• Forside
  • Forum
  • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
  • Kontakt
  • Ny Bruger
  • Overblik
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Arkiver
    • Artikel
    • Design og koncept
    • Historisk Motorsport
    • Matiné
    • Motorsport
    • Rejser
    • Reportage
    • Set til salg
    • Tanker og Trivialiteter
    • Vores biler
  • Klassiske biler på Kulturhavnen
Log In

one × one =

Lost your password?
Register
Lost your password?
Register

sixteen + 13 =

A password will be e-mailed to you.
Søg
  • ViaRETRO in English
  • Overblik
  • Ny Bruger
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Brugere
ViaRETRO logo
  • Forside
  • Artikler

    Nyeste

    • I beg your pardon! Aston Martin Bondage?!?

      Claus Ebberfeld
      13. februar 2015
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      8
    • Første tur i nyrenoveret Lamborghini 400 GT2+2: Torino!

      Claus Ebberfeld
      12. september 2014
      Artikel, Workshop
      13
    • Anders' eventyr: 2000 kilometer i en ukendt bil

      Claus Ebberfeld
      31. maj 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      14
    • Genial aerodynamik: Ground Effect

      Claus Ebberfeld
      21. marts 2013
      Artikel, Design og koncept, Motorsport
      29
    • Umådeligt charmerende flyvepap: Lancia Abarth A112

      Claus Ebberfeld
      12. februar 2013
      Artikel, Kørt
      60
    • Sømkassen og tante Lis' bil

      Søren Navntoft
      31. januar 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      48
    • Reportage
    • Rejser
    • Historisk Motorsport
    • Motorsport
    • Set til salg
    • Design
    • Tanker og Trivialiteter
    • Workshop
    • Vores biler
    • Tips og guides
  • Sektioner
    • Klassiske biler på Kulturhavnen
    • Forum
    • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
    • Matiné
    • MotorTV
  • Kontakt
  • Menu logo

Medlem Michael Sehested Lund

Profilbilled af Michael Sehested Lund

Michael Sehested Lund

@mslund

Active 11 timer siden
Membership Level: Klub ViaRETRO
  • Aktivitet
  • Profil
  • Friends 0
  • Groups 0
  • Fora
  • Personal
  • Omtaler
  • Favoritter
  • Venner
  • Grupper
  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 582 1 uge, 5 dage siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 582 Arhhvad?!!? Redaktøren kan lide nye biler! Og er selv […] Vis

    Tror du er for pessimistisk, @Skaanning. Dagligbiler kommer og går, og vi skal selvfølgelig ikke undervurdere kinesiske elbiler. Men de er netop dagligbiler og ikke af det stof, drømme er gjort af. Mig bekendt er det yderst begrænset, hvad der er kommet fra den kant i den henseende. Der kommer til at ske en konsolidering blandt udbuddet af kin…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 582 1 uge, 5 dage siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 582 Arhhvad?!!? Redaktøren kan lide nye biler! Og er selv […] Vis

    Jeg kan se, at vi er meget enige, @henrik-kusk . Hobbyer koster penge, og det passer netop på den måde, de fleste har klassiske biler på – de kører i dem! Det kan slet ikke sammenlignes med købet af en bil, produceret i et begrænset styktal og med 123 km på tælleren. Sådan en bil kommer fra mørket og bliver i mørket, hvis det skal være en inve…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 582 1 uge, 5 dage siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 582 Arhhvad?!!? Redaktøren kan lide nye biler! Og er selv […] Vis

    God vinkel du går til emnet på, @TOCOMAN . Jeg har ikke selv direkte haft “Hands-on” på problemstillingen, men inddirekte. Det skal med eksemplet Porsche 911 netop forstås på den måde, at der sjældent er problemer, men når der er, er det nemt at skaffe dele til den (sågar fabriksnye). Til gengæld har det noget noget med kørbarhed at gøre. De g…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 581 2 uger, 5 dage siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 581 Ugens Fund er solgt – og det var sådan een, som jeg gerne […] Vis

    Den udstillede Type 57 Atlantic replika tilhører Erik Koux, som byggede den, @Lufkølet Lykke

