Forum Bilmærker Japanske mærker Alufælge til min Civic S?
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 45 i alt)
  • Forfatter
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Du har ret i det med at fælge er noget personligt. Faktisk er det på MANGE måder sammenligneligt med en tatovering!

Speedlinefælgen er superlækker, og den ville rent faktisk (nok) se godt ud på Civic’en.Men der er kun én til salg, og så er det ikke smart længere. Jeg tror mere på de ATS Classic, hvor indpresningen også passer nogenlunde. Jeg har ikke lige kigget efter, om der ER mere plads end til 175’ere. Men den størrelse kan også sidde på både en 5,5 og en 6”.

Oktan
    644 Indlæg

Claus: “..Og MIN Civic kommer ganske rigtigt ikke i nærheden af Oktan, mens han har værktøj i hænderne…”

Hva’ba ???

Per F
    2 Indlæg

ATS Classic der passer, så gerne
    http://www.dba.dk/alufaelge-13-krydsmaal-4-x/id-1003731334/

Men, med status af gårdejer med hang til det alternative og stadigt smagfulde må jeg henlede din opmærksomhed på følgende billeder.
    De Civic billeder er så dejlige at de kunne vises i et fredagsindlæg.

Med de hjul er den klar til et par runder på “Ringen”

P.S Hvis denne stil ikke er passende, og der derimod foretrækkes lidt britisk wanna-be landadel, så køb nogle emblemer fra en Triumph Acclaim……

jakob356
    170 Indlæg

Hvad med at male dem sorte med rød krans?
    For at understrege det gennemgående farvetema.

mvh
    JAKOB

Oktan
    644 Indlæg

Per F:
    Velkommen til !

De fotos du viser;
    ”aurrgh ! …de er i THansen territorium

Oktan
    644 Indlæg

PS: Triumph Acclaim var en Honda Ballade klon.
    …IKKE en Honda Civic klon

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Som tidligere Triumph-ejer og storentusiast har jeg før overvejet Acclaim – Triumphs Alfa Romeo Arna, vil nogen nok mene. Bare mere vellykket. En højrestyret med automatgear – brun, jatak.

Derimod tænder billederne af den sorte S ikke noget i mig – udover advarselslamper, måske: For store og for moderne fælge, for lave dæk, for meget sænkning – så jeg synes faktisk det er bundtraditionel Thansen-stil, der netop overstyrer resten af bilen. Her kommer hjulene med en bil på, så at sige.

Men ATS’erne, derimod…de kunne godt gå. Ja, bestemt. Og den røde kant, Jakob? Har faktisk tænkt på det: Jeg så nogle 13″ BBS RS-kopier, hvor egerne var røde i stedet for guld! TOTALT for meget – men ikke uinteressant. Og da slet ikke kedeligt.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Den er da godt nok lidt sværere at vælge fælge til, end normalt, synes jeg.
    Man kan jo godt lade sig inspirere, og Jakobs idé for fælgene er ikke helt dum.
    Hvis de sorte farver passer sammen !

Ellers er jeg mere til en mørk titanium lignende, eller lys bronze.

En rød streg langs fælgkanten er en flot understregning af den øvrige røde stafering !

Per F
    2 Indlæg

Sorte med rød kant, det var da vist ikke så udbredt i 83

Jeg var klar over at den sorte jeg postede billeder af faldt udenfor grundet ekstremerne.
    men et par klassiske, tidstypiske 13 tommer BBS, ATS, Alleycat i sølv vil passe perfekt til den.

@oktan
    , og en Ballade hed tidligere CIvic sedan… nå pyt, det er jul.

Oktan
    644 Indlæg

@Per F: du har ret.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Jeg tager det ikke så tungt, om årstallet er 83′ og om det er “tidstypisk”.
    Hvis det ser godt ud, er jeg ligeglad.
    Den røde kant er flot, men hvis den sorte farve ikke rammer den samme, som bilens, er det bare kikset.
    Jeg hælder mest til det bronzefarvede, 6+ egrede og en rød kant…
    Hverken i 60’erne, 70’erne, 80’erne, eller op til i dag, har jeg ligget unde for tidstypiske modefarver, eller materialer.
    Så havde jeg haft en 83′ honda i 83′, havde det ikke været anderledes !

Såvidt jeg husker, kunne man også få alle mulige og umulige fælge dengang.
    Ikke så meget i DK, hvor der altid har været en angst for, at træde udenfor løjpen, men især USA har været leveringsdygtig i alt, næsten altid.
    Og Honda har det fint med USA, så jeg ser ingen problemer i, at gøre som Amerikanerne, og skabe personlighed og udtryk.

Jeg mener nu ikke, at det gør noget at Watanabe RS ligner en Minilight; den type fælg er meget brugt på Nippon klassikere:
    https://www.viaretro.dk/wp-content/uploads/2013/09/Anders_ToyotaTruenoSprinter.jpg
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/Toyota_Sprinter_Trueno_TE27_orange.jpg

Men du vil have noget andet, så her er nogle andre bud:
    Advan A3A
    Måske kun lavet til 4×114 (Toyota) men stilen er fin! Og ser godt ud i flere varianter af sort og rød.

Hov, der gik lidt dobbelt up i billederne…

Der kom også eet med af et andet godt bud/inspiration:
    Almex YSA
    Igen måske kun til at finde i 4×114. Men ser rigtig godt ud i rød-sort-poleret, som var i sidste post!

Men Claus, du vil gerne holde det billigt, så hvad med at starte med at pimpe dine stålfælge?

Oktan
    644 Indlæg

Lohmann: De hedde MiniLITE:

http://www.minilite.co.uk/

…og det er sårn’ nogle du ska’ ha’ Claus !
    Ren stil..THansen; gå hjem.

Argh! Epic fail!
    Selvfølgelig hedder de Minilite, Oktan! Kan jeg få lov at blive straffet med en rød Bertone? :-)

Minilight fælge er helt sikkert noget der kan skaffes fra Kina…

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 45 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.