• Forside
  • Forum
  • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
  • Kontakt
  • Ny Bruger
  • Overblik
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Arkiver
    • Artikel
    • Design og koncept
    • Historisk Motorsport
    • Matiné
    • Motorsport
    • Rejser
    • Reportage
    • Set til salg
    • Tanker og Trivialiteter
    • Vores biler
  • Klassiske biler på Kulturhavnen
Log In

two × two =

Lost your password?
Register
Lost your password?
Register

15 + 8 =

A password will be e-mailed to you.
Søg
  • ViaRETRO in English
  • Overblik
  • Ny Bruger
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Brugere
ViaRETRO logo
  • Forside
  • Artikler

    Nyeste

    • I beg your pardon! Aston Martin Bondage?!?

      Claus Ebberfeld
      13. februar 2015
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      8
    • Første tur i nyrenoveret Lamborghini 400 GT2+2: Torino!

      Claus Ebberfeld
      12. september 2014
      Artikel, Workshop
      13
    • Anders' eventyr: 2000 kilometer i en ukendt bil

      Claus Ebberfeld
      31. maj 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      14
    • Genial aerodynamik: Ground Effect

      Claus Ebberfeld
      21. marts 2013
      Artikel, Design og koncept, Motorsport
      29
    • Umådeligt charmerende flyvepap: Lancia Abarth A112

      Claus Ebberfeld
      12. februar 2013
      Artikel, Kørt
      60
    • Sømkassen og tante Lis' bil

      Søren Navntoft
      31. januar 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      48
    • Reportage
    • Rejser
    • Historisk Motorsport
    • Motorsport
    • Set til salg
    • Design
    • Tanker og Trivialiteter
    • Workshop
    • Vores biler
    • Tips og guides
  • Sektioner
    • Klassiske biler på Kulturhavnen
    • Forum
    • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
    • Matiné
    • MotorTV
  • Kontakt
  • Menu logo

Medlem Martin Lindø Westergaard

Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

Martin Lindø Westergaard

@martin-lw

Active 4 måneder, 1 uge siden
Membership Level: Klub ViaRETRO
  • Aktivitet
  • Profil
  • Friends 2
  • Groups 0
  • Fora
  • Personal
  • Omtaler
  • Favoritter
  • Venner
  • Grupper
  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, En ny dreng i klassen: Golf! 4 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Keld Jørgensen wrote a new post En ny dreng i klassen: Golf! Få bilnavne er blevet til synonym […] Vis

    Hej @Kurt
    Tak for præciseringen. Jeg havde ikke fået med mig, at 238 allerede kom i 1967. Når man googler billeder af af motorrummet ser det ovenikøbet ud til, at motoren sad på tværs.

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Hvad bliver DIN første messe i år? 9 måneder, 4 uger siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Hvad bliver DIN første messe i år? Jeg er ved at pakke til årets allerførste – Maastricht Interclassics. Og d […] Vis

    Det kunne godt blive Essen, da jeg hverken kan være med i Fredericia eller Bremen. Bolognamessen var en kæmpe skuffelse, som slet ikke kan måle sig med Padova. Flytningen af messen til Bologna gjorde det hele mere fancy, dyrt og strømlinet. Det blev samtidig også ret ligegyldigt.

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Stellantis' stordriftsfordelsbutik roder: Køb en klassisk Lancia! 11 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Stellantis' stordriftsfordelsbutik roder: Køb en klassisk Lancia! På handelshøjskolen lærte jeg om […] Vis

    @Dennis: Kan du leve med en aflægger af en Beta, behøver du ikke at tage til Italien. Denne her står på Fyn 😉

    Lancia Beta Trevi 2000

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Stellantis' stordriftsfordelsbutik roder: Køb en klassisk Lancia! 11 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Stellantis' stordriftsfordelsbutik roder: Køb en klassisk Lancia! På handelshøjskolen lærte jeg om […] Vis

