-
ForfatterIndlæg
-
11. december 2020 kl. 15:06 #170334Peter Cocopelli79 Indlæg
Tanken og frustrationen om nu kun at skulle køre Volvo stationcar helt frem til april/maj – i forening med en ledig plads i garagen samt lidt overskuds likviditet – satte en ny tankeproces igang for få uger siden. Der må da findes et velegnet køretøj – en egentlig Vinter-klassiker, som kunne skabe lidt mere køreglæde i den frost/sne fri periode af vintersæsonen??
Så jeg gik fluks igang med at granske sindet og især Mobile, Bilbasen, Blocket etc. – efter noget som “sjovt” i prisklassen 50 – 200K. Biler med lidt power, som kan tåle vinteren og som man med god samvittighed stadig kan køre i. Dvs galvaniserede årgange som jo nok typisk er fra 98 og frem. Indtil videre har jeg så haft kig på flg:
Coupe:
Alfa GT 3.2
Alfa Brera 3.2
Audi TT 3.2
Honda S2000
Nissan 350ZLimo:
Alfa 156 GTA
BMW 335i
Jaguar S C/RStation Wagon:
Audi S6
Alfa 156 GTA SWCabrios:
Audi A4 3.2 Cabrio
BMW 330Ci Cabrio
Saab 9.3 Aero CabHvilke har jeg overset? Hvilke skal jeg holde mig fra ? Og hvilken skal jeg bare købe ASAP ??
Lad mig høre om jeres erfaringer, tanker og ideer…Og gerne konkrete biler som kan købes…mangler virkelig en god julegave til mig selv.
12. december 2020 kl. 11:27 #170389Skaanning25 IndlægJa, det er jo et uksusproblem!
Har i en del år kørt Saab 900 s2 som dagligdagsbil.
Disse biler er utrolig slidstærke og driftssikre og desuden har de deres helt egen karakter pga de mange særheder Saab gennem tiden har fundet på. Og nu, hvor Saab er borte, bliver de gradvist mere sjældne. Så mit bud må være den 9-3 cab, du nævner. Den kan holde til en atomkrig, og til sommer kan.du køre topløst!
Min 900 er nu på pension i værkstedet, og afventer en mindre renovering….for den har stadig mange år foran sig!12. december 2020 kl. 12:16 #170391Michael Sehested Lund32 IndlægTror jeg ville finde 100k ekstra og gå efter en (nu mens vi er ved mærket) BMW E82 135i Coupé. Den er næsten som en M3 (306 hk) og kører helt forrygende, fordi den er mindre. Samtidig har den klassikerpotentiale – en 2002 fortolkning.
Attachments:
12. december 2020 kl. 21:33 #170393Claus Ebberfeld604 IndlægFor den fulde vinterklassikerstatus ville jeg gå efter en firehjulstrækker, så jeg ville af de valgte pege på Audi TT.
13. december 2020 kl. 06:25 #170396jewer894 IndlægDe fleste Breraer har nu også firehjulstræk:>)
14. december 2020 kl. 07:51 #170436Claus Ebberfeld604 IndlægAha, @jewer – jeg har kun kørt dem med forhjulstræk. Men ligemeget, jeg er sikker på at en TT er bedre end sådan en overvægtig solstatsposeur i sne alligevel. Og TT’er er også kønnere.
14. december 2020 kl. 10:02 #170437jewer894 IndlægArh – det kan s’gu egentlig også godt være at jeg er lidt forkert på den. Jeg havde kun V6’erne i tankerne – som kun kunne fås med firhjulstræk i de første 3-4 produktionsår. Og Brera er kønnere:>)
14. december 2020 kl. 11:08 #170438Peter Cocopelli79 IndlægTak for de gode input. Tænker nu ikke den kommer til at køre meget i sne eller på is. Det er jo stort afskaffet. Men til gengæld nok mere i salt og regn.
