Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Det kan sagtens ende med at blive en vild idé, der ikke bliver til noget, men et sted skal jeg starte.

Jeg driver en (meget) lille webshop i min fritid, hvor jeg sælger dansk designede ure – og jeg har fået et indblik i ur-verdenen også på produktionssiden.

Jeg har i nogle år gået og tænkt over at designe mit eget ur og få det fremstillet i et begrænset antal.

En af mine designtanker er at lade mig inspirere af biler fra 70’erne. Jeg er ikke ude i noget a la REC med genbrug af dele – det er udelukkende designet, der vil blive inspireret.

Jeg vil gerne høre jeres bud på designelementer, der er tidstypiske for 70’er-biler – både hverdagsbiler og ikoniske klassikere.

Tænk gerne visuelt og geometrisk – og suppler gerne med fotos.

Det vil være en stor hjælp til at bringe mig lidt videre :)

Mvh
    Kenneth

Ole Wichmann
    815 Indlæg

90er biler? Jeg tænker mindre krom og mere matsort og orange, brun, gul og grøn, mere end jeg egentlig tænker design…

Soren W
    390 Indlæg

Jeg tænker…

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Hej Kenneth.

Jeg satte mig her til aften og tegnede et bud på et 70ér ur. Jeg mindes svagt 1970érne, af den grund at jeg er født i 1974.
    Men et eller andet siger mig at tiden var innovativ og funktionelle samtidig og så var farverne mættet tror jeg det hedder!

Hvis min tegning af et ur med rem, kan give dig nye ideer vil det gøre mig glad. :)

Ellers tror jeg at naturmaterialer som læder var organiske og meget brugt/ mixet ind i design ligesom hessian var populært på væggene..

Held og lykke med projektet..

Mvh.
    Njal

Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Tak for input indtil videre – og tak for sketche :)

Jeg tænker også harlekintern og måske en tonet bjælke i forruden øverst, en ‘lap’ henover benzindækselproppen, olieskiftpapskilt på gearstangen, runde lygter…. men jeg ved, I er meget klogere end mig.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Uret skal da have ludertrappe! ?

Soren W
    390 Indlæg

Og kun sidespejl i venstre side. Sidespejl i højre side var ekstraudstyr…

Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Se det kan jo virke som sjove kommentarer, men det erjo med til at sætte processen i gang – for designet kunne jo sagtens afspejle, at der var assymetri med kun et ‘spejl’ i venstre side.

Flere af de små tanker og idéer modtages meget gerne – evt. på mail – info@authentic.dk :)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.