• In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvad påskeharen havde med: En De Tomaso til redaktøren! Jo, den er god nok: Der er endelig kommet en ny bil i garagerne, og den nye De Tomaso Deauville er virkelig super eksotisk. Mange b […] Vis

    Tillykke til delebilsejerne. Fantastisk farve, må jeg sige!

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Efter to dage i en Ferrari fik jeg en fartbøde. Da jeg tankede den røde Ferrari 308 GTB torsdag morgen kunne jeg ikke lade være med at tænke tilbage på, hvor meget den model har bety […] Vis

    Ja, Fiat X1/9’en blev solgt i søndags. Jeg mødte den på motorvejen nord for Randers lidt før kl. 15. Den var på vej i nordgående retning på en autotrailer, og jeg spekulerede over, om det mon var en læser herinde?

  • Hej Stefan
    Jeg vil sige at der sker en del… og alt for lidt. Roveren får (og tager) en del opmærksomhed.
    Efterhånden er de fleste elektriske fejl luset ud. Faktisk er det vist kun det ene sidespejl der stadig mangler fejlfinding.
    Centrallås, elruder, tankmåler og kørecomputer er fikset. Det er dejligt med noget elektronik, der er til at få øj…[Læs mere]

  • In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Det har været en god hverdagsuge på ViaRETRO, og weekenden topper med en ægte genopstandelse. Min vejrudsigt fra mandag er gået i opfyldelse, Sørens guitarartikel fik gjort nogle […] Vis

    @h-p-thygesen Nej måske ikke køn i traditionel forstand. Charmerende er nok mere rammende.
    Jeg synes, at sammenligningen med 914 er god. Den er i min optik heller ikke decideret køn ligesom 911, men den kan et eller andet via sin charme…

  • In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Det har været en god hverdagsuge på ViaRETRO, og weekenden topper med en ægte genopstandelse. Min vejrudsigt fra mandag er gået i opfyldelse, Sørens guitarartikel fik gjort nogle […] Vis

    Inden jeg fik plads hjemme havde jeg Granadaen opstaldet sammen med en Matra 530.
    Da jeg”flyttede ind”synes jeg den var forfærdeligt uharmonisk, og grænsende til grim. Men jeg er enig i, at jo mere man kigger på den, desto pænere bliver designet. Til sidst kigger man ganske frivilligt på den.
    Jeg synes dog at gul ser ud til at klæde den meget…[Læs mere]

  • In reply to: Søren Navntoft wrote a new post I mine helt tidlige teenageår blev jeg af ældre venner introduceret til anderledes musik fra alle verdens hjørner. Danske Buki Yamas, hollandske Focus, tyske Eberhard Weber og ame […] Vis

    Det er jo nemt at klappe dig på skulderen Søren, når jeg deler interessen for guitarer – men jeg er grundlæggende enig.
    Jeg havde helt glemt indslaget om stilletter. Dengang tænkte jeg, at det var ikke hvad jeg havde forventet at skulle læse om den dag… Nåh nej… ikke skulle. Det var jo noget jeg fik lov til at læse om. Og det var også in…[Læs mere]

  • In reply to: Søren Navntoft wrote a new post I mine helt tidlige teenageår blev jeg af ældre venner introduceret til anderledes musik fra alle verdens hjørner. Danske Buki Yamas, hollandske Focus, tyske Eberhard Weber og ame […] Vis

    John Mayer har også en signaturmodel hos Paul Reed Smith.

    Lucille, og selvfølgelig B.B. King, har også en særlig plads hos mig, men ellers er det nok Larry Carltons ES-335 og Lee Ritenours L5 der har brændt sig mest fast som enkelstående guitarer, udover Steve Lukathers oprindelige Valley Arts Robot.

    Men jo, det her er da vist lidt off-t…[Læs mere]

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Nogle gange kommer jeg for skade at køre i moderne biler, og så kan jeg se, at andre end jeg holder af ure. Og her mener jeg egentlig det ur, der måler tiden – selvom jeg er kl […] Vis

    Nu ved jeg godt at den er for ny til at diskutere her, men Ian Callums nye Aston Martin Vanquish 25 har et aftageligt ur, som man så kan tage med sig som lommeur… øhm… Ja!
    Så har man taget uret i lommen, kommer tilbage til bilen, sætter sig ind og kører… opdager det gabende hul i instrumentpanelet, og begynder at forsøge at grave det op af…[Læs mere]

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Et umage par ? Hvis man efterhånden tror man har set det meste, så kan man godt tro om igen. For der findes altid nogen som lige kan give det hele en “tak” mere. Mine to verdener – b […] Vis

    @michael-s-lund Jeg tænker at det vigtigste i den forbindelse er, hvorvidt bilen kan sende passende temperet luft op fra fodbrønden.

