Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Forfatter
    Jens Pfingstl
    64 Indlæg

Mon ikke at Hans Bo og hans søn Michael (direktør for alle selskaber) snart får ørene i maskinen.

Der er vist grundlag for en nærmere undersøgelse.

Jens Pfingstl
    64 Indlæg

Var lige forbi Oliver’s garage i dag. Som altid mange flotte biler.

Hvor er det morsomt at se hvor rasende Hans Bo bliver når man spørger om de penge hans skylder mig.

Hans Bo mødte for øvrigt op i en af “sine” biler – der sjovt nok er pantsat i et af de tidligere konkursboer…..

Jens Pfingstl
    64 Indlæg

Jeg hører hele tiden nye historier.

Historier kræver naturligvis at de berørte selv skriver så det ikke er gætterier.

Jeg håber at flere vil melde sig under fanerne i denne sag!!!

Anders Prip
    102 Indlæg

@pfingstl Jeg syntes du vælger en forkert platform at kæmpe dit slag på.

Du fremfører dine synspunkter under et alias. Hvem er du, og har du fremlagt noget der kan underbygge dine udsagn? Ikke at jeg ikke tror du sikkert har en god sag, men din modpart bliver nævnt ved navn og udpeget ret specifikt. Der bør være balance hvis du skal kunne opnå sympati og opbakning.

Ret beset hører jeres mellemværende hjemme i civilretten. Og jeg tror flertallet her på forummet, har tænkt “Ak ja, endnu en” da du indleder din kampagne. Større er klassikerkredsene ikke i DK, end at overraskelse og bestyrtelse må betegnes som behersket.

Jeg vil ønske dig alt held med at få inddraget dit tilgodehavende

Jens Pfingstl
    64 Indlæg

Mit navn kan tolkes som et alias men det er nu det efternavn jeg har….

Men ok. Hvis Viaretro i det mindste ville lave en opfølgende artikel kan man se det seriøse.

Måske ved genåbningen i næste måned når tid og sted bliver meldt ud.

Fortsat god sommer til de seriøse.

@pfingstl

Anders Prip har ret, i det han skriver.

De vigtigste punkter er:
    1: Du har sikkert en god sag, men den hører ikke hjemme i dette forum.
    2: Ved en tvist mellem to parter, er det i første omgang en sag parterne imellem. Er parterne imidlertid ikke selv i stand til at bilægge tvisten, er det en sag for civilretten.

Endvidere synes jeg, det er vigtigt at fastslå, at man ikke gør uret til ret, ved selv at gøre uret.
    For uret er, hvad du er i færd med gennem dine fortsatte skriverier, hvor du stadig mere skingert opfordrer ViaRETRO til at skrive en opfølgende artikel om den pågældende og de forurettede med det åbenlyse formål, at den pågældende sættes i gabestokken.
    Som også nævnt af Anders Prip, er klassikerkredsene ikke større i DK, end at overraskelsesmomentet vil være begrænset – problemstillingen er allerede rigeligt belyst.
    Med det du foretager dig nu, opnår du ikke andet end at miste sympati for din sag og værre endnu; du bevæger dig på kanten af stalking – og det med ViaRETRO’s læsere som vidner …
    Hvis nogle skulle være i tvivl om, hvad stalking er, kan man følge linket her https://www.politi.dk/da/borgerservice/anmeldelser/stalking/

Klaus R
    143 Indlæg

Det eneste der kan overraske, må da være, at nogen overhovedet fortsat lader til at have bare marginal sympati for omtalte person – og at der fortsat er folk der kommer galt afsted med at handle med ham.
    At der tillige er ganske mange der støtter hans ugentlige arrangement, kan ligeledes undre.

Man kan altid diskutere metoderne, men at kalde denne tråd stalking, er nok lige i overkanten. Det kræver heller ikke mange samtaler med andre i klassikermiljøet, før man løber ind i folk der har haft fornøjelsen af de forretningsmetoder der anvendes. Tråden er derfor nok mest af alt et udtryk for den desperation, der præger de folk der har trodset alle advarslerne.

