Forum Bilmærker Japanske mærker Alufælge til min Civic S?
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 45 i alt)
  • Forfatter
    Connoisseur
    243 Indlæg

Et sæt Revolution fælge ville heller ikke være tossede

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Claus, undskyld mig, men har du svigtet Original Politiet.
    Jeg har googlet lidt og har ikke set nogen Honda Civic S2 med originale alufælge, jeg tror ikke den kunne fås med alufælge i 1983.
    De fælge den har på er de originale, måske mangler der en krom-kant.
    Hvis du vil være retro i den foreslår jeg at du giver fælgene en frisk gang sølvfarvet og monterer krom-kant og center kapsel.

http://img4.imageshack.us/img4/7909/016nia.jpg

holmen
    456 Indlæg

Jeg må sige at jeg er helt enig med Jagman – det vil klæde med sølv og krom kant. Selvom der har været spændende bud imellem.

jewer
    894 Indlæg
    ruldal
    148 Indlæg

Jeg syntes det er træls at se Thansen brugt om BBS fælge .. Mere klassiske fælge findes der da ikke, og jeg har endnu til gode at se en bil hvor et sæt BBS fælge ser direkte grimme ud på. Om størrelsen så passer på billederne af den sorte Civic kan vi godt blive enige om nok er en smagssag. Jeg kan også personligt bedst lide hvis der er lidt gummi på fælgene.

De Lotus fælge jeg linkede til er til salg enkeltstyks (af en eller anden uransagelig årsag) så de er der skam alle 4 hvis man kigger lidt.

ATS Classic vil bestemt ikke være tosset på en Civic. Man kunne overveje at holde dem “tidstypiske” hvor de dengang var helt i sølv lakering. Det var først senere man kom på at male centeret sort, hvidt eller rød (!).

Allycat fælgene er iøvrigt netop gået i reproduktion i England, og koster faktisk ikke en arm og et ben.

http://www.midlandwheels.com/Shop/P-6992-7x-13-JBW-Rally-Special—4×101.6.html

Og skal det være tysk Darth – Vader stil kunne et sæt Ronal Kleeblatt også være en mulighed :)

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jewer, det er Claus , ikke Peter Plys Karlsen der skal have nye fælge!

jewer
    894 Indlæg

Heheh – jeg tænkte blot at når de blev efterspurgt i Honda-klubben, så kunne det jo være:>)

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Nå, jeg nåede ikke engang at se, at de blev efterlyst og ikke udbudt. Jeg har kun set dem irl en gang, på en gammel rundrygget mazda 121 der kørte i lokalområdet – der passede de sgu meget godt ind i stilen :-D

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Foerst og fremmest Claus, HJERTELIGT TILLYKKE med din fine Civic S!! :-D
    Jeg ved ikke om du er klar over det, men netop ‘S’ versionen af 2. generation Civic er en ovenud sjaelden bil. Og dertil en roevfed lille lommeracer! Jeg har selv med jaevne mellemrum over de sidste mange aar ledt lidt efter netop en ‘S’, men uden held og aerlig talt ville jeg ikke have troet der var flere paa danske plader mere. Saa med mine oejne er det et fantastsisk fund!!

Ift. faelge.
    Maa jeg forslaa at du liiiige slaar koldt vand i blodet, og i stedet bruger krudtet paa at faa re-produceret de super cool fart-striber som saadan en ‘S’ kunne bestilles med. Netop ‘S’ versionen kunne jo kun bestilles i to farver – enten roed eller sort. Og saa var der sorte stafferinger paa den roede bil, og omvendt paa den sorte bil. Personligt synes jeg det ser pivfraekt ud!! ;-)

Naar det saa er paa plads, og hvis du fortsat braender efter et saet alu til din ‘S’, maa jeg saa forslaa at du gaar paa jagt efter et saet originale Honda alufaelge fra den tidsvarende storebroder 1. generation Prelude. Det ville Das Original Polizei synes godt om… :-)
    Her er de belejligt monteret paa en roed Civic S:

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Claus, du skal lytte til Anders.
    Jeg bliver næsten original-talibaner, for de 1′ gen. Prelude fælge passer rigtig godt til Civic’en, og er næsten lige så flotte som de originale alu’er jeg har på min 2′ gen. Prelude… ( ;-) )

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Pynteliste OG rød staffering er bare vildt – næsten for meget. Pyntelisten med den røde indsats ville jeg virkelig gerne have tilbage. Jeg kan næsten kun tro, at de er røget af under en tidligere lakering af min bil.

Prelude-fælgene forstår jeg godt originaliteten i, men jeg er ikke helt overbevist om stilen: De er MEGET diskrete, måske FOR meget. Jeg har dog købt nogle nu, og starter lidt forsigtigt. Billeder følger.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

I øvrigt var der en læser, de postede en masse links til alufælge til salg – helt konkret, på dba. mm. Men jeg kan ikke finde den række links – kan nogle af jer andre huske hvilket indlæg de blev skrevet som en kommentar til?

ruldal
    148 Indlæg

Ha ha, det er sjovt som den kører løs denne tråd, også i artiklen om de sorte hjul :)

Nu er det med risiko for at blive upopulær her på forum jeg skriver følgende, men hold nu op med alt det tuderi :) Og originalpolitiet burde slet ikke have noget at have sagt omkring fælge og dæk.

Det er nemlig det fede ved at style bilen med fælge. Du kan køre rundt med 7×13″ ATS på den, og skal bilen udstilles på Bellahøj tager det præcist 4 minutter pr hjul (og en slutbajer) at skifte alle 4 sutter ud med de originale. Og vupti, med et slag har man en stinkende original bil igen.

Eksempelvis, se på de to billeder herunder. To 100% standard originale Manta A GT/E´ere. Den første var den jeg helst ville køre i dagligt pga fælgene. Den nederste var sådan den skulle se ud til træf.. Og sikke en forskel fælge gør hva´ ?

Jacob B
    216 Indlæg

I øvrigt var der en læser, de postede en masse links til alufælge til salg – helt konkret, på dba. mm. Men jeg kan ikke finde den række links – kan nogle af jer andre huske hvilket indlæg de blev skrevet som en kommentar til?

Hvis det var mine indlæg, så gemmer de sig i en af de absolut bedste tråde på viaretro: https://www.viaretro.dk/forum/topic/02anders-og-nippon-eventyret/page/3/

Smag er forskellig, men hvis du spørger mig (det gjorde du ikke, I know), så er en kedelig lille Preludefælg altså ikke den rigtige vej for dig og din Civic!

Jacob B
    216 Indlæg

Jeg er med på, at billedet viser en ALT for ny bil og et sæt ALT for nye fælge, men det er mere for at vise, hvor effektivt og alligevel diskret en rød linie kan bryde det sorte-i-sorte tema, sammen med andre små røde detaljer (i det her tilfælde logoet på fronten, og i dit tilfælde de røde stafferinger).

Jeg håber, at du finder noget frækt i de ovennævnte links fra Anders’ tråd, så den kan skille sig lidt ud ;-)

Sort i sort... med rød!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 45 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.