Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Connoisseur
    243 Indlæg

Jeg har fået et lille dilemma.
    Min MATRA og Palliser F3 er måske på vej andre steder hen, og skal gerne have noget andet ind inden sløvsindet sætter ind.
    Jeg har kikket på en klassiker, en Mercedes Benz W111 Coupe, årgang 1961, den rigtige med instrumentkonsol i træ.
    Det er ikke en concour bil, hvilket sælger også pointerer. Det er en bil som kan bruges til daglig brug hvilket tiltaler mig.
    Det ligner lidt en bil, som har fået en restaurering, men ikke en som har fået den gennemgående, i bund restaurering. Det er sådan små ting som fortælle mig dette: maling som lige er det tykkeste, listerne er ikke helt tilpasset, og askebægeret sidder skævt !!
    Og så har den ikke den originale motor og gearkasse i, det er en nyere !!
    alarmklokkerne ringer en smule, men jeg er fristet p.g.a. prisen.
    Hvad synes I ??

Attachments:
    stefan
    147 Indlæg

Jeg synes den ser fed ud! Det ligner en mandfolkebil! At den ikke er original, har lidt patina osv gør i mine øjne at den har sjæl og at den tidligere ejer har været glad for den. Hvis den tidligere ejer har villet ulejlige sig med at montere en “uoriginal motor” kunne betyde, at han rent faktisk har gidet den. Det er en plus i min bog i forhold de mange “investeringsbiler” der er derude.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Det er langt det vigtigste at karrosseri og lak er sundt og uden rust, samt at krom delene alle er der. Ellers bliver det nemt et dyrt bekendskab. Men til den annoncerede pris kan du da tillade dig at lede efter en orig. motor og gearkasse hvis du får lyst. Jeg har en fornemmelse af, at den monterede motor er lidt større end den originale 220’er – og det tror jeg du bliver glad for i brug! Modellen? Den er herrefed og den aktuelle bil har en superflot farvekombination. Jeg kiggede selv langt efter en MB Coupé på Wedellslund Grundlovsdag, men min garage er desværre for lille :-(
    Jeg HAR prøvet, men kan på stående fod simpelthen ikke komme i tanke om andet fra før 1970, der giver så meget køretøj for pengene.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Lad ørerne bestemme.
    Rust og spartel og padding kan høres, hvis man banker på det :-)
    Og den slags skjule faldgruber er det eneste jeg ville være nervøs for, med den model.
    Den er lækker og det er de eneste Mercedes forlygter jeg virkelig synes om :-)
    Mht. motoren er det nok mere, hvor original du ønsker det, for en nyere motor er da ellers kun en fordel…(?)

Prisen virker rimelig.

jewer
    894 Indlæg

Jeg synes det de andre 3 synes:>)

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Ok – den er billig- og tro mig Connoisseur… det vogntøj vil stige en go´del i værdi.

Hvad er dagskursen ellers på sån´en Matra og Palliseren?

Connoisseur
    243 Indlæg

Jaeee, det har jeg også på fornemmelsen den vil, så derfor ………
    MATRA’n står til ca.kr.250.000,- sådan mellem venner, og Palliser’n skal der lige kr.100.000,- mere på.
    Så det er ikke herhjemme køberne findes.

ruldal
    148 Indlæg

Fik du købt Mercedesen ?

Det er et rigtigt mandfolkekøretøj som gerne må lugte lidt af sød pibetobak indvendigt (det gør min E21 når jeg tænder blæseren :D ) Det er uden tvivl en af de flotteste af de store Coupé biler som MB har lavet.

Som du selv skriver er prisen sat efter standen. At den har uoriginal motor og gearkasse ville umiddelbart ikke skræmme mig voldsomt. Det kan gøre noget ved gensalgsprisen, men der kan du jo så vælge at se om du kan opstøve en korrekt motor / gear til den, eller lade det være som det er. Du betaler det mindre for den også..

De gamle Mercedes motorer har en lidt kurret historik.
    Den du viser på billedet har garanteret været født med en M130 eller M180 motor, og for det første udgik de i produktion tilbage i 1971 (de havde så også været brugt siden midt 50´erne) hvilket gør at det kan have været svært at finde en erstatningsmotor. Samtidig havde M130 den anden svaghed at de ikke matchede dele med nogle andre MB motorer, så reservedele til dem var meget specifikke. Det betyder også at reservedelslageret til M130 er løbet tør på et tidspunkt, og da motoren ikke delte stumper med de andre har der ikke været nogen ide for nogen 2 parts producenter at lave uoriginale reservedele til dem qua har MB heller ikke haft konkurrenter og har ladet lageret løbe mere eller mindre tørt..

At den har fået nyere motor og gear tyder til gengæld på at nogen har rodet med bilen, hvilket i min optik kan være en rigtig positiv ting.
    Som du selv siger er der mange småfejl, men vi prioriterer alle forskelligt. På min E21 vil der være fejl og mangler som i andre bestemt ikke ville kunne leve med, og vice versa på i andres biler for mit vedkommende.

Connoisseur
    243 Indlæg

Hej alle, jeg fik ikke købt den Mercedes, for sælger ville lige pludselig have flere penge for den !!
    Men jeg har kikket på en anden, til kr. 175.000,-

Ole JAGmann
    814 Indlæg

Drømte du i morges ikke om at få ryddet lidt ud i garagen?
    Drømmene skifter hurtigt :-)

Connoisseur
    243 Indlæg

Ha Ha .
    Jo, men den her er ikke et projekt, så det kan vist accepteres.
    Det er en drømmemodel.

Attachments:
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Flot det er den altsaa!! Ingen tvivl om det.
    Det er en droem jeg sagtens kan forholde mig til… ;-)

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.