Den oprindelige artikel og film er produceret af en person, der ikke længere er aktiv i ViaRetro. At forvente et opfølgende indslag – på en i øvrigt flere år gammel sag – fra ViaRetros side, er derfor nok lige i overkanten. Tråden er vist nok den længste nogensinde, og tillige den der har bragt flest ”ufiltrerede” udtalelser fra skribenterne – formentlig nok til adskillige injuriesager, såfremt der ikke skulle være hold i dem.

Læren må vel være, at verden – og folket – vil bedrages. Og at intet er nyt under solen, hvad angår måden at drive forretningen på – uanset hvem der ejer den, eller står som direktør.

Erik Bossing
    37 Indlæg

At kalde tråden for “stalking” er vist at have misforstået begrebet helt.

I virkeligheden er tråden jo en vel ment advarsel til andre om at undgå at handle med en person, der i vores elskede klassiske bil verden har vist sig uhæderlig igennem mange år både overfor kunder og leverandører.

Sådan en person er der mange, som mener bør være “persona non grata” som det vist hedder, men det kan jo ikke gennemføres i praksis, da de fleste arrangementer jo er åbne for alle.
    Og for at få “begge sider” med, så har han jo en stor viden om, og stor passion for klasssiske biler – det må man give ham.

Men det bør – som jeg tidligere har skrevet – være slut med at han driver forretning, hvor han fortsætter med sine uhæderlige metoder. Ting som man, når man selv har været udsat for hans manglende betalinger f.eks., hører usædvanligt meget om fra andre i samme situation.

stefan
    147 Indlæg

Jeg har kørt veteranbil i 15 år efterhånden. Jeg bruger nok ikke miljøet som de fleste andre. Jeg har tre unger på 4-14 år, som oftest er med ude og køre. Dette gør at klassikerkredsene jeg oftest færdes i, består af 30 min i Præstø havn, hvor man kigger på biler, mens vi spiser en is. Min pointe er, at bare fordi man kører klassisk bil, er det ikke det samme som at man har en bred bekendtskabskreds/kontakter indenfor “miljøet”.

Jeg ved ikke om jeg kunne være blevet snydt af omtalte person – det kunne jeg nok godt. For han virker jo fin nok i filmen osv. Heldigvis er jeg nærig, fattig og mekaniker :) så der skal meget til før jeg har penge ude at svømme..

Om dette indlæg er berettiget /udformet korrekt osv ved jeg ikke. Jeg kan se en mand, der er blevet pisset på, af en herre, der tilsyneladende stadig kører med store armbevægelser. Dette giver frustration, ydmygelse og en masse tanker om dit og dat. Jeg mener man måske skal kigge på dette frem for at sige at han burde/kunne have spurgt sig for…. Dette indlæg har om ikke andet gjort, at jeg ikke falder i fælden med den pågældende herre.

Jeg tænker også at grunden til at svindleren (uden at kende ham) kan fortsætte, måske skyldes at klassikerejere er flinke gentlemen. Jeg tror ikke det var fortsat, hvis han havde solgt Harley’er eller lignende. Der var gælden nok blevet “solgt” eller indkasseret for længe siden. Jeg bifalder ikke sådanne metoder, man anerkender at de virker, når man bliver nok til grin eller kan se, at man ikke får sine penge, selvom de store armbevægelser fortsætter. Håber @Pfingstl får sit tilgodehavende på regulær vis, så der kan blive til en is næste gang, der skal sparkes dæk

Jeg er ikke enig i, at @pfingstl s indlæg ikke hører hjemme her. I og med, at Viaretro i 2016 lavede det omtalte indslag, som stadig kan findes herinde, må det være på sin plads, at reaktionerne og kritikken af det også er her. Og da vi samles herinde for at dyrke vores fælles interesse og passion for klassiske køretøjer, hjælper hinanden og udveksler erfaringer, må dette også indbefatte udveksling af kedelige erfaringer.
    Uden at jeg kender detaljerne mener jeg ikke, at man kan betegne det som stalking. Jeg er selv på et tidspunkt blevet advaret mod en udenlandsk klassikerforhandler, hvilket jeg er meget taknemmelig for.
    Som flere af ovenstående håber jeg også, at Jens Pfingstl og Erik Bossing får deres tilgodehavende, og at de vil gøre opmærksom på det herinde når det sker. Klassikerverdenen er ikke lutter lagkage – desværre – og jeg synes det er fint, at Viaretro også kan afspejle dette.

