-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 11 år, 8 måneder siden
Hej Folkens.
Ja tiden flyver godt nok, og det er ved at være noget tid siden sidst. Jeg har ikke fået lavet vildt meget på bilen hen over sommeren, jeg har dog haft mulighed for at flyve et par ture i E21´eren hvilket absolut har været sjovt.
Jeg vil forsøge at opdatere jer i kronologisk rækkefølge. Efter et succesfuld KOED træf i Maj hamstred…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Bmw e21 1982 i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 11 år, 8 måneder siden
Nej hvor dejligt at se endnu en E21´er herinde :)
Et rigtig godt tip er at få den splittet totalt ad, de E21´ere kan ruste steder du ikke troede eksisterede på en bil. Det er faktisk helt vildt. Der er dog trøst at hente, og bla.a http://www.wallothnesch.de er et super sted at finde originale pladedele til E21 (og en stribe andre gamle BMW´ere). De ha…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år siden
Så kom der gaver med posten :D
Sådan en bornholmer-ur-omdrejningstæller ;)
Og med baggrundsbelysning
Så skal jeg bare lige have det ekstra instrumenthus og så skal jeg igang med hulsaven og noget alu :)
-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år siden
Fejl , admin må gerne slette dette indlæg
-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år siden
Så er der lige til en lille update mere.
Jeg købte nogle Kina ure til den for noget tid siden. Det var de mest “retro” agtige jeg kunne finde hvis de ikke skulle have plasma belysning, og stemmestyring og hvad har vi ellers.
Da jeg har planer om at lave et instrumentbord til den i racer stil (en stor omdrejningstæller lige i midten og ure til at…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Jaguar xj6 Rat/Race/Retro i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år siden
Hej Smed.
Er der sket noget nyt siden sidst ? :)
Jeg har fået lavet side exit exhaust på min, ser godt ud og lyder bare godt.
Stærkt inspireret tidligere i din tråd har jeg besluttet mig at lave noget rigtig “outlaw” stads til min. Har planer om at finde et gammelt instrumentpanel, rydde det fuldstændig og så erstatte alt med ure, og en stor…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Den røde Lotus "Emma" i forummet Engelske mærker 12 år siden
Hvis du har spørgsmål til weberne skal du sige til.
Der er sådan set kun en ting, og den skal tjekkes en gang i måneden eller lignende. Det tager 5 minutter at foretage kontrol og efterfølgende justering.
Så snart et sæt dobbeltkarburatorer, det være sig webere eller dellorto (solex, pierburg mm) begynder at “nyse” så er det fordi synkroni…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år siden
Hej Jacob.
Den er godt nok fin din GTV, jeg kan huske da jeg var 17-18 år, der var det simpelthen den ultimative bil, og fuldstændig umulig at komme i nærheden af for penge :)
Det med M30´eren. Om det er nødvendigt, nej egentlig ikke og jo 170hk i en bil der vejer lige omkring de 1000kg er bestemt også ganske friskt :) Men mere vil jo gerne…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år, 1 måned siden
Hej Jacob. 1000 tak for kommentaren :)
Jamen det er da ved at blive en hel dille med det gamle “motorsports-look” :D Syntes jeg er super, kan du ikke linke til nogle billeder af din, det må jeg næsten se :)
Skal lige have smidt lidt flere billeder op her en af dagene.
Der er nemlig nye stumper, lidt flere klistermærker, og så en 2 lygte fro…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år, 1 måned siden
Tak for rosen :) “Irritator” ;)
Kan da lige fortælle at træffet gik rigtig godt. Der var rullefeldt til 100.- kroner så det kunne man jo næsten ikke sige nej til.
Resultatet overraskede mig voldsomt i positiv retning. 170,5hk og 225nm. Det må man sige er flot af en motor der fra fabrikken er oplyst til 171hk og 225nm :)
Mvh
Ruben -
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år, 1 måned siden
Så er jeg klar til en lille update igen.
