Forum Bilmærker Italienske mærker Alfa`er i frit forfald….
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Skaanning
    25 Indlæg

Faktisk var der i lang tid endnu mere Alfa på vej til mit job.
    I en lille by der hedder Ålbæk, stod der længe en hærget, rød 75`er lige ud til landevejen. Et sørgeligt syn…
    En dag var den borte. Regnede med, at den var røget i skrotten….
    Men kort tid efter stod der pludselig en super FLOT rød 75er på selvsamme sted! Hørte kort tid efter fra en kollega, der bor i bemeldte by, at den hærgede 75er havde været donorbil, mens den fine langsomt havde taget form i et værksted. Den fine holdt der kun kort tid, så enten er den solgt eller gemt væk et trygt sted.
    Der kan ikke være mange af den slags projekter her til lands – måske I alfa-folk kender bilen..? Kender desværre ikke øvrige specs på bilen..

Det er godtnok et uhyggeligt indlæg, Skaanning. Ved du, hvad 164’eren koster og hvad det er for en version? Ikke at jeg har hverken plads eller penge, men at se de fine biler udsat for saltsprøjt og grus er altså så harmeligt, at man burde gribe ind. Hvad var det iøvrigt for en 124, der nu er forsvundet?

westmus
    122 Indlæg

Virkeligheden bag Skaanings billed er vel at der er meget lille efterspørgsel efter disse biler, uanset hvor mange Alfa emblemer der end er på dem. Hvis ikke de er rigtigt fine er de sikkert snart tæt på værdiløse. Hvis nogen mener dette er et fuldstændigt forkert udsagn så tag lige et “virkelighedstjek” inde på den Blå, eller Gul og Gratis.

Skaanning
    25 Indlæg

Martin, jeg stoppede i dag op på vej fra arbejde, og kiggede kort på bilerne. 164′ eren er en 2,0 TS Super fra 1996 med 290k på tælleren. Prisen er 29,900,- . Med de data og 3 års stilstand bag sig vil jeg mene, at prisskiltet måske bør ændres en kende….
    145’eren er fra 1998, og er en Tspark 1,6. Den har kørt 230k. Du får den til kun 24,900,-. Og det endda med 3 forskellige slags fælge, løs kofanger og dekorative revner i sæderne!
    155′ eren er uden prisskilt, men det er nok bare det samme, som når der står “ring” i en annonce på en Jaguar E-type serie 1. Tror du ikke?

jewer
    894 Indlæg

Jeg er stødt på de Alfaer tidligere inde på FB – tror jeg det var – og jeg mener der var en forklaring på hvorfor de stod dér – men jeg kan simpelthen ikke huske hvad det var der blev skrevet – og jeg kan ikke finde opslaget mere.
    M. h. t. den røde Alfa 75. Hvor henne i landet er vi? Er det Ålbæk oppe ved Skagen?

Skaanning
    25 Indlæg

Du har hørt om dem, Jewer? Spændende. Bliver sgu lidt nysgerrig. Der er en privat-beboelse ved siden af bilerne. Måske burde jeg ringe på og få historien om disse døende biler…? Tror, jeg gør det på mandag.

Martin: Glemte 124’eren. Den var mørkerød, cabrio og så fin ud. Men den stod ude så lang tid, at der kom alger på den. Mere ved jeg desværre ikke.

Tak fordi du kiggede efter, Skaanning.
    Men 29.900,- for en 164’er med 290.000 på samvittigheden og som har haft udendørsgarage ved en befærdet vej i tre år? Den er svær at forsvare, med mindre den har tilhørt paven eller Elvis. Jeg tror desværre at westmus har ret: trætte halvgamle Alfaer er der ikke rift om. Men derfor synes jeg alligevel, at nogen burde gøre noget…

jewer
    894 Indlæg

Spændende hvad du får ud af at ringe på – så kan jeg også få genopfrisket hukommelsen:>).

Det dér Ålbæk med den røde 75’er, hvor ligger det henne ? Er det Ålbæk oppe ved Skagen?

westmus
    122 Indlæg

Hvis nogen føler trang til at redde en “nyere” Alfa er der da en tilsyneladende ikke helt håbløs 164, 3.0 udbudt til 8500,- i Gul og Gratis. Med det pris niveau ender den sikkert også snart som gammelt jern eller markracer, hvis ikke nogen i nær fremtid overtager den mens den stadigt står opmagasineret tørt indendøre.

Kunne man foreslå den som ny vinterbil til Hr. Ebberfeld? :D

Skaanning
    25 Indlæg

Jewer, det er den Ålbæk, der ligger en 5-6 kilometer nord for Bramming…

jewer
    894 Indlæg

@Skaanning – Aahhh, vi er dér. Så siger den mig desværre ikke umiddelbart noget. Mon ikke Herluf/Sædding Auto kender til den/dem?

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.