Forum Biler set til salg rundt om på nettet: Europas bedste køb ViaRetro-‘værdige’ biler for fattig-røve
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Oktan
    644 Indlæg

Røg ud af en Blocket søgning tangent ( jeg er sikkert ikke alene her, om den slags )

billige men ‘værdige’ retro/klassiker biler, der er lige til at køre i.

( Eller ska’ ha’ ordnet ganske lidt ).

Der er sku’ fine biler at hente for få penge på den anden side af sundet.

Som jeg kan regne det ud ska’ du trække små 15 % fra, for at få prisen i danske kr.

Claes
    129 Indlæg

Utroligt fund, den 121 Landau! Den er identisk med min.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Hej Oktan, fin samling du har fundet! Jeg har hverken cerut eller pukkelrygget familie, trods det ville jeg gerne eje den fine Commodore :-)

Jeg ved ikke lige, hvad du mener med det nye afgiftssystem? Alligevel vil jeg gøre et forsøg med at forklare. Jeg mener stadig at det er sådan, at man ved import fra EU land ikke skal svare told og moms. Jeg er ikke helt sikker på reglerne fra andre lande, jeg har ladet mig fortælle, at man ved import fra f. eks. Schweiz (og Norge?) skal betale moms, ved import fra USA både told (10%) og moms. Der skal også betales afgift af transportomkostningerne. Uanset hvorfra bilen importeres skal der betales registreringsafgift når bilen skal på DK plader.

Registreringsafgiften beregnes, så vidt jeg ved, ud fra to forskellige metoder, afhængig af bilens første registreringsdato. Altså da den blev solgt som ny. Ligger denne dato MINDRE end 35 år tilbage, benyttes en metode som jeg ikke er ordentligt inde i, jeg mener dog at vide, at SKAT anslår en handelspris i DK for køretøjet som indregistreret, og at man så skal betale 2/3 af dette beløb i afgift. Der er en 20% rabat ved højrestyrede biler. Men jeg gentager: det er uden garanti for rigtighed, jeg er ikke godt nok inde i den del.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Da jeg var inde at kigge en ekstra gang på Commodoren, fik jeg øje på et link til forhandleren i Malmø. Hold da k…! han har godt nok nogle interessante biler til salg, ud over dem Oktan allerede har nævnt. Tre jeg godt gad eje, og som alle er ViaRETRO-værdige i kraft af konstruktion, motorsportshistorie eller design:

Oktan
    644 Indlæg

Tusind tak Jens, for den udredning.

jeg ser på den i morgen når jeg er klar i pæren igen!

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Jeg har været på samme udflugt her til aften. Alene fordi Claes linkede til den der Isuzu Piazza – og så fordi jeg ikke kunne styre mig derefter. 

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Ihhhh ja, den soelv metallic 4-doers Commodore er da ALT for laekker!!
    Den kunne jeg sagtens se mig selv cruise rundt i sammen med familien naar vi er hjemme paa dansk besoeg…  :-)

Oktan
    644 Indlæg

@Jens
    Langdahl said:
    Hej Oktan, fin samling du har fundet! Jeg har hverken cerut eller pukkelrygget familie, trods det ville jeg gerne eje den fine Commodore :-)

Jeg ved ikke lige, hvad du mener med det nye afgiftssystem? ….

Oktan
    644 Indlæg

@Jens Langdahl said:
    Da jeg var inde at kigge en ekstra gang på Commodoren, fik jeg øje på et link til forhandleren i Malmø. Hold da k…! han har godt nok nogle interessante biler til salg…

…ja for sørensen’da !

En-ejers Amazon i fin stand og i perfekt farve-kombination

for bare et-par-og-tredive kilo penge:

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Oktan – det var tarveligt!

Jensby
    39 Indlæg

Service meddelelse

Jeg er i Norrkøping, Øster Gøtland hver fjortende dag og skal gerne hvis det kan planeres køre forbi enroute eller med en afstikker og checke samt prøvekøre købsemner.

Mvh

Erik aka Vor mand i Sverige

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Uuuuh, det var ellers noget af et tilbud, Erik.

Jeg skal lige finde nogen, der vil bytte med en Mercedes…

Oktan
    644 Indlæg

@Peter Plys Karlsen said:

Jeg gír´ en livsbekræftende køretur her:

http://www.youtube.com/watch?v=JQxnVEvFpY0

Det er sjovt hva’ der sker når man samler en flok voksne mænd , gerne i et mindre rum som en bil.

Pludselig blir’ de 6 år gamle, og syntes det sjoveste i hele verden er at båtte med et horn

på de ‘forkerte’ tidspunkter.

Kun een ting er faktisk sjovere: hvis en af dem slår en prut.

Oktan
    644 Indlæg

Flere fattig-røvs ‘klassikere’ ( + et par til de knap-så-fattige ),

alle fra Veteranposten :

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Lækkert, Oktan.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.