Forum Historisk Motorsport 20e Rallye Monte Carlo Historique 2017
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 41 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #127418
    Peter Vang
    45 Indlæg

    Hvis det er den FIAT som jeg har se på Jyllandsringen, så kan den sende de vildeste flammer :)

    #127470
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

    God dag

    Peter – det er Johannes`s Fiat, du sikkert har set på Jyllandsringen. Turboen kan sende en del flammer…

    Nu skal I se. Julemanden ringede mig op igår og fortalte at slæden kunne starte…efter motor var lagt i med…nye tændkabler,rør, dyser, strømfordeler, udstødning, manifold, køler, blæser, tandrem, batteri…og lidt andre småting. Jeg har hørt motoren –
    julemanden sendte en film med lyd – den julemand er på beatet med hensyn til IT –

    motoren…den lyder sprød og omdrejningsvillig.

    Til morgen fik jeg det her billede med posten… jah, kølergrillen er så også ændret til fire lygter – ingen lygtebom,intet Xenon eller LED her og…og… og… og… og…
    Det er utroligt – jeg må have været en meget sød dreng – den største gave – tusind tak julemand! – du er den bedste julemand jeg kender!!!

    Et eller andet sted har jeg et billede af julemanden…hmmmm

    Glædelig jul – det har jeg…

    Glædelig jul

    #127477
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

    Sikke en Julemand!

    #127616
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

    Projektet ser daelme laekkert ud Peter!
    Julemanden er vist temmelig glad for dig – du har tydeligvis vaeret en soedere dreng i aar end hvad jeg formaaede. ;-)
    Held og lykke til Monte Carlo…

    #127914
    Ole JAGmann
    815 Indlæg

    Den smider olien?
    Er det igen ved oliefilteret?
    Er det spin-on oliefilter?
    Dårlige filtre eller fejl på tilslutningen?
    Er olietrykket for højt?
    Er der for meget olie på?
    Måler oliepinden rigtigt?

    #127915
    Carsten W
    1 Indlæg

    Mojn!
    Det er overtryksventilen, der hænger, og så stiger olietrykket voldsomt, så den smider olie ud ved det svageste sted, nemlig oliefilteret. Løsningen er, at rense ventilen. Jeg har engang haft en løbsk motor, der sprængte filteret og sprøjtede mange liter frisk olie ud i værkstedet. Det var glat!!!
    Vh
    Carsten

    #127916
    mich-dyk
    39 Indlæg

    Hej Plys
    Har været ude for noget ligene, Filtret var tæt når motoren blev startet op og blev varm. Når den blev stoppet og kølede lidt eller helt ned,smed den olien. Skete 3 gange før jeg fandt fejlen.
    O ringen på filteret var lavet af noget Kina plastic shit. Når filteret blev varmt og udvidede sig blev O ringen klemt flad. Og plasticen udvider sig ikke igen når filteret køler af = læk af olie.
    For mit vedkommen hed løsningen 400 graders silicone ringe fra M.Seals i Espegærde.

    Mich.

    #127917
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

    Hej JAGmann

    Takker for input.

    Ja den smider olien
    Ja ved oliefilteret
    Ja til spin on
    ? til dårlig filter – måske dårlig pakning…
    Olietryk for højt – ingen olietryksmåler i vognen…
    For meget olie på – måler oliepinden rigtigt? …det sku´jeg mene. Mængde skulle gerne være 3,5 liter

    Det synes som om den smider olie efter at have kørt langt og stået stille og afkølet…- et er sikkert, det skal løses

    Redigeret senere da Carsten og Mich var hurtige : Og takker for jeres input Carsten W og Mich-dyk…
    Jeg tænkte på dit Mich og – Carstens kendte jeg ikke.

    Jeg tænkte på en anden mulighed…

    Nåh men i skal da ikke snydes for et par billeder af vidunderet

    #127923
    mich-dyk
    39 Indlæg

    Hej Plys
    I mit tilfælde var det faktisk ikke oliefilter O ringen. Men den O ring der sad under adapteren til oliekøler udtaget. De første 2 gange troede jeg den gik løs, og spændte den bare. Til sidst kunne den ikke spændes mere.
    Du kan bare ringe hvis du vil have det uddybet.
    Mich.

    #127948
    Kai
    583 Indlæg

    Jeg havde en Passat, med en 2.0 8v motor, det er vistnok den samme motor. Den skød olietrykføleren, fordi overtryksventilen i pumpen var dårlig/havde sat sig.
    Det var af med bundkar, reparere ventilen og samle igen.
    Husk at komme noget olie i pumpen, inden montage, der kan være noget med bøvl med at ansuge (fik jeg fortalt).
    Din diagnose lyder dog lidt anderledes.

    #128138
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

    God aften

    Sidste nyt fra østfronten…

    Bilen står for øvrigt i vest

    Nåh, men tak for jeres indspark… og hvad der måske var galt med olietrykket.

