Forum Bilmærker Italienske mærker Alfa`er i frit forfald….
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Skaanning
    25 Indlæg

Nu er jeg ikke selv alfa-ejer, men jeg føler med jer alfister hver morgen, når jeg kører på arbejde.
    Jeg kommer nemlig forbi disse alfa-youngtimere, som afgjort en dag bliver rigtige klassikere.
    Men medmindre nogen gør noget snart, bliver det næppe disse konkrete biler, der skal til veterantræf om 15 år.
    Bilerne har nemlig stået, som de gør på fotoet, de sidste 3 år eller så. Næppe sundt for en halv-gammel alfa….
    Omvendt kan de sikkert købes for en slik, da de nu har stået urørt i så lang tid.

Attachments:
    Skaanning
    25 Indlæg

…beklager det klippede foto oven over…
    Her kan de alle ses.

Skaanning
    25 Indlæg

..og 1 gang til for Arveprins Knud…

Skaanning
    25 Indlæg

Sorry, kan af en eller anden grund ikke uploade – selv om fotoet ikke vejer meget..

Moesgaard
    65 Indlæg

Alfa 145 var jo drømme bilen da man i 1997 stod som 18 årig med et flot nyt kørekort i hånden:)

Ole JAGmann
    814 Indlæg

Er det en forhandler, det ligner prisskilte i vinduerne på et par af dem?
    Jeg kunne godt falde for sådan en 166er…

Skaanning
    25 Indlæg

JAGman, det er en privat mand, som har lidt bilsalg i forhaven. Han har haft flere andre alfa’ er og sågar en Fiat 124 stående.
    Hvorfor bilerne på fotoet ikke bliver solgt, ved jeg ikke. Måske er det fordi, de kræver en kærlig hånd….

Alfetta Mads
    22 Indlæg

Jeg har sådan en 166 3,0 til salg..enda en meget fin en – dog u/afgift
    21721675

Bo
    44 Indlæg

Har altid haft en svaghed for 166’eren som jeg synes er fantastisk smuk. Var meget tæt på at købe en for år tilbage. Det desværre er modellen nu for mig blevet for gammel til dagligt brug og jeg har kun plads til en for sjov bil. Det gør helt ondt at se Alfaerne stå og bare blive dårlige på den måde.

Jacob B
    216 Indlæg

124.900 i forruden på den 156 SW RST’er forklarer vidst meget godt, hvorfor bilerne er groet fast… Kan han sælge den til den pris, så har jeg et job til ham :-)

PS. @Alfetta_Mads Jeg ærgrer mig stadig over, at jeg ikke købte din fine bordeaux 164’er for et år eller to siden ;-)

Jacob B
    216 Indlæg

Forfald kan i øvrigt også være smukt på sin helt egen måde… ;-)

westmus
    122 Indlæg

At biler med en vis værdi bare for lov til at gå til pga ejerens stædighed eller “sære” ideer, er jo en almindeligt forekommende ting. Nyeste offentlige danske eksempel må være Olsenbanden bilen som skiftede ejer for et ukendt stort beløb, efter i årevis at have være behandlet som var det en stortset værdiløs skrotbil.

Skaanning
    25 Indlæg

Den sorte145, man lige kan se snuden af ude til venstre, har 3 forskellige slags fælge på, og 166′ eren har et tykt lag alger som dekoration på siden. Det er ikke forfald. Det er overlagt mord. Den Fiat 124 han havde stod i øvrigt også ude i vejr og vind. Men solgt blev den, vil jeg tro. Den forsvandt i hvert fald…

Jacob B
    216 Indlæg

Den Fiat 124 han havde stod i øvrigt også ude i vejr og vind. Men solgt blev den, vil jeg tro. Den forsvandt i hvert fald…

Prøv lige at kigge grundigt imellem træflisen næste gang du kører forbi… Måske er den bare gået i et med naturen ;-)

Alfetta Mads
    22 Indlæg

@Jacob B…Det gør mere ondt, at fortryde et salg….tro mig! ;)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.