Anyway – efter en del skrivebordsanalyse og granskning af min mave fornemmelse, er jeg nået frem til følgende foreløbige delkonklusioner på de nominerede modeller:
Coupe:
Alfa GT 3.2 – Motor sjov – men skrøbelig/dyr at holde kørende. Forhjulstræk – UDE
Alfa Brera 3.2 – Tung/kedelig at køre. Skrøbelig teknisk og ift rust. UDE
Audi TT 3.2 – Lidt kedelig/mainstream/ny – INDE
Honda S2000 – højrestyret. men sjov og ret klassiker potent – INDE
Nissan 350Z – Solid, men Tung og ukøn – INDELimo:
Alfa 156 GTA – Skrøbelig – UDE
BMW 335i – Ny – INDE
Jaguar S C/R – ukøn, tung – UDEStation Wagon:
Audi S6 – Ny/mainstream/ meget dyr i service/rep – UDE
Alfa 156 GTA SW – Skrøbelig – UDECabrios:
Audi A4 3.2 Cabrio – Ny/Kedelig/mainstream – UDE
BMW 330Ci Cabrio – Ny – INDE
Saab 9.3 Aero Cab – Lidt kedelig/tung – INDE..fortsættelse følger.
15. december 2020 kl. 13:49 #170439Skaanning25 IndlægJeg må lige forsvare den kære Saab 900 cab, Peter!
Du kalder den “tung”, ser jeg, men jeg vil nu nærmere kalde den “solid” – for sådan føles den i sin kørsel. Men ikke tung som en gammel Volvo 242.
Nuvel, den er da ikke så agil som en Lotus, men det skal man jo heller ikke forvente.
“Kedelig” siger du også. Ikke enig. Designet både ude og inde er særpræget og ikke stangvarer og rent teknisk er der også adskillige interessante løsninger.
Nå, men held og lykke med processen! Den slags er altid sjovt!24. december 2020 kl. 09:32 #170573Henrik Kusk1 IndlægJa, jeg kan nu bedst tilslutte mig Michaels forslag om en BMW 1 coupe, der er bare så meget 2002 over den og den kører kanon.
Var 99,9% i bestillingsfasen af en ny som firmabil for 12-13 år siden, men da jeg skulle beslutte mig for om jeg ville betale EKSTRA for enten simpel air-con eller klima anlæg i en bil til dengang 450.000 sprang jeg fra.Meget a propos endte jeg med den Saab 9-3 TTID med Hirsch tuning, den kunne presse enhver Audi/BMW op af Kassel bakkerne …, og måske den bedste/sjoveste firmabil jeg nogensinde har haft.
Har i øvrigt købt en Jaguar S-tyoe her i efteråret, skal blive min “vinterklassiker” eller køkkenbil den dag jeg bliver pensionist.
26. december 2020 kl. 18:50 #170642Soren W390 IndlægDet er da luksus Peter sådan at havne med en Tom plads i carporten og ekstra likviditet..! Det lugter lidt af at have solgt en bil? Ved ikke om du har løst dit “problem”? Ellers så jeg en Jaguar XK8 coupé i racinggreen med sort kabine til salg..! Den er fed, og kan sagtens køre i vådt vinterføre. Jeg ville dog nok søbe den ind i Dinitrol hvert år. Men den kan tvinge smilet frem på selv den mørkeste og vådeste december dag. Tro mig, jeg har været der. :-)
28. december 2020 kl. 14:29 #170663jakob356170 IndlægHvad med en Subaru Outback i stationcarkategorien, med sjov boxermotor, sjovt firehjulstræk, sjove rammeløse døre og sjov tofarvet lakering (selvfølgelig helst sølv og mørkegrøn)?
Kan overhovedet ikke udtale mig om, hvorvidt det er noget der er værd at have, men den er jo japansk, så det kan vel ikke gå helt galt?
Har altid selv været vild med den, men ikke rigtig haft behovet endnu.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.