Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Pieter
    3 Indlæg

Goddag,

Fik noget af en overraskelse i morges, på vej ind til arbejde, da en lille karavane af gamle Mercedes’er kom kørende fra Esplanaden og kørte videre i retning mod Nordhavn. Der var 3 300SL cabriolets, og 2 Gullwings. Var selv på vej til Nordhavn, så kunne følge med bag ved. Er stadig high fra de få minutter jeg så dem. At kunne se en Gullwing kørende gjorde den bare endnu smukkere i min oplevelse. Sikke nogen design.

Nogen af dem (kunne ikke se alle nummerplader) kom fra Holland. Så da jeg ståede ved siden af denne beige-grønne Gullwing, ved lyset, kunne jeg heldigvis bruge min mødersmål for en hurtig snak (Jeg drejede af, til at køre på arbejde). De fortælte de var en flok på 22 biler og de skulle køre rundt ‘i Danmark’.
    Ville bare lige dele denne oplevelse og det sølle billedet jeg fik, men ville også lige tjekket om nogen har set dem, eller ved i hvilket ‘regi’ de kørte. Det har pinet mig hele morgen, at jeg ikke følgte efter….Kunne være fedt at finde hele flokken på 22 og få et ordentlig kig (hvad nu hvis der var flere Gullwings med?)

Mvh,
    Pieter

P.S. Ja, det er vist nok mit første indlæg. Er normalt en mand af få ord :-) Har ellers kigget med på hjemmesiden i et stykke tid, efter jeg opdagede den pga Cars ‘N Coffee over ved AJ+tanken. Til artikel-skribenterne: Fortsæt jeres god arbejde, det er et sand fornøjelse. Også med de daglige visuelle FB-indlæg!

Attachments:
    holmen
    456 Indlæg

Fedt billede – fedt indlæg. Forstår godt at du ville følge efter. Kunne ha blevet en lang tur hvis det blot var gennemkørsel på vej til Nordnorge ;-)
    Og husk der er meget mere i viaRETRO end artikler og kaffe. BossaNova, Fyrtårn, CHGP, løgsuppe mv.

K. Reinholdt
    25 Indlæg

Fedt du fik taget et billede.

Jeg havde samme fornøjelse da jeg cyklede samme sted/samme tid. Pragtfuldt at blive passeret i de små grupper de kom i. Jeg fik talt 10-11 stykker. Jeg spottede en B nummerplade og to af den flotte grøn du har på billeder, den forreste røde coupe man kan skimte på billeder i række af de tre, var godt slidt ala kørende barnfind, hvor mange af de andre var top restaureret. Kørerne lignede mere hinanden: pæne ældre mennesker med grå-stænk i håret, men hvem har også tid og råd, åbentbart.

giv mig sådan en start på dagen hver dag, tak.

Pieter
    3 Indlæg

Der gik ikke længe i går, inden jeg vist mere. Længe leve mit Instagram netværk. Var i går aftes så heldigt, at finde dem allesammen ind i en parkergarage. De havde fået deres egen hjørne, med vagt på og fuldt afskærmet. Billeder kunne jeg ikke tage, men jeg så dem allesammen. Det var så sygt. Der var 7 gullwings (3 røde, 2 hvide, den grønne, og den ‘lilla’ (?) i vedlagt billede) og 15 roadsters. De stået paent i 4 rækker, så uvirkeligt!!!

I morges var jeg tidligt oppe, og inde i indre by igen, og fandt dem igen, klar til at køre dagens ‘løb’. Fik taget masser af billederne, som lige skal redigeres lidt, og så kan blive delt her.

@holmen
    : CHGP har jeg været med til siden starten :-) . Hvorfor jeg først fandt ViaREtro flere år senere, ved jeg så ikke. Måske fordi jeg selv indtil videre kun er en beundrer af gamle øser, og ikke en ejer. Hvem ved. Løgsuppe lyder spænende. Til når sommeren er forbi… (i morgen??)

Attachments:
    Jørn Jarnved
    52 Indlæg

Jeg var på vej vest over Fyn og sad og småblundede bag rattet da mine pupiller blev fanget af noget unormalt i modsatte vejbane og spottede 7 stk. 300SL roadsters. Det reddede bare min morgen og turen til Esbjerg.

Jacob B
    216 Indlæg

Og det er sjældent kedeligt at følge din Instagram Pieter… Mvh. “VadsbyGods” ;-)

holmen
    456 Indlæg

Og så forbi Strøjer

Attachments:
    Pieter
    3 Indlæg

@joern: Den følelse kenner jeg godt!

@jaq-benzone
    :: Tak Jacob. Det er godt at høre du kan lide det., og godt at møde dig her også :-)

@holmen
    : Så det var en tur rundt i Danmark. Fik du set dem selv? Der var bedre forhold til fotografering der, end der var foran Admiral hotel ind i København.

Attachments:
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.