Forum Diverse: Ting der ikke hører hjemme andre steder Er det virkelig rigtigt at elektronisk tænding ingen betydning har?
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg
    Oktan
    644 Indlæg

Først må du definere ‘elektronisk tænding’.

Smeden
    110 Indlæg

Man kan arbejde med det på flere forskellige måder.

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Alpine A 110′ eren har haft de tre forskellige versioner omtalt her;  Almindeligt,kontaktløs føler/magnet og så en vanvittig programmeringsbox. Det var dengang da jeg erhvervede den at computeranlægget sad i. Vognen er vild og den var…

vild som ind i helvede. Alpinen havde dengang en undervogn, der kunne æde sving og hop som ind i …Der sad nogen Grp. 4 beslag ved gearkassen. Det lyder vildt men efter 20 minutter i æsken var man klar til at brække sig på grund af resonans. Almindelig kørsel var umulig. Jeg har aldrig styret en sådan svingæder siden.

JMH
    24 Indlæg

Jeg savede (mest i trods!) sidste år hovedet af en ellers fin Delco-fordeler – smed toppen ud og brugte resten til at holde knasthjul/oliepumpe på plads – og for at bibeholde det mekaniske udtag til omdrejningstæller da jeg var for doven til at ombygge den eksisterende til en elektronisk…

Røvede derefter en Fiesta for et EDIS-modul, sensor & tændspole og satte det til et MegaJolt anlæg.

Betydning? Kunne ikke genkende motoren (nyrenoveret Triumph motor), som nu er helt anderledes munter at lege med.

For ‘die original-polizei’ sikkert til sikker kendelse og (hård) dom, når jeg tilslutter min pc for at optimere – men meget sjovere at køre med.

Klaus R
    143 Indlæg

Har selv kigget på den her 123igntion til Fulvia’en, da jeg har læst, at det næsten skulle blive en helt anden bil med sådan en dims monteret.

Smeden
    110 Indlæg
    Smeden
    110 Indlæg

Hov det kom da det forkerte sted det citat! Skulle have været under JMH’s..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.