Forum Spørgehjørnet: Helt generelt ud i den blå luft Ideer, inspiration og forslag ønkes søges: Cabriolet med plads til børn
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Peter Cocopelli
    79 Indlæg

Hej drenge,
    jeg har længe gået med ønsket om at udvide min “bilpark” med en åben sommer-hverdagsvogn hvor mine unger også har lyst til at køre med på bagsædet. Helst veteran, gerne lidt sporty og som skal kunne tåle at blive brugt.

Men der ikke rigtigt noget der for alvor har brændt sig fast i mit hjerte endnu. Tilgengæld brænder de +/- 50-100K jeg har afsat efterhånden i lommen. Overvejelser som jeg har været igennem er:

Fiat 124 Spider
    Alfa Spider
    Mercedes SL 1972-78
    Triumph Stag
    Porsche 911 Targa 1976-1979 (import fra USA)

Mere specifikt har jeg dog fundet ud af at den :

Skal være smuk og have karakter
    skal være venstrestyret,
    På ingen måde behøver være original, hvis blot opgraderingerne er smagfulde og har gjort den mere anvendelig
    Skal være pæn og velholdt og må gerne have lidt klædelig hverdags-patina (lidt som jeg selv)
    Ikke skal være amerikaner

Ideer ?? Eller måske endda konkrete forslag som jeg bør se på ??

Peter

Claes
    129 Indlæg

Jeg er ikke i tvivl. Jeg ville tage sådan én her. Til den pris kan du ofre ret meget på forbedringer.

http://smallblock.dk/modules/MyAnnonces/images_ann/corvair02_3.jpg

http://smallblock.dk/modules/MyAnnonces/index.php?pa=viewannonces&lid=146188

ou
    22 Indlæg

Når du har børn, vil jeg formode at du ikke har til hensigt at “krølle” dem (børnene) sammen på det “NØD” sæde der findes i dine ønskebiler.
    Personligt har jeg fuld forståelse for dine valg. Men de er ikke anvendelige til 2 voksne og 2 børn. De er kun til Mor og Dig, men i kan tage en barnepige når i ønsker at køre en tur,
    Se efter en cabriolet, her har producenterne hos vor sydlige Nabo, alle noget at byde ind på, franskmændene har også tradition for cabrioletter.
    Endelig har begge vort naboland producenter,cabrioletter på paletten, og hvis du søger i udlandet, kan være heldig at finde et exemplar der er overkommelig prismæssig

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.