    Jeg må indrømme, at jeg forlængst har opgivet at følge med i, hvad der sker i den nutidige bilbranche. Jaguars jammerlige rebrandingstiltag og problemerne i den groteske kæmpekoncern De Forenede Dødsboer A/S (- undskyld: Stellantis – ) giver mig heller ikke lyst til at forsøge.
    Men det er imponerende, at den vestlige verdens bilpro…[Læs mere]

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? 1 år siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? Tiden er imod dem, så […] Vis

    En halvtredserbil? Ja tak!
    Jeg kan bare nævne:
    Simca Vedette
    Alfa Romeo 1900
    Lancia Aurelia
    Chevrolet Bel Air
    Borgward Isabella

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Lancia-Ferrari fredag: Et spændende Thema! 1 år, 1 måned siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Lancia-Ferrari fredag: Et spændende Thema! En læser sendte mig som forslag til en […] Vis

    Da jeg i 2005 købte min Thema var jeg egentlig på udkig efter en Alfa Romeo 164. Men da den var helt uopdrivelig med automatgear (som jeg ville have) blev det en Thema V6. Jeg vaklede lidt mellem en V6’er og en 8:32, der var til salg samtidig til næsten samme pris, men da det kom til stykket prioriterede jeg automatgear over V8. Skulle jeg vælg…[Læs mere]

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Appetizer! ViaRETRO Løvfaldstur lørdag den 28. september 1 år, 1 måned siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Appetizer! ViaRETRO Løvfaldstur lørdag den 28. september Hvor går den tur […] Vis

    @Henrik Kusk, @Finn K og @Peter (+alle):
    Der kommer en indbydelse ud her på kanalen, men turen slutter ved Fyns Hoved, og hvis der er interesse for det så er der fælles middag om aftenen i Kerteminde.
    Men allerede nu kan I melde til hos mig på
    Martin.lindoe.westergaard@gmail.com

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Appetizer! ViaRETRO Løvfaldstur lørdag den 28. september 1 år, 1 måned siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Appetizer! ViaRETRO Løvfaldstur lørdag den 28. september Hvor går den tur […] Vis

    Turen er prøvekørt i dag, og tilmeldingsmail bliver udsendt i den kommende uge. 😉

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, FIAT fylder 125 år og redaktøren vil gerne have en mere – eller to 1 år, 3 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post FIAT fylder 125 år og redaktøren vil gerne have en mere – eller to Det var faktisk […] Vis

    Nu faldt jeg jo i FIAT-gryden som lille, og tilbragte barndommen på bagsædet af både 128, 128 Special, 132 GLS, 131 Supermirafiori og Argenta. Første bil var en 600 og første bil på plader var en Croma Turbo i.e., som faktisk kørte bedre end den Thema 3,0, der efterfulgte den. Og så havde den helt ufattelige kræfter. Min 130 Coupé skal jeg forhå…[Læs mere]

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Løvspringstur: Skal du til Falster på søndag? 1 år, 7 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Løvspringstur: Skal du til Falster på søndag? Det skal Klub ViaRETRO nemlig – og tilmeldingen er åben. Endelig! Ja, det er i […] Vis

    Jeg har desværre ikke mulighed for at være med, men jeg ønsker jer allesammen en rigtig god tur. :-)

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Pininfarinas mindste hits 1 år, 7 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Pininfarinas mindste hits “Greatest hits” fra Pininfarina ville blive en lang […] Vis

    Hyundai Matrix er regulært grim, og Pininfarina har ingen ære af det design. Men Carmarguen? Grim? Nej. Den er stor, men den er velproportioneret, og Rolls-Royce-fronten er fint integreret. Værre er forstudiet, som en hollandsk forretningsmand fik lavet hos Pininfarina i 1970 på basis af en Mercedes-Benz 300 6,9. Den har næsten samme mål som C…[Læs mere]

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Fredagsfrustration: Min garage er ikke færdig 1 år, 7 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Fredagsfrustration: Min garage er ikke færdig Efterhånden laver jeg jo ikke andet […] Vis

    @ Claus: Når der er en kat i garagen, er der ingen mus. Og når der ikke er mus, er der ingen, der gnaver i ledninger, slanger og indtræk.
    @Batman: Hvis du ikke kender kattens ejer, så sæt en mårfælde op. På et tidspunkt bliver katten træt af at gå i den. Ellers er der ikke så meget andet at gøre, end at lægge et dækken over bilen.