Indledningsvis må jeg understrege, at jeg ikke har skrevet, at det er stalking.
    For at citere mig selv: ”… du bevæger dig på kanten af stalking”. Efterfulgt af en officiel definition på begrebet.
    Jeg bør nok oplyse, at grunden til jeg skrev det var, at forurettede også fører sin ”oplysningskampagne” på andre platforme, i dette tilfælde Instagram. Jeg er ikke selv specielt aktiv på Instagram og bemærker derfor, at jeg pludselig inden for de seneste dage har fået forurettede som ”følger”.
    Forurettedes profil er linket til denne tråd https://www.viaretro.dk/forum/topic/advarsler-er-ikke-oensket/ og advarselstegn man kan klikke på, som fører frem til information om den pågældende klassiker forhandler inkl. hashtags.

Jeg er for så vidt ikke uenig i, at det er godt at blive advaret om brådne kar i branchen og ikke mindst, hvis man oplever de relevante myndigheder ikke reagerer adækvat.
    Mit budskab er bare, at dette punkt for længst er passeret. Det handler om noget andet nu, og i den fase er tærsklen tydeligvis sænket for, hvilke midler, der tages i brug – herunder et forsøg på at beklikke ViaRETRO på seriøsiteten.

Klaus R
    143 Indlæg

Jeg oplever nu ikke specielt et forsøg på at beklikke ViaRetro på seriøsiteten i denne tråd. Den gamle artikel ligger fortsat tilgængelig på forum, og kan derfor frit kommenteres af alle der ønsker det. Indholdet var dengang yderst kontroversielt, og det viser både fortsættelsen af den oprindelige samt den nye tråd, at det desværre fortsat er.

Dengang opfordrede jeg til, at hele indslaget om Hans Bo og Copenhagen Garage blev fjernet, hvilket man fra redaktionens side meget klart afviste. Min bekymring dengang gik meget specifikt på, at ViaRetro beklikkede egen seriøsitet og troværdighed, ved at agere lallende mikrofonholdere og medvirke til ukritisk promovering, af en af den danske klassikerverdens allermest kontroversielle personer. Så glem bekymringen om seriøsitet Michael S. Lund – det har ViaRetro selv taget stilling til for længst.

ViaRetros (Niels Birkemoses) film bruges fortsat skamløst til promovering af virksomheden, som ingen præcist ved hvor ligger, og HB benytter det ugentlige træf på Toldboden som udstillingsvindue, omgivet af sine faste støtter og rygklappere – samt en del der er ligeglade med moral, etik og antallet af folk der har brændt fingrene på forretningsmetoderne, og bare ser arrangementet som et sted at samles.

Man kan undre sig meget over, at der fortsat findes folk der ikke har hørt om HB og CC. Han har utallige optrædener i alle former for medier, fora, FDM, retsinstanser, og sikkert mange andre steder. En del har desværre gjort sig personlige erfaringer, som de deler ud af – formentlig i et håb om, at andre kan undgå at komme i lignende situation.

At firmaet i dag indehaves af hans søn, der også er direktør, ændrer ikke ved, at det udadtil fortsat tegnes af HB. Tilsyneladende har ændringen af både ejerskab og direktion heller ikke ændret grundlæggende på måden hvorpå forretningen drives. På den baggrund mener jeg, at denne tråd er ganske relevant på et forum som dette.

