-
ForfatterIndlæg
-
1. maj 2013 kl. 22:42 #51698
Slambert 79
1 IndlægNavnet er Alexander, årgang `79 og jeg har kun haft en eneste klassiker i mit liv.
Dog er int. for biler genetisk da min morfar hade en svaghed for biler. Han var en samler, ikke kun af biler men stortset alt med motor. Bla. en 2CV der var lavet af to som var savet over og forenderne sat sammen, så man ikke skulle bakke, men bare skifte føresæde. En gammel spitfire flymotor var også at finde i garagen.
Min egen interesse for biler spænder vidt. Lige fra 1950 til slut 1970`erne. Især amerikanske biler har mit hjerte og med alderen er interessen for tyske, engelske, franske og italienske biler kommet.
Nå men, min eneste klassiker var en Opel Ascona A fra 1975. Den hade kørt rally i dk hele sit liv, indtil jeg overtog den som 18 årig.
Bilen var en 1.9, men boret op til 2.0, kryderet med dobbelt weber og 2″udstødning. Undervognen var sænket og garneret med de tidstypiske stænkklapper som ville gøre en Scania Vabis misundelig + et sæt fælge med rallydæk.
Den gang var jeg bare ung og dum. Jeg værdsatte slet ikke denne pragtfulde bil og jeg kan den dag idag blive helt trist ved tanken om hvordan jeg behandlede den. Men sket er sket og jeg kan jo ikke gøre det om.
Drømmen er at få den tilbage og give den det liv den fortjener, men jeg tror desvære at den er gået til de evige opel marker.
En tanke er så begyndt at spire hos mig. Måske skulle jeg finde en anden A model og bygge den op så den står som min den gamle.
Udover Opel`en er der mange andre biler som jeg drømmer om:
911 turbo (den orginale enke producent)
Fiat 500 Abarth
Dodge Charger
Ford Mustang GT 350/500
Buick Riviera Boattail (en af de smukkeste amerikanske biler, i mine øjne ihvertfald)
Lamborghini Miura
og jeg kunne fortsætte…. :-)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.