Gode råd søges.
Ved årsskiftet blev min Porsche 928s endelig 35 år, og så skulle der gerne plader på den brune skønhed. Men lige inden jul blev jeg opmærksom på, at enkelte biler med en oprindelig høj pris, og en nu begrænset værdi, kunne blive dyrere i afgift som veteran.
Jeg kontaktede SKATs motorcenter, der beroligede mig med, at man i tilfælde af, at bilen ville blive dyrere i afgift som veteran, ville vælge at beregne afgiften ud fra markedsværdien, som før den fylder 35 år.
En tilsvarende 928’er blev i 2014, ifølge SKATs hjemmeside, vurderet til en afgift på 37.000 kr., hvilket sammenlignet med det store antal 911’ere, som er vurderet, så nogenlunde ud.
Jeg søgte i januar om et bindende svar, og har netop modtaget brev fra SKATs “eksperter”, som skriver at afgiften er 137.645 kr.! Altså 100.000 kr. mere end en af samme årgang blev vurderet til sidste år!
I min anmodning medsendte jeg udprintet af SKATs egen vurdering på 37.000 kr. fra sidste år, og en kopi af det nuværende prisniveau på gamle Porscher på det tyske marked.
Tålmodighed kan koste dyrt.
Har nogen her på Via Retro gode idéer til hvodan klagen skal gribes an?
Med venlig hilsen
Anders