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Weekend Matiné Nr. 496 1 år, 8 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 496 “Karosseriet er jomfrueligt, da det aldrig har været […] Vis

    Hver gang jeg ser en Lada Niva, tænker jeg på denne.

    Lyden er næsten som i en Ladahøjttaler, så skru helt op.
    Det er sjældent at en musikvideo holder i 38 år: Den var mærkelig i 1986 og den er mærkelig i dag. ;-)

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Weekend Matiné Nr. 494 1 år, 8 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 494 Er det ikke tankevækkende, at moderne biludstillinger […] Vis

    Mange tak til Peter og Michael for den klare og pædagogiske gennemgang af et meget relevant og spændende emne. Man følte sig nærmest hensat til Skandinavisk Motorjournal, hvor Damkier, Ahlmann-Olsen og Benny Christensen gav præcise forklaringer på svære tekniske spørgsmål. Mere af det!
    Iøvrigt var der en Viaretro-artikel (som nu desværre…[Læs mere]

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Så er der jo ingen tvivl om hvad han skal køre i, vel? 1 år, 10 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Så er der jo ingen tvivl om hvad han skal køre i, vel? Kronprins Frederik bliver Konge. Så er det altså slut med Volvo 480 og BMW M […] Vis

    Selvom man ikke skal tro på alt, hvad der står i Ekstra Bladet, hævder denne artikel, at Kronprinsen ud over en Quattroporte også har ejet/ejer en Maserati Spyder fra 1961.
    https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4823717.ece
    Jeg mener også, at den kongelige bilpark på et tidspunkt talte en rød Fiat 124 Spider.

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Mysteriet om Lancia Fulvia Coupés værdi 2 år, 1 måned siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mysteriet om Lancia Fulvia Coupés værdi Jeg forstår det stadig ikke. I sidste […] Vis

    @Skaanning: Hvad er det lige for “…lortebiler med Lancia-skiltet på, der blev lavet i 90’erne.”? Jeg kender ikke til nogen.

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Han kører Simca! 2 år, 2 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Han kører Simca! Og det foregår i nutid ligesom vi vel at mærke har at gøre med en […] Vis

    “Undskyld vi roder er ret sjov”. Specielt afsnittet, hvor Kevin holder møde i Simcaen på parkeringspladsen, spærret inde med en kop med sit eget tis. :-)
    @Jens, @Claus: Tak for de venlige ord. Det er kun om sommeren, at jeg kan finde på at bruge Simca til hverdag. Og det fungerer ganske glimrende.

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Weekend Matiné Nr. 455 2 år, 5 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 455 Sensation: MG laver en ny B! Jamen, MG døde jo i 2006?!? […] Vis

    Mange tak for de fine og stemningsfulde billeder, Gitte. Og tak for en hyggelig dag på Langeland til alle medvirkende. :-)

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard wrote a new post 2 år, 5 måneder siden

    Den frie tegner Flot og velillustreret bog om Giovanni Michelotti og hans […]

    • Profilbilled af Claus Ebberfeld
      Claus Ebberfeld replied 2 år, 5 måneder siden

      Ja, selv en ViaRETRO-læser kan jo ikke nøjes med kun at køre og/eller kun at læse ViaRETRO, @holm: Jeg er glad for at vores boganmelder Martin kommer vidt omkring, og jeg er helt enig med ham om denne sag, som jeg også selv har nydt at læse og ikke mindst kigge billeder i.

