-
ForfatterIndlæg
-
24. februar 2014 kl. 21:46 #69442
Breinbjerg
43 IndlægHej alle – så er foråret endelig på vej! :-)
Havde sat mig for, at få “den råbende dame” på vejen her i weekenden, men hun ville ikke!
Fik hurtigt lokaliseret den elektriske benzinpumpe som synderen. Den larmer lystigt som den plejer, men giver ingen saft (har testet efter afmontering).Jeg vil gerne montere en pumpe magen til den gamle. Bl.a. andet fordi den passer med slanger, huller og ledninger.
Desuden får mærket gode anmeldelser ude i fiskenettet…
Her kommer så udfordringen:
Pumpen er en Facet Solid State, men det sidste ciffer i nummeret kan ikke læses (-noget med en svejseklat, som vi ikke skal komme ind på her!)
Ud fra resten af nummeret har jeg nogle forskellige valgmuligheder hvad tryk angår.
Hvad pokker har jeg brug for til at drive saftevandet fra tanken og hen til mine 2 DCOE madkasser?!? Kan vælge imellem følgende:
1,5 – 4 PSI
3 – 4,5 PSI (den billigste)
4 – 7 PSI
Motoren er en 1,5 firbenet med små 90 hk (indtil videre…)Håber at nogle af alle i skønne og vidende entusiaster kan hjælpe mig, så jeg kan få styr på mine automotive abstinenser.
Mvh.
BreinbjergPs.: Har fundet dem på nettet i UK til mellem £ 32 – 37 + det løse… Nogen bud på en pusher i DK?
25. februar 2014 kl. 10:36 #69468
Kai
583 IndlægJeg kan ikke hjælpe, men hvis jeg kunne, så ville jeg nok udbede mig lidt mere information om specifik bilmodel, årgang, motorkode og sådan noget, inden jeg ville udtale mig.
Så vil du have et godt svar, så giv gode informationer.
Et billede af den afmonterede pumpe ville nok heller ikke skade noget.25. februar 2014 kl. 11:49 #69470Ib Erik Söderblom
423 IndlægEr det til Den Råbende Dame ?
Hvor meget skal en benzinpumpe larme?
Har aldrig tidligere oplevet det som et problem, men i Preluden sidder pumpen under vangen i venstre side, lige bag førersædet…, og den larmer som en hysterisk akvariepumpe og overdøver kabineblæseren…
Tidligere ejer påstår, at den er ny !
Meget trættende lydbillede :-(25. februar 2014 kl. 11:53 #69471Smeden
110 IndlægLindebjerg carparts havde dem i gamle dage. Jeg ved ikke om de stadig føre dem. De kan sikkert også hjælpe dig med hvor meget tryk du skal have. Sidder der ikke en filter king på din bil? (et filter med indbygget tryk regulator)
Mvh Christian
25. februar 2014 kl. 12:53 #69473Ib Erik Söderblom
423 IndlægI den forbindelse, trykket fra pumpen:
1,5 – 4 PSI
3 – 4,5 PSI (den billigste)
4 – 7 PSIAt for lidt tryk giver problemer er ret logisk.
Men kan det give problemer, at vælge en på f.eks 7 PSI, hvis der som standard skal være f.eks. 4 PSI ?
Især hvis der ikke er filter med trykregulator…25. februar 2014 kl. 17:19 #69481Breinbjerg
43 IndlægHej!
Tak for jeres indspark!
Mere info – gerne!Bilen er en MG Midget 1500 (1493 Triumph motor)
Peppet med to DCOE, bananmanifold og et udstødningssystem med meget begrænset modstand….
Benzinpumpen klikker når der kommer tænding på damen – kan ikke høres når bilen starter.
Skal se om jeg kan fixe et billede,Lindebjerg – godt bud! Der er ikke noget trykregulerende, med mindre det sidder i pumpen. Jeg tjekker med de herrer hos Lindebjerg.
Mvh.
Breinbjerg25. februar 2014 kl. 23:39 #69497
Søren Navntoft
326 IndlægBreinbjerg, jeg mener Stelvio altid har benzinpumper liggende. Det er en model som passer til Alfa Romeo 105 modellerne, altså 1300 – 2000 ccm og dobbelte Weber/Dell’orto karburatorer. Mon ikke disse levere et passende tryk. Prisen kender jeg ikke, men det er da et bud.
26. februar 2014 kl. 10:38 #69510Breinbjerg
43 IndlægHej Søren
Tak for tippet!
Jeg fandt en pumpe magen til den gamle hos Lindebjerg til en plovmand (tak til Smeden!), så forhåbentlig kommer damen til at brøle igen til weekenden.
Er der nogen herinde der kan hjælpe med vejr-guderne, så jeg ikke drukner under testkørslen….? :-)
Håber vi mødes derude i løbet af 2014!Breinbjerg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.