Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Michael Deichmann
    1 Indlæg

… fordi den er billig, men fordi den er god! reklamerede Henry i sin tid og det har jeg så gjort 2 gange så jeg nu har 3. Alle førkrigs.
    Mit navn er Michael Deichmann og jeg har leget med gamle biler siden 1970. Der lærte jeg Børge Kaa at kende og han blev min bedste legekamerat i hvert fald når vi taler om biler.
    Jeg fik i 1971 en 1937 Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine (i virkeligheden en Ford Eifel) af Børge og den havde jeg på plader få dage efter kørekortet var erhvervet i ’73. Den kørte jeg i til 1981, hvor den var angrebet voldsomt a tæringer at jeg afmeldte den og splittede den ad for en off-frame restaurering.
    Den pågår on-off stadig :-)
    I 2006 fik jeg mulighed for at købe “Korsbæk Taxi” af Børge Kaa – en 1922 Ford Model T med danskbygget 4-dørs karosseri. Det er en Touring, der er ombygget sidst i 1920’erene på Kettinge karosserifabrik på Lolland. Første ejer var købmand Julius A Madsen fra Kettinge.
    I 2015 fandt jeg Dyrlægens (Dirch Passer) Rollse-Royse fra Dyrlægens Plejebørn. Det er en 1921 Ford T pick-up, som også har tilhørt Børge Kaa. Jeg har kendt den vogn siden 1970.
    Der ud over har jeg en P&T HHM Perrontraktor, som det er planen at restaurere og indregistrere.

Anders Prip
    102 Indlæg

Dejlige biler! Og hvor er det godt du har historie med på dem.

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Alletiders med brugere med “rigtige” veteranbiler på ViaRETRO. Håber du vil dele flere billeder, erfaringer og oplevelser i denne tråd.

Velkommen til.

Med venlig hilsen

Søren Navntoft

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.