste håndrens, jeg nogensinde har prøvet. Swarfega, Plum og hvad de ellers hedder bliver slået med flere længder.

Dagens dumme!
    Hvor finder i det?
    Jeg ledte efter det, i Herlev, i dag, uden resultat.
    Er det noget der plejer ar være der fast, eller kun når det er i en kampagne?

Viser 2 indlæg - 46 til 47 (af 47 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.