      På grund af min oprindelige tilgang til klassikerverdenen via Triumph har Michelotti altid været på min radar, da han ikke bare havde designet min elskede Spitfire men netop i tresserne lavede en masse ting for Triumph – ALLE gode! Hvorpå han så seks-syv år senere fik til opgave at facelifte hans gamle designs til noget mere halvfjerdser-passende skarpkantet, hvilket han klarede over al forventning, så Triumphs identitet på tværs af modelprogrammet blev bibeholdt. En helt vildt bundet opgave – men nærmest genialt løst.

    • Profilbilled af Michael Sehested Lund
      Michael Sehested Lund replied 2 år, 5 måneder siden

      Jeg har selv bogen, virkelig flot og interessant med sin beskrivelse af en usædvanlig designer. Godt du giver den anbefaling og omtale den fortjener @Martin

    • Profilbilled af AlfaHahn
      AlfaHahn replied 2 år, 5 måneder siden

      @Martin
      Tak for en virkelig god artikel og anmeldelse. Din begejstring er smittende. Undervejs tænkte jeg på Giugiaro, – og så fik du også lige rundet fin favoritdesigner af.
      Nu må jeg få læst bogen om ham. Tak!

    • Profilbilled af AlfaHahn
      AlfaHahn replied 2 år, 5 måneder siden

      min favoritdesigner … skulle der stå. Hvorfor kan man ikke rette i sine opslår …

    • Profilbilled af Peter
      Peter replied 2 år, 5 måneder siden

      Tidligere i år skaffede @Keld Jørgensen mig selv og to andre ViaRETRO medlemmer på et besøg hos Eduardo Michelotti i Torino. Eduardo er sønnen: Den lille dreng i rødt tøj på billedet. Vi fik en lang og meget spændende snak, og Eduardo fortalte engageret om sin far. Han viste også mange af de oprindelige skitser og tegninger frem.

      Under dette besøg gik det for mig, at det var Michelotti, der lavede de første prototyper at BMW M1. Projektet gik imidlertid i stå pga. energikrisen, og blev senere genoptaget i et andet regi.

    • Profilbilled af Claus N
      Claus N replied 2 år, 5 måneder siden

      Det er ikke helt sandt, at Austin Apache ikke findes, på vor halvdel af jordkloden.

      Hos Authi Leyland i Pamplona i Spanien, byggede man søstermodellen Victoria, som blev solgt i en række sydeuropæiske lande.

      Men ellers en fin bog og anmeldelse, som lyder interessant.

  • Profilbilled af Martin Lindø Westergaard

    Martin Lindø Westergaard commented on the post, Austin Allegro bliver 50! 2 år, 6 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Austin Allegro bliver 50! Og jeg vil gerne have een. Virkelig. Men det skulle […] Vis

    Jeg må indrømme, at jeg altid har haft lidt tilbøjelighed for Austin Allegro, men selvom de tit bliver handlet til en billig penge, vil jeg nok bruge min sparsomme garageplads til noget andet.
    Men @claus: Du skal bare afsted til Svendborg: For 43.000 får du en tidligere teknisk skole-bil, der har kørt 354 km. Og aldrig er en bil set brun…[Læs mere]

  • Hent mere

Seneste kommentarer

  • Michael Sehested Lund Weekend Matiné Nr.594
  • Claus Ebberfeld Verdens billigste recreation: Lancia A112 “Abarth”
  • Claus Ebberfeld Weekend Matiné Nr.594
  • Claus Ebberfeld Weekend Matiné Nr.594
  • Uffe Weekend Matiné Nr.594
  • Henrik Kusk Weekend Matiné Nr.594
  • Jens G Weekend Matiné Nr.594
  • Nold Weekend Matiné Nr.594
  • Michael Sehested Lund Weekend Matiné Nr.594
  • Skaanning Weekend Matiné Nr.594
© Copyright 2012 - 2025 | ViaRETRO
  • Kontakt
  • Guide til ViaRETRO