    Olietrykket skulle efter sigende havde været på 12 bar. Siden sidst har bundkarret og oliepumpen været demonteret.

    Løsning : Ny oliepumpe da de lærde også havde en overbevisning om at det måtte være overtryksventilen i pumpen, der var itu. I er nu ikke helt tossede i Via-Retro folk. Om det var overtryksventilen i oliepumpe er dog aldrig eftervist

    Nåh men efterfølgende viste andet sig – reduktionsventilen placeret før filteret var defekt…renset, honet, pudset…
    så kom trykket ned. Det var altså trods alt en ventil i systemet, der forårsagede det høje tryk.

    Nåh, men siden sidst er de lærde blevet enige om at det ikke er optimalt med benzinstænk fra utæt manifold på udstødning. Det røg for meget fra motorrum. Pakning til manifold skiftes.

    Så er der lige blevet skiftet vandpumpe, rettet lidt på tandrems stramhed og skiftet køler og …kofanger – Erik har udtalt at den starter meget nemt i første gear…

    Bogstaveligt skal den vogn åbenbart testes totalt for udholdenhed – denne gang – før prøverne starter.

    I sidste uge undgik vi således brændt motor 2 gange grundet manglende olieforsyning, undgik 1 gang motorbrand grundet uønsket benzintilførsel og 1 gang kogt motor efter defekt køler og …
    historien om hvorfor kofanger skulle skiftes, nemt første gear og en “lille” bule opstod har jeg ikke helt fanget endnu… men vognen testes – det er sikkert.

    God aften

    Attachments:
    #128306
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

    God aften

    Pænt arbejde…selv nummerplade og chromliste er rettet ;-)

    Jeg har hørt om en facebookside, der følger os danskere her: https://www.facebook.com/rallymontecarlohistoriqueDK/

    Og så har Henrik Bjerregaard sendt billeder fra det franske – sne og is og lukkede ruter pt.

    #128314
    Ole JAGmann
    815 Indlæg

    Det ser godt ud, jeg kan se I har fået sponsorer også!
    Med den forberedelse er der ingen undskyldninger i år. Jeg krydser fingrer for Jer.
    Kør “forsigtigt”.
    God tur til Erik og dig.

    #128350
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

    Tak for det Ole

    God aften

    I dag er vi dagens team på https://www.facebook.com/rallymontecarlohistoriqueDK/

    og jeg bringer et udpluk herfra… :

    “Dagens Team, fredag den 20. Januar.
    Start nr. 192: Team Peter Plys featuring Erik Rasmussen
    Peter Karlsen, Holbæk / Erik Rasmussen, Ry
    Peter startede sin rallykarriere i 2008. Peter deltager selvfølgelig i Rally Monte Carlo Historique 2017 fordi det skal han.
    Vi vil have det sjovt, og nyde at sætte den historiske VW Golf Gti på holdbarhedsprøve.
    Peters bedste resultat. Bedste dansker i Rally Monte Carlo Historique i 2012. Husker ikke placeringen.
    Erik har masser af resultater i både hastighedsrally og Rally Monte Carlo Historique. Her er et udpluk:
    Glorværdigt øjeblik: 1996 Rallye Monte Carlo – hastighedsrally: 2. plads i klassen med Poul Weinreich – incl præmieoverrækkelse og lykønskning af fyrst Rainier.
    Dyreste bil: Rally Monte Carlo Historique 2004: deltaget med Kaj Berthelsen i en Ferrari 275 gtb.
    Færrest HK: Rally Monte Carlo Historique 2008: deltaget med Sune Gramstrup i en saab 96 2-takt.
    Peter og Erik kører i en aldrende VW Golf GTI fra 1978, som i løbet af vinteren er blevet totalt renoveret, så den i dag står bedre end da den kom ud af samlebåndet.
    Peter og Erik kører for at have det sjovt, og kører hele løbet uden servicevogn og mandskab.
    Peter siger: Vi kører uden servicebil, og har alt tilbehør med i bilen, som i de gode ”gamle dage”, hvor man måtte klare sig selv. Jeg bruger hammeren hvis der kommer buler, og Erik sørger for det tekniske.
    Vedlagte billeder er arkivbilleder, leveret af Michael Eisenberg.”

    Vejret er lumsk dernede i øjeblikket. Rally Monte Carlo aflyste 1. prøve fra Entrevaux da fjerde vogn kørte galt og desværre ramte tilskuer. Næste lørdag kører vi del af samme rute – bare modsat.

    Prøve nr. 2 blev ikke aflyst… https://www.youtube.com/watch?v=PYdQ9Aman2w
    God aften

    Attachments:
    #128383
    jewer
    894 Indlæg

    Det ser s’gu godt ud, Plys. Satser på at dukke op ved Sommer og sende Jer ordentligt afsted.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 41 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.