-
ForfatterIndlæg
-
6. juni 2014 kl. 15:37 #76335
Mikael Mortensen
8 IndlægHej Forum,
Jeg er i gang med at renovere min Triumph Spitfire MK 3 fra 1969, og der er en del pladearbejde jeg skal igennem.
Hvilken type plade skal jeg bruge? Er der en speciel betegnelse jeg skal gå efter?
Og er der nogen der kan anbefale et godt sted at købe pladerne (jeg bor i Frederikssund på Sjælland)?
Venlig hilsen,
Mikael
8. juni 2014 kl. 15:02 #76514
Mikael Mortensen
8 IndlægNu har jeg fået snakket med et par eksperter her fra ViaRetro universet under mit besøg på havnen i Helsingør; De anbefaler plade i dybtræks-kvalitet og det kan f.eks. købes i stykker på 1×1 m og varierende tykkelser hos Mekonomen…
8. juni 2014 kl. 16:49 #76518westmus
122 IndlægHar en selvstændig mekaniker i familien som oprindeligt er uddannet pladesmed, hvis ikke jeg tager fejl får han hans plade direkte fra Sanistål. Tror de er 2x1m de plader han har til at stå.
Hvis det kun er mindre stykker/mængde man har behov for så kan det faktisk også købes hos Thansen. Som igen sikkert får dem gennem en at de kendte autogrossister. Det er dog næppe specielt prismæssigt konkurrencedygtigt med at købe hele plader.
10. juni 2014 kl. 11:54 #76589JMH
24 IndlægHej Mikael,
0,9 mm til ydre pladedele, hvor de skal formes. 1mm til resten. 1,5 til ramme. Evt. 2mm til beslag.
Du kan købe det hele hos smeden i Slangerup; han er yderst behagelig at handle med og klipper gerne ud (normalt er pladerne ca. 1×2 m). Det er helt standard karosseriplade, og samme kvalitet som alle andre steder.
Ring og hør hvad han har hjemme.Mvh
Morten
PS! Få sat en blog op med billeder, så vi kan følge projektet :-)10. juni 2014 kl. 11:59 #76590JMH
24 IndlægPS! Dengang Mekonomen i Frd.sund lå i Farum og hed noget andet, kunne de levere til rimelige penge – tvivler på de gør det i dag. Se dig om, der kan sagtens være en faktor 5-10 på kvm-prisen mellem fidusforretningerne og smeden.
PPS! Hvorfor kan man ikke rette indlæg i dette forum?
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.