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Verdens mest berømte vindtunnel: Pininfarina 1 måned siden

    In reply to: Keld Jørgensen wrote a new post Verdens mest berømte vindtunnel: Pininfarina Vi har sikkert alle set billeder af […] Vis

    Spændende artikel om en spændende oplevelse, Keld!
    Da jeg arbejdede for Dantec Dynamics, som laver udstyr til flowmåling, havde vi netop Pininfarina som kunde. Vi havde derfor en Ferrari Testarossa modelbil holdende på bordet i et af vores mødelokaler.
    Jeg skrev selv lidt om det i artiklen “Noget om common rail og som vinden blæser …” i https:/…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 578 1 måned, 1 uge siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 578 Det er nemt at bilde sig selv ind, at sæsonen er ovre. Men […] Vis

    Tak for de positive kommentarer og lykønskninger med den “nye” gamle bil. Jeg er sikker på, at jeg bliver glad for den. Den har lige det ekstra og en god farve, der giver lidt ekstra kant og får den til adskille sig fra de andre 911’ere. Vi ses derude på et eller andet tidspunkt.

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 577 1 måned, 2 uger siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 577 Folkesportsvognen er et genialt koncept. Nu har vi een […] Vis

    Sagen er ikke 100 % klar endnu, men noget af det, som er skrevet herinde, kommer rimeligt tæt på …

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 576 1 måned, 2 uger siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 576 Hvad har Lotus 72, Porsche 917 og Skoda […] Vis

    Du har ret @Karsten, men tror ikke de fandtes i Danmark på den tid.

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 576 1 måned, 3 uger siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 576 Hvad har Lotus 72, Porsche 917 og Skoda […] Vis

    I fully understand you @tony-wawryk! I would have loved to be brought to School in a Sunbeam Rapier Series IV too. With the Raymond Loewy design Sunbeam Rapier Series IV and its predecessors from Series I are really great looking cars.

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 576 1 måned, 3 uger siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 576 Hvad har Lotus 72, Porsche 917 og Skoda […] Vis

    Der ser ud til at være andre sammenfald @bs. Fik beskåret billedet, så man ikke kunne se Hjortekær huset med built-up taget. Man må lade mine forældre, at stilen måske egentlig passede meget godt sammen …

    @ole-wichmann, min datter syntes også, det var lidt mærkeligt, at hendes far hentede hende og en veninde fra skole i BMW med C.V. Jørgensen…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, "Fremtiden er dén vej!": Tillykke med 50, XJ-S! 1 måned, 3 uger siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post "Fremtiden er dén vej!": Tillykke med 50, XJ-S! Jaguars XJ-S debuterede med en næsten […] Vis

    Jeg må sige, at Jaguar XJ-S er vokset hos mig med tiden. Skal jeg en dag have en bil med 12 cylindre (og det skal man jo mindst én gang i følge @ce) er det tæt på 50:50 mellem Jaguar XJ-S og BMW E31 850i

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Orion-onsdag: Når anden generation er ringere end første 2 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Orion-onsdag: Når anden generation er ringere end første Bliver den så ingen […] Vis

    Det kom(mer) an på, hvor i verden man var/er, @ce . For 10-15 år siden har jeg flere gange i Indien været ud at køre med chefer i den type biler (med fire døre forstås) kørt af chauffør, hvor vi sad på bagsædet. Det var jo fine køretøjer i forhold til en Tuk-tuk, selvom man en enkelt gang måske kunne se en Rolls-Royce Phantom i gaden. Nede i gårde…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Orion-onsdag: Når anden generation er ringere end første 2 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Orion-onsdag: Når anden generation er ringere end første Bliver den så ingen […] Vis

    Ford gjorde med Orion ikke meget andet end at betræde samme sti, som mange andre. VW havde allerede inden lavet Jetta, en sedan-udgave af Golfen. Bliver vi hos VW, blev Polo til Derby.
    Tilsvarende blev FIAT Ritmo til Regata, Lancia Delta til Prisma, Volvo 340 til 360 og sådan kan man blive ved – fortsæt selv listen over hatchbacks, der blev til…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Min første Toyota er Fantastisk: MR2 2 måneder, 4 uger siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Min første Toyota er Fantastisk: MR2 Det er ti år siden jeg kørte een for f […] Vis

