Forum Bilmærker Japanske mærker Alufælge til min Civic S?
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 45 i alt)
  • Forfatter
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at stålfælge måske er lidt for tamme til sådan en rå vogn som min nye Civic S. Og det er jo lidt af en japansk tradition af modificere med fælge – og alt muligt andet, men lad os nu holde os til fælgene. Men hvilke alufælge vil passe til den i stilen? Jeg forestiller mig det stadig skal være 13 tommer, og at dækstørrelsen skal forblive 175/70. Tips modtages!

Behøver jeg understrege, at de helst skal være brugte og billige?

Oktan
    644 Indlæg

Krydsmål ? ET ? Centerhul ?

Kai
    583 Indlæg

HONDA Civic 80-83 4 x 100 45 56,1 M12x1,50
    http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Tak Kai – Pimp my ride!

Oktan
    644 Indlæg

Pimp my ride…siger du ?!!!
    Ja’ska’gi’da’pimpmyride…ja’ja’ska’så:

Du sender bare potten herover til København og lægger dit ‘ride’
    trygt i mine hænder. Don’t worry; den blir’ bare fin.

Jeg har en hvis erfaring.
    Her er en anden lille japaneser som vi pimpede til en reklamefilm for
    THansen for nogle år siden.

Før
    Under
    og efter pimp-amok

Oktan
    644 Indlæg

…i omvendt rækkefølge

Oktan
    644 Indlæg

KLIK:

Hvis du vil have, at folk skal tro på at S står for ‘Sport’ og ikke ‘Sort’, ‘Slap’ eller andet pjat, så skal du overveje 205/60-13. Omkredsen er den samme som 175/70-13, men de har meget mere ballon-racerdæk look.

Mht. fælge så toppen være Watanabe RS. Men de er vist noget over budget… Måske der kan findes en brugt replica?
    Her er de på en rigtig fin Civic (godt nok i 14″)
    http://www.speed-industries.ch/wordpress/2011/06/03/photography-friday-%E2%80%93-vintage-civic/
    Den ser simpelthen rigtig fræk ud og så er det ikke engang en ‘S’ model!

Kai
    583 Indlæg

Hver gang jeg hører Civic, tænker jeg på dette: http://www.imcdb.org/vehicle_11386-Honda-Civic-SB2-1978.html
    Det er specielt billedeserien længere nede der skal kigges på.
    Jeg husker det som i går, at jeg var i Husum Bio og se den.

Jensby
    39 Indlæg

Flot arbejde Oktan, ikke sikkert Kaptajnen tør overlade Hondaen til dig…….

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

For hulen, Oktan !
    Mine øjne bløder !!! :-D

Men vil sige, at Lohmann er inde på den rette kurs.
    Finder jeg nogle lignende, lader jeg dem ligge, til jeg køber vognen :-)

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Ihtak for inspirationen, Lohmann: Jeg hæfter mig ved artiklens tekst “Now maybe you would think a daily driver wouldn’t really warrant a photoshoot but Chris doesn’t have some boring station wagon or family car for a daily runabout but instead got himself this wonderful little Civic Mk2”. Den er nu også usandsynligt velholdt, den der.

Men det er jo det jeg siger: NU kommer japanerne, og Civic Mk2 S må være et af de stærkeste kort.

205/60 er dog helt klart ALT for meget dæk, og vil ødelægge de fine køreegenskaber. Retningstabilitet er ikke dens stærkeste side, og med sådan nogle ruller vil den bare trække efter striber og spor. Desuden synes jeg Watanaberne (hedder det det?) ligner Minilite for meget. Har luret lidt på den Manta, der står i garagen med ATS på – mon ikke også femegrede ATS ville klæde Civic’en?

Og MIN Civic kommer ganske rigtigt ikke i nærheden af Oktan, mens han har værktøj i hænderne.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Så længe den ikke ligner den øverste.
    Eller den anden…

Og pas på fem-egrede…

ruldal
    148 Indlæg

ATS Classic klæder de fleste gamle biler, og er også blevet brugt rigtig meget på næsten alle mærker, ikke kun Opel.

Jeg vil anbefale ATS Classic i 7×13″ ET20 med 185/60-13 dæk. En ganske lille smule mindre men ikke noget der har noget at sige.

Jeg vil dog gerne indskyde at fælge er jo meget personligt. Hvilke fælge der skal på en bil kan i mange tilfælde være lige så personligt som råd om en tatovering, eller en frisure osv. Fælge er jo absolut her man starter når man ønsker at skille sig ud fra mængden. Sådan er det i dag, og sådan har det altid været.

Når det er sagt, ville jeg da overveje noget “helt andet” end det “klassiske”.

F.eks de her originale Lotus Esprit fælge ?
    http://www.ebay.co.uk/itm/LOTUS-ESPRIT-S2-REAR-WHEEL-ORIGINAL-SPEEDLINE-71-2x-14-/291042989024?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET&hash=item43c38393e0

Alternativet kunne være nogle originale stålfælge bygget om til 7″ bredde. Der er flere bla.a på bilgalleri der tilbyder den slags for omkring 2000.- kr for alle fire. Så er der mulighed for at montere originalt tilbehør som eksempelvis navkapsel m.m.

ruldal
    148 Indlæg

Hov, vil lige sige at jeg har ejet en Fiat 127 hvor vi satte Allycat 7×13″ fælge på med 185/60 dæk og det duer.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 45 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.