@Klaus R, man skal ikke længere tilbage i denne tråd end til i går, hvor forurettede skriver:
    ”… Men ok. Hvis Viaretro i det mindste ville lave en opfølgende artikel kan man se det seriøse.
    Måske ved genåbningen i næste måned når tid og sted bliver meldt ud. Fortsat god sommer til de seriøse”.
    Det synes jeg da umiddelbart kan tolkes i retning af, at forurettede mener, at ViaRETRO kan bevise sin seriøsitet ved at møde op og lave en reportage fra den næste ”grand opening”, hvor misdæderen konfronteres med sine gerninger i fuld offentlighed og strippes til skindet.
    Hvis ikke, så hvad?

Der er muligvis begået fejl i det, der ligger længere tilbage, bl.a. ved, at noget blev slettet.
    I min naivitet, synes jeg, det er et smukt eksempel på ytringsfrihed, at debatten og informationen, med den nævnte undtagelse, stadig findes tilgængelig herinde.
    At formen og relevansen af det kan diskuteres, er det jeg bl.a. selv har sat spørgsmålstegn ved.

Jeg er meget enig i, at emnet er kontroversielt og mange sikkert håber, at det forsvinder af sig selv, hvis man lukker øjnene og holder sig for ørerne længe nok.
    Det gør det tydeligvis ikke, men hvad skal der til?
    1. Forurettede modtager sit tilgodehavende (det sker nok ikke …).
    2. ViaRETRO laver ovennævnte reportage (a. Måske forurettede modtager sit tilgodehavende – sandsynligt som i NOT.
    b. Forurettede får ”valuta” for sit tilgodehavende – muligvis … c. Nyheds-værdi og oplysning – vel nærmest kendt til bevidstløshed …).

Anders Teglman
    7 Indlæg

Uagtet at inddrivelsen af gælden en en sag for civilretten så synes jeg at indlægget har sin berettiglse, også selvom nyhedsværdien ikke er lige stor for os alle.

I Hans Bo Jacobsens (HBJ) tilfælde er der jo desværre ikke tale om en lapsus, men i stedet tale om et adfærdsmønster som bliver tydeliggjort af rækken af konkurse, dom for skyldnersvig, etc han har på samvittigheden.

Der kan sagtens være (nye) læsere her på ViaRETRO for hvem det vil være første gang de overvejer at anskaffe sig et klassik automobil og at de hermed bliver advaret om at de kan enden med at brænde nallerne gevaldigt såfremt de gør forretning med HBJ synes jeg er helt fint.. – det kan jo være tilfældet, at de aldrig har hørt om manden og CC Garage.

Da tsunamien skyldede indover ViaRETRO i 2016 gundet Birkemoses video-indslag var vreden stor og nogle indlæg potentielt grænsende til det injuriernde ? Men jeg har aldrig hørt at der skulle være kommet en modreaktion fra HBJ side ! Så det er næppe frelse manden søger…

At HBJ har et fast enturage af rygklappere og ukritiske supportere efterlader mig mystificeret. Jeg kommer ikke på Toldboden af samme årsag. At HBJ har stor viden og passion for klassiske biler betvivler jeg ikke, men det berettiger ikke til at begrebet”formildende omstændigheder”tages i brug.

Just “my two cents”

Erik II
    29 Indlæg

Da der ifølge Statstidende 17.12.2016 er indledt konkurskarantænesag mod Hans Bo Jacobsen, og da han ikke længere er direktør for “sine” selskaber, er det nærliggende at antage, at han er blevet pålagt konkurskarantæne. Link: https://myfile.is/xaK851f4be/Statstidende_meddelelse_S15122016-147.pdf

Hvis man mener, at Hans Bo Jacobsen har overtrådt en konkurskarantæne, kan man anmelde det til Erhvervsstyrelsen. Link: http://www.soeoghandelsretten.dk/soeoghandelsretten/skifteafdelingen/konkurskarantaene/Pages/default.aspx

Som Erik Bossing skrev 16.07.2018, kan man forsøge at kontakte Hans Bo Jacobsens søn, Michael Bo Jacobsen Roepstorff, der formelt er direktør.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.