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Et umage par ? Hvis man efterhånden tror man har set det meste, så kan man godt tro om igen. For der findes altid nogen som lige kan give det hele en “tak” mere. Mine to verdener – b […] Vis

    Hvis ikke det var fordi, at mærket er for nyt, ville jeg foreslå en Vigier til DS’en. Det er fransk, og de har underlige tekniske løsninger på ting, som måske ikke var et problem.
    Det 0. bånd f.eks., så åbne strenge ikke har en anden klang, end hvis det var længere oppe på gribebrættet. Og her gik jeg fejlagtigt og troede at det var en charme,…[Læs mere]

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Et umage par ? Hvis man efterhånden tror man har set det meste, så kan man godt tro om igen. For der findes altid nogen som lige kan give det hele en “tak” mere. Mine to verdener – b […] Vis

    Undskyld. Jeg stopper nu. Jeg ved godt det ikke er et forum for guitarer…
    Men det slår mig pludselig hvorfor jeg synes jeg havde set den før. Salig Jeff Healey, som egentlig var en af mine helte.
    Sågar inkl. det matchende sorte 70’er hoved.

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Et umage par ? Hvis man efterhånden tror man har set det meste, så kan man godt tro om igen. For der findes altid nogen som lige kan give det hele en “tak” mere. Mine to verdener – b […] Vis

    Har du prøvet at koge strengene, eller måske ligefrem skifte dem? ;o) Fed J bas!

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Et umage par ? Hvis man efterhånden tror man har set det meste, så kan man godt tro om igen. For der findes altid nogen som lige kan give det hele en “tak” mere. Mine to verdener – b […] Vis

    På en måde giver det vel mening, Søren. Mustangen er “hot rodded” (ikke som i traditionel forstand, men modificeret i hvert fald) og der har jo også været lang tradition for at hot rodde strats, ved at dumpe en en humbucker i ved broen.
    Og jeg må da indrømme at jeg sagde tøhø, da det (sikkert lidt for langsomt) gik op for mig, at de tre humbucke…[Læs mere]

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Her i Danmark har vi i årevis haft 35 år som grænsen til veteranstatus, men mange lande i Europa bruger 30 år. Er begge dele for tidligt? Da vi først i januar hilste de nye vete […] Vis

    Jeg stemte også nej, selvom jeg godt nok synes, at de nye veteraner er ved at være ret nye. Til trods for, at jeg nok trækker ned i gennemsnitsalderen på denne side.
    Det må følge en naturlig udvikling, og de kommende entusiaster vil nok kaste deres kærlighed på andre biler end vi gør.

    Men ordet veteran virker måske forkert. Jeg hører ogs…[Læs mere]

  • Som jeg umiddelbart læser det, så ja…

    Men når man så ser de beregninger fra mandagens indlæg, så bliver Roveren billigere. Jeg tror umiddelbart, at d’herrer Jens Langdahl, Jensby m.fl. har bedre indblik i det, end jeg har.

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Så blev det alligevel jul for os med veteranbiler. Året 2020 vil ikke blive husket for meget andet end en sygdom som begyndte hos et par små flagermus fra den anden side af kloden, og […] Vis

    Av. Når man står midt i et projekt med en importeret Rover 3500 fra 1982, så var det en lidt træls nyhed…
    Man må glæde sig på andres vegne.

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post En artikel ud af serien “Ting man tænker over bag rattet”.  Jeg har haft en pragtfuld bilweekend, jotak: Fra basen på Fyn tværs over Jylland i S-klassen, der jo bare er skabt til […] Vis

    Det var dog et fantastisk bud Skaaning.
    #ikkesporforudindtaget

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Dagens artikel er dedikeret Søren W. Det er nemlig Søren W’s enorme skuffelse over manglende Mazda 323 i Weekendens Matiné nr. 323, der nu fører til, at den lille Mazda må bliv […] Vis

    Vi var involveret i et harmonikasammenstød på Autobahnen, på en ferie til Østrig. Mine brødre og jeg i Mazdaen, vores forældre og søster i Volvo 240 bagefter…
    Der var pludseligt hårde opbremsninger foran os. Vi nåede at bremse, men det gjorde Volvoen ikke. Mazdaen slap nådigt takket være sit anhængertræk. Volvoen hang lidt med næbet, men d…[Læs mere]

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Dagens artikel er dedikeret Søren W. Det er nemlig Søren W’s enorme skuffelse over manglende Mazda 323 i Weekendens Matiné nr. 323, der nu fører til, at den lille Mazda må bliv […] Vis

    En af mine brødre havde en sølvgrå 78’er som sin første bil, så jeg har gode minder fra sådan en. Tredørs, med ternet indtræk og ægte plastiktræ…
    Det gør det selvfølgelig ikke til hverken en god eller spændende bil, men jeg kunne såmænd godt tænke mig en, og jeg ville helt sikkert bruge lang tid ved den, hvis jeg så en til et træf.

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Når 95 millioner kroner er billigt. Alt er relativt, selvfølgelig, og det er ikke nemt for mig som lønmodtager at se 95 millioner kroner som billigt, når det overstiger min egen mon […] Vis

    Jeg har heller ikke ejet en Mazda, men det er faktisk lidt et hængeparti… Jeg er den yngste i en søskendeflok på fire, og jeg er den eneste som ikke startede med en Mazda 323. De andre tre nåede sågar at eje to generationer hver.
    Så jeg har lidt fornemmelsen af ikke helt at være med i klubben… Måske engang.
    Bortset fra en 97’er model husker…[Læs mere]

  • Hent mere