    Det er nemlig rigtigt @skaanning . Jeg var selv til et arrangement hos Porsche i starten af 00’erne, hvor de var meget stolte af deres omstilling til LEAN produktion. Det betød bl.a. stram ordrestyring – der var kun dele på lager til 6 timers produktion. Lastbilerne fra underleverandørerne kørte i pendulfart til Porsche. Noget af det eneste Porsc…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Min første Toyota er Fantastisk: MR2 3 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Min første Toyota er Fantastisk: MR2 Det er ti år siden jeg kørte een for f […] Vis

    Tillykke med bilen @ce ! Det er et godt valg, den fine 4A-GE motor sidder i bilen, den fortjener. Japanerne lavede nogle gode biler i 1980’erne, hvor europæerne syntes at stå lidt i stampe på det motortekniske. Du er jo også på den måde rykket frem i tiden, som jeg selv gjorde for nylig.

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 570 3 måneder, 1 uge siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 570 Redaktøren har fået ny bil! Men var det en fejl? Det v […] Vis

    Bingo @henrik-kusk ! It also came to my mind that a 3 wiper blade setup can be found on some Bugatti Type 57s

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 570 3 måneder, 1 uge siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 570 Redaktøren har fået ny bil! Men var det en fejl? Det v […] Vis

    Good point and interesting with the three blade system on Jaguar E-Type you are mentioning @tony-wawryk . It solves the problem with a relatively wide windscreen in combination with a low height.

    The single blade system on Citroëns is as far as I know a simple system with circular movement only compared to Mercedes where the blade is reaching…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 566 4 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 566 Engang syntes jeg at Toyota Corolla var verdens kedeligste […] Vis

    Jeg er helt enig, @ce . Den Corolla, GTI1600 var bare sagen. Ikke bare lammetævede den, den samtidige 8-ventilede Golf GTI med sin 4A-GE motor og det Yamaha udviklede 4-ventilede DOHC topstykke (samme motor som i AE86), men gjorde det samme med BMW 320i E30. Kom i tanke om, at jeg skrev om den i https://viaretro.dk/2018/01/weekend-matine-nr-179/…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 566 4 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 566 Engang syntes jeg at Toyota Corolla var verdens kedeligste […] Vis

    Tak i lige måde, @leifburgdorfhotmail-com og ja, der kommer en beretning fra LMC.
    Derfor også undskyld til jer andre med de sparsomme svar. Jeg har været til Le Mans Classic og resten af tiden, har jeg været kørende i Porsche 911 fra 1979 – bag rattet og i sædet ved siden af. Her er der også tale om en bil, der kan noget. Passagererne bliver r…[Læs mere]

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 566 4 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 566 Engang syntes jeg at Toyota Corolla var verdens kedeligste […] Vis

    I følge FIVA bliver en bil youngtimer, når den er 20 år, @cg . Så da modellen blev lanceret i 2006, skulle det være godt nok med 2026.

  • Hent mere

Seneste kommentarer

  • Jens Karlsson Verdens billigste recreation: Lancia A112 “Abarth”
  • Henrik Kusk Verdens billigste recreation: Lancia A112 “Abarth”
  • Kurt Verdens billigste recreation: Lancia A112 “Abarth”
  • Henning Hjorth Verdens billigste recreation: Lancia A112 “Abarth”
  • Henrik Kusk Verdens billigste recreation: Lancia A112 “Abarth”
  • TOCOMAN Verdens billigste recreation: Lancia A112 “Abarth”
  • Seaside Garage Verdens billigste recreation: Lancia A112 “Abarth”
  • Jensby Verdens billigste recreation: Lancia A112 “Abarth”
  • Claus Ebberfeld Weekend Matiné Nr. 583
  • Peter Weekend Matiné Nr. 583
© Copyright 2012 - 2025 | ViaRETRO
  • Kontakt
  • Guide til ViaRETRO