-
ForfatterIndlæg
-
11. maj 2021 kl. 14:58 #173212jewer894 Indlæg
Gerne lidt 916 historier for min skyld.
5. august 2021 kl. 21:57 #174996Ole JAGmann814 IndlægMin 2021 racing sæson er ret travl, da jeg satser på at køre fuldt program både i Hillclimb og MG Sport. Forårssæsonen er gået meget bedre end sidste år, jeg har fået pokal for en 3. plads i min klasse i alle afdelinger af både MG Sport og Hillclimb. Det betyder at jeg har holdt sommerferie på en samlet 2. plads i MG Sport mesterskabet. Det øger naturligvis presset, så i dag monterede jeg helt nye Toyo semi-slicks på GTeren, så den er klar til Munkebjerg Hillclimb og Sprint i Vejle næste weekend 14.-15. august. Jeg vil derfor ikke risikere at noget går i stykker på en lang tur til København denne weekend, så jeg tager min Alfa Romeo Spider med på ViaRETRO standen i morgen.
Attachments:
9. januar 2022 kl. 14:48 #178446Ole JAGmann814 IndlægDet lykkedes at gennemføre 4 hillclimbs i sæson 2021.
Jeg lagde ud med en 3. plads til Lindum Skov Hillclimb efterfulgt af en 3. plads til Munkebjerg Sprint, en 5. plads til Munkebjerg Hillclimb og en 2. plads til Den afsluttende Dansand Hillclimb.
Bilen har kørt fejlfrit i sæsonen, men de manglende hestekræfter rammer mig især til årets publikumsfavorit Munkebjerg Hillclimb, hvor jeg har det svært når det går stejlt op ad bakke. Men det er blevet dyrt at renovere og tune en MGB motor, så det ved jeg ikke om jeg har mod på. Man må indenfor visse rammer tune op til de tilladte 20% effektforøgelse.Attachments:
9. januar 2022 kl. 15:04 #178451Ole JAGmann814 IndlægVi havde henover sæsonen 6 forskellige deltagere i historisk klasse 3A for originale biler fra 1966 til 1976. Det betød at mine resultater rakte til en samlet 2. plads for sæsonen efter den suveræne vinder Troels Winkel Møller i Volvo Amazon. At de to eneste biler i klassen med kun 4 cylindre vandt foran de 6 og 8 cylindrede konkurrenter, skyldes for Troels vedkommende suveræn kørsel og for mit vedkommende mere at jeg trofast deltog i alle løb.
Vi afhentede i november vores fortjente “sølvtøj” til HMS præmiefest der er fælles med baneracerne, så der var mange pokaler der skulle deles ud.
Vi snakkede til præmiefesten om, at det ville være fantastisk, hvis vi kunne få nogle flere gamle biler med i klasse 2 og 3. Så opfordringen er hermed bragt videre, og jeg har også oprettet en anden tråd om det. Nu ikke mere snak, bare kom ud og prøv det. Der er en utrolig kammeratlig og hjælpsom stemning, selvom det er konkurrence.Attachments:
1. august 2022 kl. 22:51 #184452Ole JAGmann814 IndlægTil årets første hillclimb i Lindum Skov i maj, opdagede jeg at speeder beslag og kabel var så ustabilt at karburatoren ikke åbnede helt, så MGen ikke kørte med fuld effekt. Jeg har derfor lavet et kraftigt beslag så speedertrækket er helt stabilt, og i dag monterede jeg et nyt speederkabel. Jeg lavede også en kompressionstest der var OK med ens kompression på alle cylindre, og monterede 4 nye tændrør. Tændingen blev også kontrolleret og var OK. Så nu skulle MGen være klar til en tur til København, hvor den deltager på ViaRETRO standen til CHGP og weekenden efter til Munkebjerg sprint og hillclimb.
Til Munkebjerg Hillclimb er der tilmeldt 8 biler i klasse 1A, 3 biler i klasse 2A og 4 biler i klasse 3A, så det bliver fantastisk med 15 veteranbiler i de historiske klasser.Attachments:
8. august 2024 kl. 21:49 #202118Ole JAGmann814 IndlægMGB GT lever endnu, jeg har bare ikke fået skrevet noget i Forum. Ved heller ikke om der er interesse for det længere?
I den forgangne weekend var MGen med på ViaRETRO standen til CHGP. Det lykkedes os at komme ud at køre opvisningskørsel lørdag eftermiddag som første bil bag ved Bugatti klubben. Bugattierne kører bedst ved maks. gas, så vi fik den bedste tur rundt på banen med pæn fart. Opvisning plejer at foregå ved meget lave hastigheder, så det var sjovt at få lov at give gas.
MGen kørte fejlfrit på den lange tur til København og hjem igen, så det lover godt for den kommende weekends Munkebjerg Hillclimb.Attachments:
18. august 2024 kl. 15:50 #202338Carsten Goth2 IndlægHej Ole, for mig er nye indlæg i din MGB GT historie altid interessante. Og det var hyggeligt at møde både du og bilen på ViaRetros stand på CHGP.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.