Er netop blevet færdig med udstødningen, og lad mig bare sig at den lader intet tilbage at ønske sig hverken hvad angår udseende eller lydspor. Kæft den siger grumt :D
Og så er der jo træf ved KOED lørdag, så hele dagen i dag er gået med at nusse og pusse, sætte lidt nye mærker på og tingeltangel…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år, 2 måneder siden
Ha ha ja det kan godt være det er årstiden, og at man er blevet fummelfingret hen over vinteren hvor man ikke har fået skruet så meget. Nok en svigtende muskelhukommelse eller noget i den stil :)
Det går heldigvis bedre med fingeren nu, jeg kan bevæge den ca 50% af normalt før den gør rigtig avs. Har læst på nettet at det kan vare helt op til 12…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år, 2 måneder siden
Så er det tid til endnu en update. Desværre ikke helt den slags jeg ville ønske.
Jeg har fået en masse dele hjem, små lys og knapper og kontakter, skal igang med en større ombygning af centerkonsollen og i bedste motorsportsstil skal alt naturligvis simplificeres med diverse knapper og kontakter.
Desværre havde jeg et voldsomt uheld med noget…[Læs mere]
-
ruldal commented on the post, Jeg er en tåbe og tilmed nærmest lykkelig 12 år, 2 måneder siden
Nu må jeg altså bruge nogle gloser. For fanden mand, du skriver jo gudsbenådet. Jeg kan ikke påstå at jeg har sat i den samme sofa som dig, men der har været flere af den slags oplevelser, og at du magter at […]
-
ruldal svarede til emnet Porsche 912 1966 i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år, 2 måneder siden
Det er jo en af de her restaurationer hvor bilen ender med at stå 10 gange flottere end da den forlod fabrikken :) Kanon stykke arbejde du ligger i den, er meget misundelig :)
-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år, 2 måneder siden
Hej Jens. Nej nok kan jeg blive en gammel sur kælling, men der skal sgu mere til for at jeg smutter nogen steder fra :) Eneste forum jeg nogensinde har forladt i vrede var og lidt desværre, Jeroens E21 network, da jeg begyndte at spørge ind til bremseopgraderinger af E21´eren og folk derinde åbenbart mente at de 256mm solide bremseskiver der bliv…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Byggetråd: Rubens BMW E21 320-6 (gruppe 2 replika) i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 12 år, 3 måneder siden
Så er der sket tilstrækkelig nok på bimmeren til at det er tid til en lille update :)
Første projekt gik for sig for et par uger siden. Et meget nødvendigt skift af de forreste bremseskiver. Jeg oplevede voldsom rysten ved nedbremsninger, og sådan er det med solide skiver, de bliver skæve når man drøner rundt på de små landeveje og hygger :)…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Gruppekøb af Weber 45mm DCOE (Kina) i forummet Spørgehjørnet: Helt generelt ud i den blå luft 12 år, 3 måneder siden
Ok, jeg vil så hilse og sige 1000 tak til Oktan for at fucke min tråd totalt op, og ikke nok med at man ønsker at diskutere suppens farve når vi allesammen har bestilt smørrebrød, så vælger man så at oprette sin egen personlige fotosession i en tråd hvor personlige holdninger på alle tænkelige plan burde holdes for sig selv.
Ja der blev han li…[Læs mere]
-
ruldal svarede til emnet Gruppekøb af Weber 45mm DCOE (Kina) i forummet Spørgehjørnet: Helt generelt ud i den blå luft 12 år, 3 måneder siden
Ja de bliver så vidt jeg har forstået produceret i Kina, og solgt af 3 forskellige firmaer, dette er dem med den bedste pris og ligger så i indonesien.
Det er vel i grunden ligegyldigt eller ?
-
ruldal startede emnet Gruppekøb af Weber 45mm DCOE (Kina) i forummet Spørgehjørnet: Helt generelt ud i den blå luft 12 år, 3 måneder siden
Hej folkens.
Jeg er ved at skrabe interesserede sammen til et gruppekøb af spritnye Weber DCOE 45mm karburatorer.
Før alle fordomme om billige kinakopier kommer på bordet, så har jeg været i kontakt med producenten. De giver 1 års totalgaranti på de produkter de laver.
Der er tale om 100% nøjagtige kopier af den velkendte spanske Weber DCOE 45…[Læs mere]
- Hent mere