Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    DW
    378 Indlæg

IMG_2114.JPGIMG_1476.jpgJeg er årgang 67 og begge mine biler er årgang 66.

Mustang HT 1966 289 4V HiPo, blev hentet hjem fra CA, USA i 2010 og blev i første omgang kørt som en forholdsvis original bil, men motoren trængte til en omgang, så efter en tids søgen blev en håndbygget motor hentet hjem fra USA.

Jeg har længe gået med en idé om at bygge en replica af en Trans Am Gr II Racer, så i løbet af efteråret 12 og hen over vinteren er der blevet hentet dele hjem fra nær og fjern for at afsted komme så præcist et resultat af sådan en model som overhovedet muligt, men som gadeversion.

Planen er at den skal stå færdig og klar i maj 2013 og er i skrivende stund under lakerens kyndige hænder..

Som om dette ikke var nok, blev en drengedrøm til virkelighed i sommeren 2012, hvor jeg en flot sommeraften kørte en Porsche 912 1966 hjem fra Aarhus til Gentofte, én af de 2 ture jeg har nået at nyde inden bilen blev skilt ad i atomer og er under en gennemgribende restaurering nut´n bolt and off frame..

Selve karossen og undervogn har nu været 8 mdr undervejs, motoren er gennemrenoveret i Aarhus, karburatorerne er endevendt af Gower & Lee i England, Et komplet ledningsnet i orig. farver er tilvirket af Kroon i Holland, instrumenter har været en tur over hos Hartmut Behrens, North Hollywood, komplet kabine er lavet i Polen osv. osv.

Historiken omkring 912 er fantastisk og bilen har i flere årtier været underkendt, men i de seneste år er der vakt en særdeles stor interesse omkring denne model.

Denne forventes at stå kørerklar i maj 2014

Jeg har mit terapirum (læs: garage) i Gentofte, 55 m2 med 2 porte og god plads til oliehænder, eder og tid til tanker.

Soren W
    390 Indlæg

Husk at poste flere billeder. Ikke mindst når du igen er kørende.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.