-
ForfatterIndlæg
-
11. april 2015 kl. 10:43 #100348
Kai
583 IndlægHej.
Jeg har en helt alm. 24L kompressor, fra et byggemarked, og den dækker fint mit behov.
Når den startes, så står den ikke stille, den snurrer om sig selv.
Det er typen med et ben foran, og 2 store plasthjul bagerst.
Den står på et hårdt kældergulv, men flyttes også op på fortovet, ind i mellem.Er der nogen der har fundet på en løsning, så den står mere stabilt?
Kan der skiftes/monteres nogen vibrationsbøsninger, faste ben i stedet for hjul, osv.?
Spil ud med både teori og fakta, jeg kan ikke være den eneste der har det problem.11. april 2015 kl. 14:29 #100352jakob356
170 IndlægHæng den op i nogle reb med kroge, når den er indendørs, ligesom man gør ved cykelreperation. Det forhindrer også lidt af støjen i at forplante sig til omgivelserne. Bare noget blåt nylonreb og nogle i skruestikken hjemmebukkede beslag er vel nok, behøver ikke være nogen proff løsning.
Udendørsløsningen har jeg ikke lige, men hvad med at bore et hul i hvert af plastichjulene, og så have en pind der kan stikkes igennem og blokere begge hjul, og begrænse dens bevægelse lidt?
Er selv blevet træt af kinakompressorerne, på grund af deres irriterende højfrekvente lyd og der altid brækker nogle plasticdele af efterhånden. Så har skiftet til noget rigtig gammelt gratis lort med større tank og slagvolumen og en mere fiskekutter agtig lyd.
11. april 2015 kl. 20:27 #100358
Kai
583 IndlægFed ide, og med maskinfabrik som dagligt virke, så er det nok noget jeg kan få til at virke.
I Lidl kan et cykel-spil købes for seksti kroner, det går nok :-)
Udendørsløsningen hedder “lang-nok-slange- når-man-nu-kan-stole-på-kilden”
Større tank og flere kræfter, det sker bestemt også en dag, men for nu, er trykluft bedre end ikke-trykluft.12. april 2015 kl. 10:32 #100370westmus
122 IndlægSelve vibrationerne er der nok ikke meget at gøre ved, det er en “finesse” man har fået gratis med til prisen. Men tror jeg ville forsøge at dæmpe deres virkning ved at forøge massen, altså vægten. Evt kunne blødere fødder også afhjælpe det, måske en kombination.
16. april 2015 kl. 21:07 #100614
Jens
162 IndlægDa jeg boede i “Østtyskland” i 1992 stod vaskemaskinen på noget der mindede om en badering. Det må da hjælpe? F.eks en autoslange… En af mine kloge venner påstår at det ikke vil virke, noget med masse og noget – jeg tror bare ikke rigtig på ham.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.